FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: scenic II nie działa nawiew(wentylator,dmuch - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 11 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic II phI
scenic II nie działa nawiew(wentylator,dmuch

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   gulek01 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 12-marzec 10
  • Skąd:uk
  • Auto:scenic 2
  • Silnik:1,5
  • Przebieg (tys.km):50

Napisano 12 marzec 2010 - 20:35

witam serdecznie
Jestem posiadaczem Scenic II 1.5 dci 2003-11.Od poczatku kupna auta,nie dziala przelacznik nawiewu powietrza na biegu 1 i 2...na 3 i 4 dziala.Co moze byc przyczyna?Czy trzeba kupic nowy przelacznik,czy mozna naprawic ?...i jesli trzeba wymienic,prosze(jesli to mozliwe) napisac co trzeba wymienic(z nazwy) i ile to m/w kosztuje?
Moze sam poradzilbym sobie w naprawie,jesli ktos moglby mnie poinstruowac.
...obojetnie,bede wdzieczny za wszelkie rady
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   kocuper 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-marzec 07
  • Skąd:Polska
  • Auto:brak
  • Silnik:brak
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 marzec 2010 - 21:56

Opornik dmuchawy VALEO do wymiany. Częściej wymieniaj filtr kabinowy.
Pozdrawiam Sławek
("Nic nie robić, nie mieć zmartwień, chłodne piwko w cieniu pić. Leżeć w trawie, liczyć chmury, gołym i wesołym być ..." - Ryszard Rynkowski)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   piomia 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-listopad 08
  • Skąd:leżajsk
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):196

Napisano 10 listopad 2010 - 12:12

witam!

również padł mi nawiew tyle że całkowicie - nie dmucha w ogóle (mam climatronic) i nie wiem czy do wymiany tez jest ten opornik rezystor czy coś więcej? jak uważacie?
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):280

Napisano 10 listopad 2010 - 13:35

Robiłem to niedawno. Do wymiany tranzystor w module sterowania. Sam tranzystor z wysyłką ok. 18pln. Używany moduł na allegro - ok. 250pln. Więc nie ma sensu przepłacać za używkę.
Przy wymianie tranzystora kup też pastę termoprzewodzącą do zastosowania na styku: tranzystor-radiator.
Robota bardzo prosta - najwięcej czasu zajmuje wymontowanie schowka, aby dostać się do modułu.
Tutaj trochę do poczytania i linki gdzie i jaki kupić tranzystor:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...&highlight=
i tu ze zdjęciem tego ustrojstwa:
http://www.elektroda...29.html#8091929
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
1

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   scesu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-listopad 10
  • Skąd:Toruń
  • Auto:scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):60

Napisano 30 listopad 2010 - 15:10

Mam to samo ze padl mi nadmuch w srodku. Tu wszyscy piszecie ze to modul albo rezystor...a czy nie ma szansy ze to tylko zwykly bezpiecznik...boje sie az o koszty;///
poprostu przestal mi dzialac nagle ( wczoraj dzialal rano juz nie).


Przy pisaniu postów używa się klawisza "alt"-popraw post.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   kipi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 01 grudzień 2010 - 10:31

scesu, bezpiecznik pada jak jest zwarcie. Drugi bezpiecznik to termik umieszczony w module rezystora - po prostu przy większym prądzie jaki płynie (albo tez niedostatecznym chłodzeniu (umieszczony w kanale powietrznym) pali się zabezpieczając bezpośrednio wirnik wentylatora wnętrza kabiny).
Możliwa jest też sytuacja kiedy to zły kontakt (zaśniedzenie wtyków) powoduje wypalanie złącza rezystora - wtedy już musisz kupić nowy (inny) rezystorek.
W przypadku modułu eletronicznego (klimatronik) prawdopodobnie ograniczenie prądowe jest zrobione elektronicznie więc termika chyba nie ma a ograniczający prąd płynący przez tranzystor mocy przegrzewa się i ulega uszkodzeniu.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):280

Napisano 01 grudzień 2010 - 10:53

scesu napisał:

Mam to samo ze padl mi nadmuch w srodku. Tu wszyscy piszecie ze to modul albo rezystor...a czy nie ma szansy ze to tylko zwykly bezpiecznik...boje sie az o koszty;///
poprostu przestal mi dzialac nagle ( wczoraj dzialal rano juz nie)


Sorry - ale 18pln za tranzystor (gdy masz klimatronik) lub podobnie za rezystor - to są KOSZTY O KTÓRE SIĘ BOISZ????? Nie przesadzaj!
Wymiana tranzystora to ok. 15 minut. Osobną sprawą jest wymontowanie schowka - aby się tam dostać. Ale to i tak musisz zrobić: czy chcesz wymienić tranzystor za 18pln czy kupić w ASO nowy moduł za 800pln. No chyba, że i wymontowanie schowka chcesz zlecić do ASO :-|
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   scesu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-listopad 10
  • Skąd:Toruń
  • Auto:scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):60

