FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: wskaźnik optymalnej zmiany biegu - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

wskaźnik optymalnej zmiany biegu

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   liptus 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-luty 10
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):75

Napisano 15 luty 2010 - 16:33

Hej, ciekawy jestem, co sądzicie o funkcjonalności tej opcji. Ja, szczerze powiedziawszy, odzcuwam lekką irytację, gdy po wrzuceniu trójki (zgodnie z podpowiedzią komputera przy prędkości ok. 25 km/h) ledwo zdążę puścić sprzęgło i strzałka w górę znów daje znać o swoim istnieniu sugerując zmianę biegu na wyższy (ok. 33 km/h). Jeśli podpowiedzi komputera są słuszne, to wypada zapytać, kto i po co zaprojektował taką krótką trójkę? Mogę tylko domniemywać, że daje kopa przy przyspieszaniu, czego jeszcze nie próbowałem ze względu na docieranie auta. A nawet jakby, to tak ekologiczna marka jak Renault, promująca ekojazdję, powinna dostosować skrzynię biegów do ekojazdy właśnie, a nie do szarżowania. Ja na razie mam system zmiany biegu przy 3000 obr/min, żona jest mniej odporna psychicznie i po "dwójce" następnym biegiem, który wrzuca jest "czwórka" ;-)
Optymista wierzy, że cały świat stoi przed nim otworem,
pesymista również, ale... dobrze wie co to za otwór...
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   olo2oo1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-marzec 09
  • Skąd:wieliczka
  • Auto:Jeep Grand Cherokee
  • Silnik:5,2 V8
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 15 luty 2010 - 16:39

hahaha a cóż to za opcja? takie wynalazki to powinni instalować w L-kach. gdyby do tego jeszcze występował sygnał dźwiękowy to pewnie by można szału dostać. no ale wiadomo trzeba napakować jak najwięcej elektroniki - coś wkońcu musi się psuć ;-)

nie jeździłem i nie znam działania, ale wg mnie to jakaś głupota :)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   VonKisiel 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-październik 09
  • Skąd:3miasto
  • Auto:Megane III GT
  • Silnik:1,9 dCi 130 KM
  • Przebieg (tys.km):28

Napisano 15 luty 2010 - 18:32

na szczęście taki bajer tylko w silnikach benzynowych :) uff... Mnie to minie :)
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   deeper 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 09
  • Skąd:Miasto Gdańsk
  • Silnik:benzynowy
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 16 luty 2010 - 01:39

Zwyczajnie ekonomizer co w tym dziwnego?
Jak jezdzilem wg wskazan to spalanie w miescie spadlo mi do ok 8l ... ale wytrzymalem ledwo 100km (2 dni) pozniej wrocilem do moich 9,5-10l /100km ;p
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   mp 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-luty 10
  • Skąd:Rzeszów
  • Auto:Megane III
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):22

Napisano 16 luty 2010 - 02:02

To tylko WSKAŹNIK jazdy ekonomiczniej. W instrukcji jest wyraźnie napisane. Jego zadaniem jest wskazywaniem optymalnej pracy silnika pod kątem spalania. Koniec kropka. Nikt nie napisał, że tak trzeba jeździć.
olo2oo1, napisał, że to głupota. Może tak, ale idąc tym tropem wywalmy:
- wskazania aktualnego zużycia paliwa
- wskazania średniego
- poziom oleju
- i wszystkie inne wskaźniki
- nawet przebieg kilometrów
Skoro to głupota...
Moim zdaniem tego typu urządzenia mogą pomóc w ustaleniu własnego rytmu jazdy odpowiednio do własnych potrzeb.
Nie słucham wskaźnika, ale nie ukrywam, że gdy na niego zerknę od czasu do czasu to niepotrzebnie nie cisnę na pedał.
Poza tym... nie trzeba na niego patrzeć...
Lepiej patrzeć na drogę. To jest zdecydowanie bardziej bezpieczna opcja ;-)
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   thomaskce 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-marzec 07
  • Skąd:Katowice
  • Auto:Megane III Coupe
  • Silnik:1,6 16v 110km
  • Przebieg (tys.km):21

