Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

 

Napisze jak wymieniłem amortyzator z tyłu w mojej megance IphII:

 

otóż poluzowałem śróbę dolnego mocowania amortyzatora do belki klucz nasadowy 22 (niestety z powodu braku kanału trzabyło się uwalić pod autko;

poluzowanie śrób koła, podniesienie strony, odkręcenie i zciągnięcie koła;

Odkręcenie śróby dolnej od amorka.

Zmiana nasadki na nasadkę oczkową (12 kątna) rozmiar 22 i odkręcenie górnej śróby mocowania amortyzatora.

Wyjęcie i założenie na to samo miejsce nowego oraz dokręcenie (lekko aby załapał gwint) górnej.

Następnie nastawiłem amorka do belki i wkręciłem dolną (musiałem dźwignąć nieco belkę).

Podokręcałem dynamometrem góra 100n*m dół 130n*m.

Założyłem koło, opuściłem, dokręciłem śróby koła momentem 90n*m.

Megane_IphII_amort_tyl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

master_graphic, musiałeś zdejmować koło?

Pytam, bo ja odkręcałem amortyzator bez zdejmowania koła, jednak musiałem wyżej podnieść auto na lewarku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałem koło ponieważ lepszy dostęp miałem do amorka. Nie mam kanału i to jest ten ból. Klucz u góry 22 oczkowy. Kolejna sprawa dla której zdjąłem to to iż nie miałem przedłużki aby dostać do śruby.

Pozdrawiam kolegów.

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jestem właśnie w trakcie wymiany amortyzatorów z tyłu. jeden mi pękł. tak mi się zdaje. bo nagle usłyszałem głośny trzask i samochód opadł.

ale mam spory problem. obie śruby od amortyzatora odkręciłem. i niestety ale nie mogę zdjąć amortyzatora. nie puszcza przy dolnym mocowaniu. uderzałem młotkiem z nadzieją że puści i niestety zero reakcji. czy ktoś z was ma może jakiś pomysł co może być nie tak i jak temu zaradzić? za wszelkie pomysły będę bardzo wdzięczny.

 

pozdro

 

 

dobra już wiem czemu nie mogłem tego wyciągnąć. okazało się że w kombi jest trochę inne mocowanie amortyzatora niż w HB. dziś wymieniłem amortyzatory i niestety ale się okazało że to jednak pękł drążek skrętny. nie wiem czy sam to wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Chodziło mi o to że ze starego amortyzatora tulejka została w osi, ale już sobie poradziłem w rzeczywistości to proste. Następnym razem wymiana amortyzatorów zajęła by mi max 30 minut jak już wiem o co chodzi. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się urwał jeden, a wymieniłem oba, tyle że na moje poprzednie.

wyjąć tulejki z dolnego mocowania.

Bardzo przydaje się klucz tzw. żabka, Łapiesz za tuleję i kręcisz, trochę trzeba się posiłować ale wyjdzie.

Dla tych co będą zmieniali, potrzebny jest klucz 22. Ja padłem jeszcze na tym, że górna śruba jest 12-kątna w efekcie nie da się na nią założyć standardowej nasadki , łapie ją klucz oczkowy, ale przy założonym amorku ciężko się tam tym kluczem operuje.

Mając 12-kątną nasadkę 22 można lekko unieść auto i dostęp do górnej śruby jest znakomity. W takim przypadku nie potrzeba nawet zdejmować koła. Dolną odkręca się bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

odkopię temat by uzupełnić o fotorelację powyższe informacje .

 

1. Wiadomo trzeba zakupić amortyzatory ,tym razem zdecydowałem się na Recordy gazowe.

dsc00180rw.jpg

dsc00184na.jpg

2.Poluzować śruby tylnych kół i zdjąć oba koła -jeśli wymieniamy oba amortyzatory,a tak powinno się robić .Można wymienić bez ściągania kół,ale po co się męczyć.

3. Poluzować górne mocowanie amortyzatora ,najlepiej kluczem oczkowym 21

dsc00188x.jpg

4. Poluzować i odkręcić śrubę z dolnego mocowania amortyzatora ,klucz 21 nasadowy,najlepiej i kawałek rurki,u mnie musiałem się nieźle zaprzeć by ją wykręcić .

dsc00189ib.jpg

dsc00190zq.jpg

5.Teraz można wykręcić całkiem śrubę z górnego mocowania i wyjąć amortyzator .

dsc00191qa.jpg

6.Zakładamy nowy amortyzator i skręcamy śrubami .

dsc00193vt.jpg

dsc00194ao.jpg

7.Te same czynności robimy z drugim amortyzatorem .

A tu widok starych amorków:

dsc00196nj.jpg

Powodzenia

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!