Napisano 01 grudzień 2010 - 20:53

Optima ja naprawde jestem tylko pełen podziwu że wy to robicie sami. Ja musze odstawic auto do mechanika bo na codzień zajmuję sie muzykowaniem i to co czytam co wy tu robicie to dla mnie abstrakcja:) tylko czy ja mam teraz sugerować mojemu zaufanemu mechanikowi ze to może byćtylko wymiana tranzystora czy czekać aż mi wymieni nowy modul bądź ten rezystor.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):280

Napisano 01 grudzień 2010 - 22:03

Tak. Bo przecież nie musi się znać na wszystkim. Na pewno jest w stanie wskazać, że awarii uległ moduł (np. mierząc napiecie go zasilające) - ale nie musi wiedzieć, że wali się w nim tranzystor za kilkanaście pln. Wydrukuj mu dyskusję z tego forum - i nie będzie też tracił czasu na szukanie przyczyny. Dla mnie wymiana takiego tranzystora z wymontowaniem schowka itd. to 1 - 1:15h roboty.
A może jakiś forumowicz z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc za przysłowiowego 6-paka? Mieszkałbyś bliżej mnie - to mógłbyś podjechać.
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   szewos 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-kwiecień 10
  • Skąd:Częstochowa/Krzepice
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,5 dci
  • Przebieg (tys.km):89

Napisano 02 grudzień 2010 - 13:19

Też nie mam początkowych biegów dmuchawy, jak ten moduł wygląda? Jest osobno?
Czy może jest częścią wentylatora?
Czy jak spaliłby się bezpiecznik od dmuchawy to nawiew nie działałaby całkowicie??
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   kipi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-styczeń 09
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 grudzień 2010 - 13:52

szewos, co do bezpiecznika to gdyby sie spalił to z tego co pamiętam to na jednym bezpiecnziku poza dmuchawą jeszcze coś jest więc kilka rzeczy by nie działało.
Co do tego jak wygląda przeszukaj www.elektroda.pl - tam powinny być zdjęcia, a jeśli nie tam to na allegro. O tym czy masz rezystor czy moduł elektroniczny decyduje czy masz wersję z klimatronikiem (moduł elektrniczny) czy bez (rezystor).
Nie jest częścią wentylatora i dostęp do niego jest po demontażu schowka pasażera, tak źe leżąc na podłodze auta patrząc w górę mamy do niego dostęp po wyprostowaniu rąk.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   szewos 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-kwiecień 10
  • Skąd:Częstochowa/Krzepice
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,5 dci
  • Przebieg (tys.km):89

Napisano 02 grudzień 2010 - 14:20

Mam wersje z klimatronikiem.
Mam jeszcze jedno pytanko, jak włączam nawiew na przednia szybę "dobra widoczność” to dmuchawa nie działa. Załącza się przy tym kontrolka klimy (AC), ale nawiewu brak.
Czy to wina mrozu? Czyli co? Jak jest zimno to ten przycisk nie działa? Musze ręcznie ustawić nawiew na szybę? Śmieszne albo cos jest nie tak. Oczywiście w lato ten przycisk działa.
Dziwie się, bo w passacie ten przycisk zawsze działa bez względu czy jest + 30 czy -30 stopni.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 02 grudzień 2010 - 14:22

kipi napisał:

O tym czy masz rezystor czy moduł elektroniczny

Chyba we wszystkich II-kach jest już moduł elektroniczny, ale pewny nie jestem.

kipi napisał:

tam powinny być zdjęcia

Na forum są również zdjęcia i opis naprawy wystarczy opcja :).
Moduł znajduje się w konsoli centralnej, zamontowany na układzie nawiewu. Również są opisy jak się tam dostać.

Prawdopodobnie przyczyną jest to że nie masz 1-go biegu dmuchawy.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 02 grudzień 2010 - 18:20

szewos, Przycisk na pewno działa bo załącza się kontrolka AC. Gdyby nie działał to by nie wyświetliło się AC. Temperatura nie ma nic do rzeczy. Nawiew też ustawia się na przednią szybę, tylko tego nie czujesz bo dmuchawa nie chodzi. Masz klimatronik to i masz moduł z tranzystorem, bez oporników. Wersja ze zwykłą klimą wykorzystuje oporniki do regulacji prędkości nawiewu.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   scesu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-listopad 10
  • Skąd:Toruń
  • Auto:scenic
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):60

Napisano 02 grudzień 2010 - 21:40

OPTIMA, dzwoniłem dziś do mechanika i opowiedziałem mu że to może być tylko tranzystor, także mam nadzieję że mi to zrobi w dobrej cenie. Pytanko czy ten tranzystor to jest część modułu??? to siętam wkłada:P
pozdr
0

Udostępnij ten temat:


  • 11 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer