Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

To dobrze, że już działa. Ja tylko napiszę do pojawiających się postów, że nie da się właczyć od razu na 4 biegu przy manualu. No właśnie że się da - bo wystarczy mieć pokrętło na 4 i właczyc zapłon i zaraz leci na maxa bez delikatnego rozruchu, czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam wątek ....

Nagle brak nadmuchu ....

Wizyta u znajomego elektronika - zimne luty - zlikwidowane - nie działa.

Dotknął nóżek tranzystora - działa Smile .......... przez 2 dni .....

Dziś wymiana tranzystora i po wymianie .... działa SmileSmileSmile - pół dnia .... Sad

co jest grane ?

Kupować opornice ????

Jest jakaś jeszcze diagnoza że może wentylator "robić zwarcie" .....

 

POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

aha - mam climatronic

Edytowane przez pawelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pawelli prawdopodobnie wentylator ciężko pracuje.Proponuje wentylator sprawdzić.Miałem tak u siebie i tak jak kipi napisał warto nieraz zobaczyć na własne oczy ,przesmarować itd.A pastę pod tranzystor dałeś bo być może jest słabe odprowadzenie ciepła i tranzystor pada.No i sprawdziłbym styki na kostkach czy nie są powytapiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nastąpił kolejny etap odsłony walki z wentylatorem. Jako że autem na co dzień do pracy jeździ małżonka, nagle dzwoni do mnie rano i mówi że strzela coś w wentylatorze. Zdziwiłem się. Okazało się iż wentylator wydaje taki dźwięki jakby się zatarł albo coś wpadło w wirnik i blokowało go. Blokada była tak duża, że wentylator nadmuchu nie startował ani na I ani na II biegu wentylatora. Dopiero III ruszał po czym jak wróciłem na II bieg to się tak obracał bardzo ciężko, a na I stawał. Pogodziłem się ze stratą 400zł na nowy wentylator, a jako że był to piątek bawiłem się troszke wentylatorem i jak go przetrzymałem kilkanaście sekund na IV biegu nagle się odblokował. Zaczął pracować normalnie. Ewidentnie coś tam siedzi co nie daje mi spać po nocach.

Jedno jest pewne muszę się dostać do wentylatora, a więc czeka mnie zdjęcie deski rozdzielczej. Opisy jak to zrobić są bardzo ogólnikowe co nie polepsza mi humoru. Dodatkowo będę to robił sam...

 

A może jest ktoś w okolicach Bielska-Białej kto ma garaż i musi też się dostać do dmuchawy? Razem lepiej by to poszło i 2 autka można by załatwić.

 

Wolałbym zrobić to na wiosnę (długi dzień a więc i jasno jak i ciepło ale jeśli się zdecyduje zrobić teraz jeszcze to na pewno okraszę całość fotkami coby było dla potomnych.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Drodzy koledzy piszecie że wymieniliście mudół czy tranzystor ale nikt rego nie powiedział jak dokonać i gdzie on się znajduje proszę pomóżcie

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na przyszłość - od tego masz DialogSys'a - takie "wewnętrzne" instrukje Renault. Ta masz krok po kroku (plus rysunki, schematy) jak co wymontować itd. Nie mam sensu powielać tego.

W skrócie napisze Ci: moduł jest za schowkiem u góry. Aby się do niego dostać musisz wymontowac schowek. Dla nowicjusza jest z tym trochę roboty. Najbardziej może przerażac dostanie się do jednego wkrętu, który jest za konsolą środkową. Pozwole sobie wkleić mini instrukcję, którą kiedys komuś posłałem na prv. Trochę chaotycznie i niechlujnie może pisałem - ale masz już co nieco w tym temacie:

 

Cześć.

Aby wymontować moduł należy wymontować schowek. Za pierwszym razem wydaje się to dosyć skomlikowane. Schowek jest na wkrętach torx. Będę pisal z pamięci, więc mogę jakieś wkręty pominąć.