Napisano 16 luty 2010 - 09:16

mp napisał:

Lepiej patrzeć na drogę. To jest zdecydowanie bardziej bezpieczna opcja

Amen :)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   olo2oo1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-marzec 09
  • Skąd:wieliczka
  • Auto:Jeep Grand Cherokee
  • Silnik:5,2 V8
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 16 luty 2010 - 10:05

mp, wiadome jest, że im więcej elektroniki tym więcej z nią kłopotów
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   soko 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-styczeń 10
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:Grandtour III szary kasjopea
  • Silnik:1.5 dci 105
  • Przebieg (tys.km):78

Napisano 16 luty 2010 - 10:42

tata ma ten system w benzynie w Lagunie - powiem wam - rzeczywiście spalanie spada... i jedna rzecz co warto zauważyć - jak ciągniesz juz na 2jce do wyzszych obrotów, dasz trójke, i jak chcesz dalej ciągnąć - on jakoś kuma że chcesz na wysokich obrotach jechać i wtedy zmianę biegu sugeruje później.

Co zauważyłem przy około 65 km/h chce już 6-tke :)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   thomaskce 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-marzec 07
  • Skąd:Katowice
  • Auto:Megane III Coupe
  • Silnik:1,6 16v 110km
  • Przebieg (tys.km):21

Napisano 16 luty 2010 - 12:57

Z tym wskaznikiem jest tak ze im mocniej wcisniesz pedal gazu tym ta strzalka w gore pojawia sie pozniej, natomiast jak jedziesz na zbyt wysokim biegu a pedal wciskasz do oporu to pokazuje strzalke w dol zebys dobral odpowiedni bieg do zamiarow silnika :)
Jak ledwo muskasz pedal gazu to przy 63 juz ci sugeruje zmiane na 6, szczegolnie jak jest np z gorki - komputer "czuje" ze auto gladko sie rozpedza i sugeruje zmiane na wyzszy bieg.

Prosta filozofia i nie wiem czego sie tu czepiac.
Ja czasami zerkam i bez potrzeby nie ciagne obrotow niepotrzebnie wysoko.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   kubal 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-lipiec 09
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane III Coupe
  • Silnik:TCE 180
  • Przebieg (tys.km):20000

Napisano 16 luty 2010 - 15:46

thomaskce napisał:

Z tym wskaznikiem jest tak ze im mocniej wcisniesz pedal gazu tym ta strzalka w gore pojawia sie pozniej


Dokładnie tak jest. Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem komputer podpowiada ekonomiczny tryb jazdy - przy agresywnej jeździe zmiana biegu w góre sygnalizowana jest prawdopodobnie w momencie osiągnięcia mocy maksymalnej - czyli blisko odcinki. Zwłaszcza ta druga opcja jest przydatna :)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   paluszek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-grudzień 13
  • Skąd:Białystok
  • Auto:Megane lll
  • Silnik:1,5 dci 110
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 31 grudzień 2013 - 11:57

Wyświetl postUżytkownik VonKisiel dnia 15 luty 2010 - 18:32 napisał

na szczęście taki bajer tylko w silnikach benzynowych :) uff... Mnie to minie :)

jesteś w błędzie ,,megane 2010 1,5 dci 110 km 6 biegów ma system -strzałek

Dodano: 31 gru 2013 - 10:57

Wyświetl postUżytkownik olo2oo1 dnia 15 luty 2010 - 16:39 napisał

hahaha a cóż to za opcja? takie wynalazki to powinni instalować w L-kach. gdyby do tego jeszcze występował sygnał dźwiękowy to pewnie by można szału dostać. no ale wiadomo trzeba napakować jak najwięcej elektroniki - coś wkońcu musi się psuć ;-)

nie jeździłem i nie znam działania, ale wg mnie to jakaś głupota :)

