Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
gulek01

Scenic II phI Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)

Recommended Posts

gulek01    0

witam serdecznie

Jestem posiadaczem Scenic II 1.5 dci 2003-11.Od poczatku kupna auta,nie dziala przelacznik nawiewu powietrza na biegu 1 i 2...na 3 i 4 dziala.Co moze byc przyczyna?Czy trzeba kupic nowy przelacznik,czy mozna naprawic ?...i jesli trzeba wymienic,prosze(jesli to mozliwe) napisac co trzeba wymienic(z nazwy) i ile to m/w kosztuje?

Moze sam poradzilbym sobie w naprawie,jesli ktos moglby mnie poinstruowac.

...obojetnie,bede wdzieczny za wszelkie rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocuper    2

Opornik dmuchawy VALEO do wymiany. Częściej wymieniaj filtr kabinowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piomia    0

witam!

 

również padł mi nawiew tyle że całkowicie - nie dmucha w ogóle (mam climatronic) i nie wiem czy do wymiany tez jest ten opornik rezystor czy coś więcej? jak uważacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Optima    24

Robiłem to niedawno. Do wymiany tranzystor w module sterowania. Sam tranzystor z wysyłką ok. 18pln. Używany moduł na allegro - ok. 250pln. Więc nie ma sensu przepłacać za używkę.

Przy wymianie tranzystora kup też pastę termoprzewodzącą do zastosowania na styku: tranzystor-radiator.

Robota bardzo prosta - najwięcej czasu zajmuje wymontowanie schowka, aby dostać się do modułu.

Tutaj trochę do poczytania i linki gdzie i jaki kupić tranzystor:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...&highlight=

i tu ze zdjęciem tego ustrojstwa:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670729.html#8091929

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
scesu    0

Mam to samo ze padl mi nadmuch w srodku. Tu wszyscy piszecie ze to modul albo rezystor...a czy nie ma szansy ze to tylko zwykly bezpiecznik...boje sie az o koszty;///

poprostu przestal mi dzialac nagle ( wczoraj dzialal rano juz nie).

 

 

Przy pisaniu postów używa się klawisza "alt"-popraw post.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kipi    5

scesu, bezpiecznik pada jak jest zwarcie. Drugi bezpiecznik to termik umieszczony w module rezystora - po prostu przy większym prądzie jaki płynie (albo tez niedostatecznym chłodzeniu (umieszczony w kanale powietrznym) pali się zabezpieczając bezpośrednio wirnik wentylatora wnętrza kabiny).

Możliwa jest też sytuacja kiedy to zły kontakt (zaśniedzenie wtyków) powoduje wypalanie złącza rezystora - wtedy już musisz kupić nowy (inny) rezystorek.

W przypadku modułu eletronicznego (klimatronik) prawdopodobnie ograniczenie prądowe jest zrobione elektronicznie więc termika chyba nie ma a ograniczający prąd płynący przez tranzystor mocy przegrzewa się i ulega uszkodzeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Optima    24
Mam to samo ze padl mi nadmuch w srodku. Tu wszyscy piszecie ze to modul albo rezystor...a czy nie ma szansy ze to tylko zwykly bezpiecznik...boje sie az o koszty;///

poprostu przestal mi dzialac nagle ( wczoraj dzialal rano juz nie)

 

Sorry - ale 18pln za tranzystor (gdy masz klimatronik) lub podobnie za rezystor - to są KOSZTY O KTÓRE SIĘ BOISZ????? Nie przesadzaj!