A więc:

1. ściągamy (jest na wcisk) osłonę, w której jest przełacznik do WYŁ/WŁ poduszki powietrzej pasażera (dostęp po otwariu prawych przednich drzwi) - 1 wkręt

2. Otwieramy schowek - u góry bodajże 3 wkręty (dobrze widoczne)

3. 2 śruby w dolnych narożnikach schowka (zwrama, uwagę, że jak pozostałe są wkrętami, to tu mam dwie śrubki - inny gwint). Do jednej - lewej - należy ściągnąć palstikową zaslepkę osłonę.

 

i...

 

pozostaje nam jeden wkręt schowany za konsola środkową.

W tym celu ściągamy plastikową osłonę wokół drązką zmiany biegów - jest na wcisk, wystarczy paznokciami się zachaczyć i pociągnąć do góry. NIE MUSIMY jej ściagać z mieszkiem z drązka zmiany biegów.

Odkręcamy dwa wkręty pod radiem, które mocują tą powiedzmy owalną (dolną) obudowę plastikową kolumny drążka zmiany bigów. Jeszcze mam dwa plastikowe kołki wciśnięte w okolicach nóg kierowcy i pasażera. Odchylamy obudowę kolumny drązka zmiany biegów. Jest na kilku zatrzaskach - wystarczy pociagnąć do siebie. Nie demontujemy wszystkie cakowicie. Chodzi tylko aby po odchylać by dostać się do kolejnych wkrętów.

Jak odchylimy ta obudowę mamy dostęp do kolejnych dwóch wkrętów pod radiem. Jak je odkręcimy - do ciągniemy za tą cała obudowę, w której są dwie kartki nawiewu, panel sterujący nawiewami, wyświetlacz. Nie demontujemy jej w całości tylko ciągniemy od dołu (u góry też trochę odejdzie) aby mieć dostęp do ostatniego wkręta mocującego schowek. Ta konsola z wyświetlaczem po odkręceniu dwóch wkrętów pod radiem - jest na obwodzie na wcisk.

Teraz wystarczy wyciągnąc schowek - jest ten na kilku zaczepach, mocno go trzymających. Daje to wrażenie, że jakbyśmy nie odkręcili jeszcze jakiegoś wkręta, Trzeba poprostu ciągnąć na wprost siedząc na siedzeniu. Potem pozostaje nam tylko odlłączyć rurkę chłodzenia schowka i już. Najgorzsze za nami.

Moduł jest na samej górze, mocowany na jeden wkręt (widoczny z dołu). Moduł (jego radiator) jest wsunięty w kanał wentylacji. Koloru zielonego jest moduł - łatwo go zauważyć. Moduł ma dwa gniazda: do jednego wchodzą dwa kable grube, do drugiego 4 kable cienkie.

Pisałem to z pamięci - więc mogłem zapomnieć o jakimś wkręcie. Ale wszystkie są widoczne, a problemem jest ten jeden za konsolą środkową.

 

Dodano: 13 gru 2011 - 12:16

Znów padł mi nadmuch. Po roku od wymiany tranzystora. Przed padnięciem - raz działał, raz nie. Nie było to wg. jakiegoś schematu.

Postanowiłem wymienić filtr kabinowy - po wymianie wyraźnie wentylatorowi było łatwiej kręcić. Nie słychać było tego oporu. Po wymianie filtra przez ponad 3 tygodnie dmuchawa chodziła bez zarzutu. Już chciałem o tym napisać tu na forum, by koledzy częściej wymieniali filtr kabinowy - jako profilaktyka bezawaryjności dmuchawy. Ten mój założyłem pod koniec marca i zrobiłem na nim 17 tys km. Jednak trzy dni temu dmuchawa padła całkowicie. Jeszcze miałem nadzieję, że znów ruszy ale przez ostatnie 3 dni ani razu nie ruszyła. Więc po wczorajszych 3 godzinach jazdy bez nadmuchu :P , zmarznięty do kości :P postanwiłem ją naprawić mimio, że była już 21:00 a robiłem to pod blokiem z latarką w ręcę :)

Po otwarciu modułu wymyłym elektronikę spirytusem i poddałem oględzinom. Zauważyłem wtedy jeden zimny lut przy zasilaniu modułu (to gniazdo na dwa kable). I to uważam było przyczyną nie działania dmuchawy - gdyż muszę dodać, w okresie przed wymianą filtra, gdy raz działała, raz nie - wystarczyło pięścią popukać po desce rozdzielczej w okolicach, gdzie jest moduł - by znów ruszył. :)

Przy ostatniej "naprawie" (rok temu) skupiłem się tylko na wymianie tranzystora - i zaniedbałem te luty. Wyraźnie widać, że ząb czasu nadgryzł je. Widać, że drugi też już nie jest "pierwszej świeżości".

Mój cel pisania tego postu: przy wymianie tranzystora warto sprawdzić te luty. Ich zły stan jest potem powodem wytapiania gniazda. Moje już lekko zostało nadtopione (bardzo malutko). Uważam, że gdybym rok temu je poprawił - nie musiałby się wczoraj zaś za to brać. Przy okazji wymieniłem znów ten tranzystow - profilaktycznie, bo akurat jeszcze jeden miałem na stanie, a nie chciało mi się wkładać tego modułu, by za chwilę się okazało, że tranzystor też może dostał po pupie.

Luty przy drugim gnieździe wyglądały jak nowe.

Przy okazji - dziwne, że ta "nóżka" wyszła z lutu. Chyba od drgań. Po drugiej stronie wyraźnie widać, że wyszła powyżej dna gniazda. Ja jej nie wyszarpałem chyba tak.

post-7796-0-39483400-1323774959_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko, że najczęściej przepala się tranzystor (zamiennik kosztuje ok. 7 PLN), wymiana nieskomplikowana.

a najczęstszym powodem zagrzania wentylatora jest brak jego dobrgo chłodzenia, spowodowany zapchanym filtrem kabinowym.

pawelli - gRRuby Ci o tym pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smutna dla mnie wiadomość - dziś znów nie działa nawiew. Wynika z tego, że moje wszyskie działania (ostatnie) dające efekt naprawy - to zbieg okoliczności. Moje czarne myśli zaczynają krążyć wokół zużytych szczotek w silniku dmuchawy. A to oznacza horrod: demontaż deski rozdzielczej. I to teraz, w trakcie rozpoczętego okresu zimowego Brrrrr.... dzisiaj jeszcze raz wymontuję moduł. Może coś w nim nie styka.

W lato z ojcem demontowałem deskę rozdzielczą w lanosie rodziców. Mordęga, ale daliśmy radę. Wymontowanie zajęło nam pół dnia. Włożenie drugie tyle. Dużo dłubaniny, niektóre wkręty mocujące - dostęp tak fatalny, a miejsce na kręcenie nimy po 3-4mm (obrót) w każda stronę. I wykręcanie go przez godzinę, a potem wkręcanie po te 3-4mm i przekładanie po omacku końcówki i znów i znów minimalne obrócenie... karrramba. Ale.... ja tam lubię takie MacGyver'owskie zadania. Tylko nie zimą!!!

 

EDIT:

Na allegro nowe silniki dmuchawy są po 320 brutto - nie jest źle jak za nową.

Oglądałem też ofery sprzedaży deski - chodziło mi o zdjęcia samej deski. Jej demontaż WYDAJE się nie aż taki skomplikowany, bo deska dzieli się na pół - i demontujemy tylko górną połowkę. W lanosie była ona w całości - z profilu w kształcie łuku. Cholernie ciężko się nie manewrowało, żeby wymnotwać, należąlo częściowo zdemontować rurę wzmacniająca nadwozie i takie tam. Na razie sie trochę pocieszam. Teraz musze znaleźć w dialogsysie o demontażu deski co nieco. Ale wcześniej - po obiedzie - wymontuję znów moduł.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów padł moduł. Hmmmm... kupię więc nowy. Nie mam już tranzystorów, a z wysyłką to jest prawie 20pln. Mam teraz taki efekt jak kolega Tommed22:

http://megane.com.pl/topic/31929-awaria-wentylatora-9v-napiecie-na-wentylator/page__p__251188__fromsearch__1#entry251188

Też napięcie z modułu na wentylator wychodzi 9V. U niego wymiana tranzystora nie pomogła, dopiero nowy moduł. Cóż - 99% awarii modułu to tranzystor, ale oprócz niego jest tam jeszcze trochę innej elektroniki, która może paść. Nauczony doświadczeniem Tommed22 - kupie nowy moduł. Tymbardziej, że tylko 170pln (mam nadzieję że z fakturą :)

Mi po poniedziałkowej wymianie tranzystora nadmuch powrócił tylko do czwartku (3-4 dni). Żona powiedziała, że już w piątek nie działał.

