Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana poduszki pod silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

Sluchajcie, mam maly problem. Wczoraj wjechalem na kanal bo cos mi manetka zmiany biegow zaczela "skakac" i pomyslalem sobie...poduszka na skrzyni biegow do wymany. Moje przypuszczenia sie potwierdzily i teraz pytanie:

 

1. Musze z tym jechac do mehanika czy moge sam wymienic(chodzi mi o to czy jak odkrece ta stara zuzyta to sie nic nie stanie?

 

2. Dodatkowa sprawa ta delikatne stukanie w srodkowym tlumiku tak jakby cos do niego wpadlo i kiedy dodaje gazu to w pewnej chwili to "cos" wpada w rezonans no i torche mnie to denerwuje...czy to juz oznaka ze tlumik sie konczy czy poprostu cos faktycznie moglo tam wpasc co wydaje mi sie malo prawdopodobne...myslalem zeby odkrecic ten tlumik i sprobowac to "cos" najzwyczajniej w swiecie wyciagnac.

 

Prosze o wasze komentarze za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie stanie. odrecaj i wstawiaj nowa :) bez ryzyka !! ja tez wymieniłem u sibie bo drążek zmiany biegów 'latał'

po wymianie jest gites :)

pozdro:)

 

Przeczytaj czasem przed wysłaniem coś nawciskał na klawiszach i popraw :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie przy gwaltownym dodawaniu gazu manetka cala lata i czuc normalnie jak silnik ma zaraz wyskoczyc spod maski czasem nawet slychac stuki...jak zagladalem pod auto na kanale to z mojej poduszki to prawie nic nie zostalo...zamowilem wlasnie nowa i teraz czekam az przyjdzie...skoro tak zapewniacie ze nic sie nie stanie to sam ja wymienie i dam pozniej znac co i jak...a jesli chodzi o ten tlumik to rozmawialem z moim ojcem o tym i on kiedys tez mial podobny problem powiedzial mi ze w tym tlumiku jest czesc tlumiaca w ksztalcie plastra miodu mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi no i to jest czesc ceramicna...w jego przypadku ta czesc sie poprostu poluzowala i przy pewnych obrotach wpadala w rezonans stad te stuki...zastanawialismy sie jak to cholerstwo naprawic...ktos ma jakies propozycje??myslalem o lekkim sklepaniu tego tlumika mlotkiem gumowym tak aby docisnac ta czesc tlumiaca...co wy na to? POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie oderwała się ceramika w katalizatorze albo tłumik środkowy się rozpadł. Klepanie gumowym młotkiem może tylko pogorszyć sprawę. Najlepiej by było jakbyś odkręcił ten tłumik/katalizator i wyrzucił (o ile się da) oderwany kawałek. Jak już będziesz wymieniał poduszkę skrzyni to będziesz miał blisko do tego tłumika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, podłączam się do tematu "tańczącego" drążka zmiany biegów. Jestem ciekaw jaki jest koszt takiej poduszki? Przesiadłem się z lanosa, służbowej Pandy, Berlingo itd... no a w Megane drążek tak trochę Polonezem mi trąci, sądzę że po wymianie poduszki nie będzie tak dryfował. Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroqraf, ja za poduszke zaplacilem niecale 50zl + koszty przesylki jak chcesz to moge podac ci namiary do goscia od ktorego to mam...kupilem to z allegro i jak przegladalem to mial najnizsze ceny...wymienic sobie mozesz to sam bo tam sa tylko 2 srubki do odkrecenia...daj znac czy mam szukac tych namiarow pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Mam podobny "problem z latającym lewarkiem zmiany biegów":

auto kupione w kwietniu 2011, zauważyłem latający lewarek, popytałem, doczytałem, wymieniłem w końcu łącznik-poduszkę pod skrzynią biegów (taka przekręcona "kość" była rzeczywiście wybita) 2 śruby 20 minut na kanale.

Ok, poprawiło się, bo drążek przestał latać a jedynie delikatnie porusza się (nadal występował dyskomfort przy zmianie biegów). Mimo to, po jakimś czasie wymieniłem poduszkę nad skrzynią (lewa strona u góry), według mnie daremna robota bo tą co wyjęli fachowcy była ok, założony zamiennik SASIC.

Teraz: nadal lewarek porusza się przód tył, czasami szarpie przy bardziej dynamicznej zmianie biegów, przy zapalaniu silnika lewarek przez moment zatelepie się, czasami mocniej szarpnie przy redukcji biegów. No i jeszcze jeden objaw którego nie było na początku: podczas jazdy głównie na 3,4,5 lewarek delikatnie faluje w rytm silnika.

Czy ktoś zna rozwiązanie? Zastanawia mnie opinia osób które posiadają taki samochód od nowości, jak to było z tym lewarkiem? Latał, nie latał?

Obiło mi się o uszy, ze istnieje "zestaw naprawczy wybieraka, ale czy to pomoże? Macie doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!