Wymiana tranzystora to ok. 15 minut. Osobną sprawą jest wymontowanie schowka - aby się tam dostać. Ale to i tak musisz zrobić: czy chcesz wymienić tranzystor za 18pln czy kupić w ASO nowy moduł za 800pln. No chyba, że i wymontowanie schowka chcesz zlecić do ASO :-|

Share this post


Link to post
Share on other sites
scesu    0

Optima ja naprawde jestem tylko pełen podziwu że wy to robicie sami. Ja musze odstawic auto do mechanika bo na codzień zajmuję sie muzykowaniem i to co czytam co wy tu robicie to dla mnie abstrakcja:) tylko czy ja mam teraz sugerować mojemu zaufanemu mechanikowi ze to może byćtylko wymiana tranzystora czy czekać aż mi wymieni nowy modul bądź ten rezystor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Optima    24

Tak. Bo przecież nie musi się znać na wszystkim. Na pewno jest w stanie wskazać, że awarii uległ moduł (np. mierząc napiecie go zasilające) - ale nie musi wiedzieć, że wali się w nim tranzystor za kilkanaście pln. Wydrukuj mu dyskusję z tego forum - i nie będzie też tracił czasu na szukanie przyczyny. Dla mnie wymiana takiego tranzystora z wymontowaniem schowka itd. to 1 - 1:15h roboty.

A może jakiś forumowicz z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc za przysłowiowego 6-paka? Mieszkałbyś bliżej mnie - to mógłbyś podjechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szewos    0

Też nie mam początkowych biegów dmuchawy, jak ten moduł wygląda? Jest osobno?

Czy może jest częścią wentylatora?

Czy jak spaliłby się bezpiecznik od dmuchawy to nawiew nie działałaby całkowicie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
kipi    5

szewos, co do bezpiecznika to gdyby sie spalił to z tego co pamiętam to na jednym bezpiecnziku poza dmuchawą jeszcze coś jest więc kilka rzeczy by nie działało.

Co do tego jak wygląda przeszukaj www.elektroda.pl - tam powinny być zdjęcia, a jeśli nie tam to na allegro. O tym czy masz rezystor czy moduł elektroniczny decyduje czy masz wersję z klimatronikiem (moduł elektrniczny) czy bez (rezystor).

Nie jest częścią wentylatora i dostęp do niego jest po demontażu schowka pasażera, tak źe leżąc na podłodze auta patrząc w górę mamy do niego dostęp po wyprostowaniu rąk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
szewos    0

Mam wersje z klimatronikiem.

Mam jeszcze jedno pytanko, jak włączam nawiew na przednia szybę "dobra widoczność” to dmuchawa nie działa. Załącza się przy tym kontrolka klimy (AC), ale nawiewu brak.

Czy to wina mrozu? Czyli co? Jak jest zimno to ten przycisk nie działa? Musze ręcznie ustawić nawiew na szybę? Śmieszne albo cos jest nie tak. Oczywiście w lato ten przycisk działa.

Dziwie się, bo w passacie ten przycisk zawsze działa bez względu czy jest + 30 czy -30 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155
O tym czy masz rezystor czy moduł elektroniczny

Chyba we wszystkich II-kach jest już moduł elektroniczny, ale pewny nie jestem.

tam powinny być zdjęcia

Na forum są również zdjęcia i opis naprawy wystarczy opcja :).

Moduł znajduje się w konsoli centralnej, zamontowany na układzie nawiewu. Również są opisy jak się tam dostać.

 

Prawdopodobnie przyczyną jest to że nie masz 1-go biegu dmuchawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    135

szewos, Przycisk na pewno działa bo załącza się kontrolka AC. Gdyby nie działał to by nie wyświetliło się AC. Temperatura nie ma nic do rzeczy. Nawiew też ustawia się na przednią szybę, tylko tego nie czujesz bo dmuchawa nie chodzi. Masz klimatronik to i masz moduł z tranzystorem, bez oporników. Wersja ze zwykłą klimą wykorzystuje oporniki do regulacji prędkości nawiewu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scesu    0

OPTIMA, dzwoniłem dziś do mechanika i opowiedziałem mu że to może być tylko tranzystor, także mam nadzieję że mi to zrobi w dobrej cenie. Pytanko czy ten tranzystor to jest część modułu??? to siętam wkłada:P

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×