Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria ręcznego hamulca elektrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

Podobno gdzieś przy kole jest dźwignia) - nic nie pomogło.

Okolice prawego koła,widać przymocowaną osłonę linki z zatyczką ,po jej zdjęciu masz dostęp do ucha linki,np. na cienki wkrętak.Dobrze to wiedzieć zwłaszcza jak się już coś dzieje z ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wyżej opisany patent w poliftingowcach jest o kant d... potłuc. Nie wyobrażam sobie, by wciskać się w nadkole za koło, by tam cokolwiek odblokować.

Już sie rozglądałem za starym patentem do mojego sceniola by to podmienić ale trudno to pożenić z nowym modułem. A czy kompletny starszy typ będzie pasowal jako zamiennik też nikt jeszcze nie próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo PATENT w mojej wypowiedzi jest użyte jako szyderstwo z tych, którzy taką zmianę wymyślili w poliftingowych.

Komu prócz ekonomistów przeszkadzała trochę dłuższa linka awaryjnego zwalniania i jej uchwyt w bagażniku??

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie można zahamować podczas pracy silnika, na przykład podczas ruszania pod górkę. Hamulec nie działa.

Natomiast po wyłączeniu silnika, hamulec automatycznie zablokowuje koła. Hamulce są zwalniane podczas osiągnięciu pewnego momentu obrotowego. Tu działa wszystko ok.

Prawdopodobnie uszkodzeniu uległa dźwignia w kabinie załączająca hamulec. Któryś z mikro włączników nie działa i stąd komunikat na wyświetlaczu. Natomiast komputer sterujący hamulcem działa prawidłowo bo reaguje na zgaszenie silnika i ruch potencjometru przy pedale sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc najpierw do: "aniewa". Takie wyjaśnienie sprawy mnie przekonuje. Wygląda na to, że to coś związane z dźwignią hamulca ręcznego. Teraz pytanie: jak dostać się do mikro-włącznika, który włącza, wyłącza (sygnalizuje) położenie uchwytu hamulca ręcznego? Gdzie on znajduje się?

 

Do "Matys0". Komunikat: "Sprawdź hamulec parkingowy" wyświetla się po uruchomieniu silnika i nie gaśnie do czasu wyłączenia silnika. Chyba że przełączę na inne komunikaty, np. przejechane kilometry, czy ilość paliwa itp. Jednakże w dalszym ciągu wyświetla się na pomarańczowo SERVICE. Na pracującym silniku, po zaciągnięciu hamulca ręcznego nie ma w ogóle reakcji hamulca.

 

Do "krzychu73". Dzięki za podpowiedź. Obejrzę. Masz rację. Lepiej zawczasu poznać tajniki. Myślę, że koła nie trzeba zdejmować :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wymontować dźwignię załączającą ręcznie hamulec elektryczny. I to rozmontować. Wewnątrz są trzy mikrowłączniki. By wyjąć dźwignię hamulca należy wyciągnąć osłonę bezpieczników i regulator wysokości wiązki świateł mijania.

Całą dźwignię można tanio kupić przez internet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może potencjometr sprzęgła? Ja też miałem taki komunikat, tylko u mnie po zgaszeniu silnika zaciągał się i od razu zwalniał. Po czyszczeniu błąd znikł i wszystko wróciło do normy. A czerwona dioda na dźwigni się świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Jadę do garażu i będę się przyglądać opisanym elementom. Trochę przeraził mnie zakres możliwości usterki. Zobaczę na ile moje zdolności wystarczą na wykonanie tych czynności opisanych przez Kolegów :-)

 

Dodano: 18 wrz 2014 - 22:17

Obejrzałem dokładnie możliwości ewentualnego sprawdzenia rękojeści hamulca ręcznego. Wyjąłem osłonę bezpieczników, regulator wysokości świateł mijania i ujrzałem 2 wkręty mocujące dźwignę hamulca ręcznego. Jutro spróbuję odkręcić i zobaczyć co dalej :-)

Edytowane przez jumbopapaja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Połączono.

nabyłem właśnie auto tej marki i mam problem z tym hamulcem na desce wyswietla mi sie awaria h.i stop przy zaciąganiu auto.recznego słysze tyklo pukanie nod sam.a konkretnie przy mechnizmie czy mozna to naprawić prosze o porady ,dzieki pozdrawiam

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi

Kolego, przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy. Nowe zdania piszemy dużą literą.

Działy na forum są po to, aby wszystko było uporządkowane. Przeniesiono. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Mam podobny problem co Wy. Wyświetla się "check parking brake" oraz "parking brake fault". Hamulec ręczny działa bardzo dobrze, sam się zaciska. Podczas jazdy przy malej prędkości testowałem też nie ma problemu łapie od razu. Znajomy podpiął pod Clipa i usunął błąd, jednak to nic nie pomogło (szkoda że nie było mnie przy tym bo bym zapisał sobie numer błędu, tak to chyba będę musiał podjechać jeszcze raz). Co może być problemem? Dodam, że wajcha sprawuje się w porządku, świeci, za każdym razem zaciska i odciska, płyn hamulcowy też, klocki tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenie sprzędła. Przeczyść i i sprawdź. Są trzy. Dwa takie:

 

post-52800-0-56453800-1413790147_thumb.jpg

 

i taki potencjometr:

 

post-52800-0-42475000-1413790163_thumb.jpg

 

U mnie czasem wyskakuje komunikat "check parking brake" bo mam już akumulator na wykończeniu i błąd wywołuje zbyt niskie napięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mam nowy więc wydaje mi się, że nie w tym tkwi problem. Czym przeczyścić ten czujnik położenia sprzęgła ? i ten potencjometr ?? Odnośnie tego drugiego gdzie to się dokładnie znajduje ? Napisałem jeszcze do jednego z serwisów od francuzów to dostałem taką odpowiedź "Możemy przekodować elektronikę aby nie wyświetlała informacji o awarii gdyż często tak robimy.Koszt 80zł". Czy to rozwiązuje problem? czy jest tylko ucieczką od niego ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest elektronika żeby informowała o awariach. A to że nie będzie wyświetlany komunikat nie zmieni faktu że coś nie działa. Te dwa czujniki po prostu przeleć papierem ściernym styki. Musisz je rozebrać jest to prosta operacja a w środku będziesz widział co wyczyścić. Ale najpierw zacznij od potencjometru. Odkręć tą białą osłonę i odtłuść styki czymś na bazie alkoholu. Sprawdź czy połączenie tej dźwigienki z płytką jest prawidłowe, złóż do kupy i sprawdź. Potencjometr znajduje się po lewej stronie pedała. Przymocowany jest plastikowym kołkiem zakończonym małą dźwigienką którą trzeba tak jakby odkręcić i wysunąć całość w stronę drzwi kierowcy. Nie wiem jak to dokładniej opisać.

 

post-52800-0-20727000-1413810648_thumb.jpg

 

W tej pozycji jest otwarty i można go wyciągnąć. Pozycja zamknięta jest tak jak narysowałem linię i na końcu jest taki ząbek w którym się zapina.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wszystko rozumiem, teraz mam jeszcze jedno pytanie. Jak się dostać do tego wszystkiego ?

Wszystko jest zamaskowane. Jak to rozebrać ? Znalazłem jedną śrubę tylko.

thumb_hosting_zdjec_1413812686__wp_20141020_002.jpg

Edytowane przez marczak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!