Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze zimowa i porą i ich działanie


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze spryskiwaczami przedniej i tylnej szyby, gdy temp. na zewnątrz jest poniżej -5`C. Wydaje mi się, że wina tkwi z samymi końcówkami. Płyn jest na pewno OK do -30`C i spawałem go zamrażarce przy -26`C. Końcówki wyczyściłem i przedmuchałem. Chyba będę musiał zmontować jakieś podgrzewanie końcówek. We wcześniejszym Sceniku 1 nie miałem takich problemów.

Napiszcie jak jest u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, niestety u mnie jest podobnie. Koło -10 jest końcówki zamarznięte. Płyn u mnie na pewno też jest oki. Wiesz co, wydaje mi się że to przez to że końcówki sa w felernym miejscu przymocowane do maski, tam jest obudowane plastikami bardzo, kiedyś sprawdzałem bardzo mało ciepła tam dochodzi. Przez to końcówki często zamarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeśli to jest problem w tych modelach to zmontuje proste podgrzewanie. Myślę, że wystarczy zamontować pod końcówkami rezystory o mocy około 5-10W. O efektach i skuteczności dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, dobry pomysł i nie zapomnij o manualu dla potomnych :)

W BMW 5 (2005) są podgrzewane dysze spryskiwaczy, można podejrzeć jak to jest tam rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji nachodzącej fali mrozów postanowiłem przyśpieszyć montaż podgrzewania spryskiwaczy. Użyłem do tego dwóch rezystorów w radiatorze alum. o rezystancji 10 omów i mocy 10W. Połączyłem je w szereg co daje wydzielanie mocy około 3 do 5W na każdym, co w miarę szybko podgrzeje spryskiwacz. Rezystory zamontowałem pod spryskiwaczami. Sterowanie narzazie ręczne włącznikiem w kabinie. Docelowo będzie wyłączał mały termostacik umieszczony przy rezystorze.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=863598754

Chwilowo jest to wersja testowa "Beta 1" i nie posiada homologacji ani ISO, ani atestu instytutu Matki I Dziecka B)

Układ jest zabezpieczony bezpiecznikiem 5A, a zasilanie podawane jest po uruchomieniu silnika. O wynikach i skuteczności działania dam znać.

post-16747-1263219715_thumb.jpg

post-1-1263219715_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się spryskiwacze rozgrzały trzeba trochę więcej czasu, więc szkoda piłować pompkę.

Pierwsze testy przy -6`C są bardzo obiecujące. Płyn wychodził mocnym strumieniem, a nie jak krew z nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, widzę, ze ogrzewasz wszystko co sie da B) Myślę, ze warto z tych rezystorów pozbyć sie pilnikiem, jak największej cząści radiatoara, aby nie tracić ciepła w powietrze, oraz zastosować jakies odizolowanie cieplne od otoczenia. Moze wogóle zamiast tego, lepiej zmajstrowac zaraz za pompką niewielki pojemnik, w którym podgrzewany byłby płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn też już mam podgrzewany B) rezystorem ceramicznym 6,8oma.

Rezystory przy spryskiwaczach są przyklejone specjalnym klejem termo przewodzącym, aby lepiej przewodzić ciepło. Można by popracować jeszcze nad tym, ale wydaje mi się, że moc 5W na spryskiwacz wystarczy, aby go ogrzać. Zresztą zobaczę jak bedzie przy większych mrozach.

Moze wogóle zamiast tego, lepiej zmajstrowac zaraz za pompką niewielki pojemnik, w którym podgrzewany byłby płyn.

Samo podgrzanie płynu w zbiorniczku nie wiele da. Problemem są niewydolne spryskiwacze przy niskiej temp. Jak będą zatkane to ciepły płyn do nich nie dotrze.

Można tez owinąć rurki doprowadzające płyn do spryskiwaczy drutem oporowym.Tak jest zrobione w niektórych mercedesach i wypasionych szmecwvagenach.

witman, widzę, ze ogrzewasz wszystko co sie da B)

No niezupełnie, jednak przednią szybę chciałbym mieć podgrzewaną :-P

Znalazłem jeszcze jedną rzecz, która powinna mieć chyba podgrzewanie. Są to tynie lampy wykonane z LED, dodatkowe światło stop tez w LED oraz xenonowe lampy. Ostatni śnieg i mróz uwidoczniły wadę tego oświetlenia. Jadąc autostradą przy obfitych opadach śniegu i kilkustopniowym mrozie mała temperatura pracy tegoż oświetlenia nie potrafiła roztopić osadzającego się śniegu tworząc grubą warstwę lodu i tamując przepływ światła. Musiałem się więc ratować halogenami w zderzakach i przeciwmgielnym z tyłu co jest wykonane na tradycyjnych żarówkach i bez problemu roztapiało osadzający się na nich śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z dłuższej trasy w czasie której przetestowałem podgrzewanie końcówek spryskiwaczy. Warto było poświęcić trochę czasu na montaż. Efekt jest znakomity przy -9`C na autostradzie bez problemu mocnym strumieniem podawał na szybę. Po wyłączeniu podgrzewania i przejechaniu 15km już była nędza i ledwo strumień na szybę docierał.

Ponowne włączenie podgrzewania i po 2min. było jak trzeba.

Szczerze polecam.

Czysta szyba to komfort i przede wszystkim bezpieczeństwo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!