-skoro nie jeździłeś to po co twoja wypowiedż-dzięki takim opiniom francuskie auta są najgorsze,
jakbyś jeździł to byś wiedział do czego to służy i czy to jest potrzebne
według mnie przy pomocy strzałek spalanie 1,5 dci jest najniższe w autach produkowanych.
ostatnia moja trasa 4 osoby 1000 kilometrów-/z reguły 6 bieg/-spalanie wg wskaźnika 4,7
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):215

Napisano 31 grudzień 2013 - 15:31

Powiem tak, z tym patentem spotkałem sie jeden raz, pare lat temu w Aurisie (dieslu), jako samochodzie zastępczym. Dieslem wcześniej nie jeździłem, więc w pewnym sensie była to dla mnie nowość, patent również. Mój styl jazdy - w moim odczuciu raczej dynamiczny (ale nie w stylu gaz do dechy-hamulec) i porównując go z patentem (ale tylko porównując, a nie sugerując się nim), stwierdziłem ze zdziwieniem, że mój styl jazdy (przyspieszenia, momenty zmiany biegów) w ok. 95% pokrywały się z jego sugestiami. Drugie zdziwienie było, jak po zdaniu Aurisa, zrobiłem porównanie kosztów 100 km w Aurisie, z kosztami 100 km w zagazowanej Corolli - były porównywalne. Wg mnie jest to na pewno pomocny patent do nabrania dobrych nawyków przy operowaniu pedałem gazu i biegami.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   wred 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-luty 13
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane III ph II Grandtour
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):11

Napisano 07 styczeń 2014 - 18:11

Ciekawostka z tym Aurisem. Ja jeździłem benzynowym 1.6 132 KM i działanie wskaźnika zmiany biegów to był dramat - strzałka w górę pokazywała się po przekroczeniu 2 tys. obrotów, i to zupełnie niezależnie od sytuacji. Przykładowo jadę pod góre np. na V biegu, czuć że silnik powoli zdycha więc szykuję redukcję i to raczej o dwa biegi, a strzałka co? a strzałka pokazuje GÓRĘ! Brawo ;(
O tymże wskaźniku w Megance III 1.6 mówię tylko w superlatywach - faktycznie dostosowuje się do głębokości depnięcia czy nachylenia jezdni. W efekcie da się bez większych problemów z niego korzystać, przy spokojnej i zrelaksowanej jeździe.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   lukwisz 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-kwiecień 13
  • Skąd:Trójmiasto
  • Auto:Megane Grandtour III ph II Style Edition
  • Silnik:1.6 110KM
  • Przebieg (tys.km):4

Napisano 08 styczeń 2014 - 10:48

Wydaje mi się że ten wskaźnik to nic innego jak wyświetlenie tej samej informacji która (w wersji z automatem) poszłaby do sterownika skrzyni biegów. U siebie zaobserwowałem że potrafi się czasami pogubić przykład: jadę ok 60 km/h po płaskim odcinku drogi i wrzucam 6 bieg zapala się strzałka w dół (nie zawsze) więc redukuję i jadę 58 na 5 biegu i zapala się strzałka w górę. To jedyna niedogodność jaką zaobserwowałem
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Woytus 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane III Dynamic
  • Silnik:1.6 16V 110KM LPG [K4M]
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 08 styczeń 2014 - 13:15

A ten wskaźnik w przeciągu dwóch lat za sprawa UE ma się stać standardem wyposażenia nowych samochodów.
Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień.POZNAŃ
Dołączona grafikaProblemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad na PW
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   aston76 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Poland
  • Auto:meganII
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):128000

Napisano 08 styczeń 2014 - 13:17

To niech biurokraci z UE wymyślą, że wszystkie nowe auta mają mieć skrzynię automatyczną i alkomaty. I od razu poprawi się bezpieczeństwo na drogach.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce