Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik spalania stukowego


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś problem poruszałem na liście Pikurowej.

 

Sprawa wygląda tak.

Wpiąłem się multimetrem w złącze ECU aby zmierzyć napięcie jaki daje czujnik spalania stukowego. Wynik jaki uzyskałem to permanentne 4V. Niezależnie od obrotów i obciążenia silnika (próby ruszenia z zaciągniętym ręcznym) napięcie sie nie zmienia.

Na liście dostałem odpowiedź, że wszystko jest OK bo nie ważne jakie jest napięcie tylko częstotliwość impulsów, a tego to nie pomierzę multimetrem tylko oscyloskopem. To niewontpliwie prawda. Tak więc przestałem drążyć temat. Ostatnio jednak przeglądając książkę WKŁ "Sam naprawiam..." znalazłem, że napięcie jakie powinien generować w/w czujnik waha się w granicach 0,1-0,7V.

No i co o tym mysleć? Co sądzicie? Jest OK, czy nie?

Spróbuję jeszcze pogadać z moim mechanikiem (też od dawna jeździ renówkami)

:->

 

A może ktoś z Was jest w stanie zmierzyć woltomierzem jakie napięcie daje taki czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik stukowy reaguje naprzykład na lekkie stuknięcie czymś twardym w jego okolicy- podobne do stukowej pracy silnika. Zwykłym multimetrem elektronicznym tego nie wychwycisz, musisz mieć oscyloskop, a jak nie masz takich możliwości to podłącz zwykły analogowy woltomierz i powinien Ci podskoczyć. Moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mierzyłem go analogowym multimetrem i też wskazywał 4V. Powinien 0-0,7V. Gdyby nie działał, nie dawałby żadnego napięcia. wygląda to jakby było jakieś zwarcie i dostaje napięcie z jakiegoś innego żródła.

WKŁ pisze, że wskazuje OV przy braku korekcji kata. Gdy pojawia się napiecie (wykrycie ss) zapłon jest opóźniany do skutku (zaniku napięcia na czujniku). Wygląda na to, że cały czas jeżdżę na zapłonie opuźnionym. Wybieram się ciągle do warsztatu z wymianą przednich amorków. Przy okazji polecę sprawdzenie zapłonu. Tylko ten brak czasu :-| arbeit i arbeit :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!