Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

szewos, przyczyną może być sam wentylator dmuchawy stawiający duży opór przez co większy prąd przegrzewa tranzystor.

Może być też kiepski kontakt na wtyczce do modułu sterowania - przez co iskrzenie powoduje spalenie tranzystora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo, że półprzewodniki to najlepsze bezpieczniki :P

Jak już się bawisz to może warto dokładnie złączki posprawdzać i nasmarować jakimś dobrym specyfikiem wentylator po wcześniejszym oczyszczeniu z brudu i kurzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam serdecznie,

mam megane II 1,9dci z klimatornikiem

dmuchawa dziala na poszczeglnych obrotach

ale teraz jak sie zaczynaja wyzsze temp to klima dzial ai dmucha przez jakies 30 minut od odpalenia autka a pozniej przestaje jakby dmuchac z kratek nawiewu.

czy to moze byc ten jakis tam tranzystorek rezystorek?

jesli tak to jaki dokladnie kupic zamiennik bo wczesniej przwiajaj sie chyba z 2-3 przyklady i nie wiem ktory zamowic w razie czego

z gory dziekuje i zpodrawiam

darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam podobny problem ale.z klima w manual.nawiew dziala mi.tylko na 1 i 4. Klima sie nie wlacza. Nawet kontrolka sie nie zapala. Czy to moze byc wina tez padnietego modulu???

Sorki za brak polskich znakow, ale fatalnie ppisze sie nie widzac co sie pisze na smartphonie (tak mi wszystko dziwnie laduje na nim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie odkąd go mam, czyli od grudnia, klima nie chodziła a ja tego nie sprawdzałem bo była zima i nie była mi potrzebna :-D czyli brak czynnika będzie powodował iż nawet kontrolka się nie zapali??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jak piszesz nawiew działa na 1 i 4 to masz uwalony moduł nawiewu, odpowiedzialny za obroty dmuchawy.

Do puki tego nie naprawisz nie będzie działać klimatyzacja, nie włączy się.

szukaj.gifmoduł nawiewu lub opornica dmuchawy, tam masz wszystko opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko jak te mrozy trochę się zmniejszą bo łapki nam zamarzną. No i (całuj po rękach - żart :) ) mam taki tranzystor bo profilaktycznie kupiłem zaraz dwa. Tylko nie wiem gdzie wrzuciłem pastę termoprzewodzącą.

Hejka.

Teraz już całkiem padł nawiew.Wogóle nie kręci.

Już mroziki zelżały.Może moglibyśmy sie jakoś zgadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie dzisiaj kolega darkside80 - wymieniliśmy tranzystor (nie rezystor!) - i nawiew mu powrócił Hip Hip Hurra!!!

Miejmynadzieje, że długo znów pochodzi. Przy okazji czego wcześniej nie byłem pewny - uwalenie tranzystora nie musi się objawiać tylko DOBRY <-> ZEPSUTY.

Na przykładzie objawów Darkside80 - może raz działać, raz nie, za każdym razem na innych obrotach.

Chyba, że u niego przyczyna uwalenia tranzystora była gdzies indziej i jutro znów mu padnie.... oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli tak jak piszesz nawiew działa na 1 i 4 to masz uwalony moduł nawiewu, odpowiedzialny za obroty dmuchawy.

Do puki tego nie naprawisz nie będzie działać klimatyzacja, nie włączy się.

szukaj.gifmoduł nawiewu lub opornica dmuchawy, tam masz wszystko opisane.

 

Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie - z własnego doświadczenia:

1. LANOS - klima manualna, czyli zmniejszanie obrotów rezystorami. Spalenie się rezystora - nie powodowało braku włączania się klimatyzacji (słyszalne zaprzęglenie spręzarki). To jest najprostszy układ, który tylko bada czy pokrętło mocy nadmuchu jest w pozycji innej niż zero.

2. Scenic II - klima automatyczna. Padnięcie w module tranzystora. Też działała.

A wynika to z tego, iż nie jest stosowany żaden czujnik kręcenia się wentylatora. Jest podawany sygnał: WŁĄCZONY wentylator, to właczony i tyle. Na moduł idzie napięcie 12V, a że na wentylator już nie wychodzi, to nie ma takiego czujnika. Ile by tej elektroniki musiało być w naszych samochodach, jaby na każdym urządzeniu był czujnik czy ono działa. I to na takich błachych jak wentylator kabiny.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!