U mnie nie było identycznie jak u Tommed22 - ale moja teoria, że palenie modułu może mieć przyczynę stałą lub okazjonalną - jakieś przepięcie, zwarcie. I dlatego u Tommed22 być może paliło tranzystor zaraz po podłączeniu samego zasilania na moduł, a u mnie dopiero przy jakiś sprzyjających warunkach do palenia tranzystora.

Bo może być jeszcze tak, że przyczyną padania modułu jest albo wewnętrzna (w sammym podule coś nie działa i pali tranzystor) przyczyna - wtedy zakup nowego modułu pomoże na długo lub zewnętrzna (np. iskrzący silnik dmuchawy, mający duże opory itp) - wtedy muszę zakupić duuuuży zapas tranzystorów i szykować się do demontażu deski. Wczoraj kontaktowałem się z Tommed22 - i uzyskałem informację, że od tamtego czasu nawiew działa bez problemów.

Napiszę potem co i jak.

 

Dodano: 18 gru 2011 - 16:40

Przeglądająć allegro dochodzę do wniosków, że niektórzy sprzedawcy mają lekko zryty beret oferując używane (z demontażu) moduły w tej samej, albo nawet wyższej cenie niż fabrycznie nowe (nowe są od 160-150). Sa też nowe po 110,00 ale ze zdjęć wyraźnie widać, że to produkcja, że tak napiszę, konkurencyjna wobec VALEO ;-). szczególnie to widać jak mam swój w ręce i mogę prównać. Troche "krzywo" wykonane i na zdjęciu widać, że plastik ma inną fakturę.

http://allegro.pl/opornica-c2-c3-c5-406-607-megane-scenic-clio-05-i1984676623.html

Wysłałem zapytanie do sprzedawcy i szczerze odpowiedział, iż nie jest to oryginalny sygnowany logiem VALEO moduł - czy warto oszczędzac te kilkadziesiąt złotych? Ja wolę oryginał.

 

20.12.2011 - nowiuteńki moduł zamontowany. Dmuchawa działa bez problemu. Specjalnie piszę tu date wymiany jak znów padnie - będę wiedział po jakim czasie - ale mam nadzieję, że juz nie wrócę do tego tematu jak ten co znów mu padl nawiew :))

 

EDIT

26.02.2012 - myślałem, że nie wrócę tutaj by edytować posta z taką wiadomością, ale dziś padł nadmuch. Znów. Już nie wiem, który raz, ale chyba z czwarty albo piąty. Uważam, że moduł przeciąża silnik dmuchawy, który z tego powodu planuję wymienić. W trakcie pracy wydawał już dziwne odgłosy, śwista, piszczy itp. Prawdopodobnie komutator już wytarty. Jak pomyślę o demontażu deski.... brrrrrr....

 

EDIT

02.03.2012 - wczoraj sprawdziłem. Z modułu na wentylator idzie 12V. Włożyłem inny moduł. Silnik też nie ruszył. Była jeszcze dziwna sytuacja, w trakcie pierwszego pomiaru wpiąłem miernik. 0,00V. i właczyłem nadmuch, żeby zobaczyć jakie napięcie i .... dmuchawa działa. Zwiększam, zmniejszam obroty - wszystko działa. Wyłączam, włączam i... już nie ruszyła. Chyba przez ten tydzień od wstrząsów obrócił się trochę i akurat komutator był w lepszym miejscu, potem znów się chyba zatrzymał w wytartym miejscu. Jestem już pewny na 99,9999% że zużył się wentylator. Muszę teraz wygospodarować jeden ciepły dzień na demontaż deski. Trochę się boję, ale... rok temu demontowaliśmy deskę w Lanosie i daliśmy radę, choć dwa dni zeszły na to.

09.03.2012 - silnik dmuchawy wymieniony. Nadmuch nie powrócił. Cóż znów padł regulator obrotów. Wymiana tranzystora też nie pomogła, więc zamówiłem kolejny moduł. Zmierzyłem oporność silników (tzw. twornika). Dla prądu stałego jego opornośc powinna wynosić zero. Na moim byle jakim multimierniku wynosi ona 0,2 - 0,3 Ohma - czyli prawie zero. Ten stary wymonotwany ma od 3 do 4 Ohm, a w jednym miejscu 12-16 Ohm (kręciłem wirnikiem żeby przemierzyć wszystkie "pętle". Prawdopodobnie ze względu na zabrudzenia i/lub niedokładny styk: szczotki-komutator.

Zauważyłem też, że wtyczka (to dwu pinowa) jest nadtopiona. Tam też może być zły styk, więc chcę ją też wymienić, zanim włożę koljeny nowy moduł.

EDIT

13.03.2012 - nowy moduł regulatora obrotów założony. Hurrrra! Nadmuch po 17 zimowych dniach powrócił, Ojjjj to były ciężkie 17 dni wypizdu w aucie. Dzisiaj 13-ty - mam nadzieję, że szczęśliwy. Wtyczki nie udało mi się narazie kupić. Styki popsikałem środkiem poprawijącym przewodzenie CONNECTOR czy jakoś tak. Kilka dni będę jeździł jeszcze bez schowka i od czau do czasu macał kable przy module czy są ciepłe albo gorzej: gorące. Po kilku dniach wymontuję moduł i zobaczę stan gniazd - czy będą widoczne nadtopienia.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. "Wpędziła" mnie na to forum usterka, która jak widzę, jest użytkownikom Scenica II dobrze znana. Wysiadł mi wentylator przy climatronicu. Opis akcji. Cztery miechy temu miałem delikatne cykanie dochodzące z wentylatora (narastające wraz z obrotami klimy - na najwyższych obrotach deska prawie odlatywała). W serwisie wymieniono filtr, coś tam poczyszczono i na parę miesięcy pomogło. Wczoraj jednak wentylator wogóle nie odpalił. Co ciekawe, bezpiecznik jest OK (zamieniłem z bezpiecznikiem od szyb) na wyświetlaczu klimy wszystko jest wyświetlane normalnie (temperatura, obroty wentylatora itp.). Ciekawostka jest taka, że po wciśnięciu przycisku AC kompresor klimy normalnie się załącza!!! W poprzednim aucie (Laguna II) też miałem problem z wentylatorem, ale tam wyświetlał się komunikat SERVICE na wyświetlaczu klimy i sysytem nie załączał kompresora - nie wiświetlał nic poza komunikatem a przyczyną awarii była głupia kostka. Może ktoś ma pomysł, od czego rozpocząć bo rozbieranie deski traktuje jako ostateczność a serwis właśnie to zasugerował, podając przy okazji cenę powalającą z nóg? Może macie jakieś namiary na dobrego elektryka albo jakiś inny warsztat w kujawsko pomorskim, który by się tym (skutecznie i za rozsądny cash) zajął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima automatyczna... Próbowałem ruszyć wentylator uruchamiając nawiew na różnych obrotach - np wlączałem odparowywanie szyb (najwyższe obroty), wyłączałem nawiew i odpalałem ponownie auto ale bez efektu - wentylator całkowicie zamarł. Recyrkulacja się przełącza (słychać jak się przestawia) temperaturę też zmienia (w trakcie szybszej jazdy wdmuchuje powietrze siłą pędu i reaguje na zmiany temperatury z minimalnej na maksymalną) ale żeby korzytać choć trochę z wentylacji musiałbym chyba jeździć ciągle ponad 200 km/h. Najbardziej wścieka mnie fatalny dostęp do wszyskiego - cięzko bez demolki gdziekolwiek zajrzeć... Więc pytanie od czego zacząć. Moduł za schowkiem? jakieś kostki? Z tego co czytałem z waszych postów to z CLIPa raczej nic nie wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!