Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wolne obroky i kontrolka od elektroniki


Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem....

Po odpaleniu (ciepło, zimno - tak samo) silnik ma bardzo niskie wolne obroty (jakieś 700). Szarpie w czasie jazdy (przy zmianie biegu np.) - na 100% z powodu obrotów. Po gwałtownym dodaniu gazu, zapala się kontrolka od wtrysków i elektroniki, ale obroty rosną, jeździ się super i wszystko wydaje się być OK. Powtarzalność wynosi dzięki Bogu 100%, czyli może się uda to szybko znaleźć.

1. Informację dodatkowe - samochód przez ostatnie parę miesięcy zrobił raptem 500 km, czyli generalnie stał.

2. Filtry i olej były chyba zmieniane rok temu (muszę to zrobić, szybko - wiem)

3. Mam chyba do wymiany termostat - temperatura trzyma się między pierwszą a drugą kreską, chyba wolno się nagrzewa i jak postoi na wolnych obrotach to rośnie do połowy skali (aż do włączenia wentylatora - wtedy spada, aż do pierwszej kreski.

4. Ma przejechane 77.000 mil (123.000 km) i mam bardzo uzasadnione podejrzenia, że nie był robiony rozrząd (codziennie modlę się żeby nic się z nim nie stało - wymiana zaplanowana za 3 tygodnie)

5. Mam doświadczenie w elektronice/mechanice, ale chwilowo brak jakiegokolwiek sprzętu, schematów elektrycznych i mało możliwości "szukania na oślep"

 

No i na koniec pytania:

1. Czy moja meggy ma coś takiego jak "tryb awaryjny" elektroniki?

2. Czy to coś typowego (może po "dłuższym" postoju)?

3. Gdzie zacząć szukanie (silnik krokowy?)

 

Wszelkie pomysły mile widziane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu (ciepło, zimno - tak samo) silnik ma bardzo niskie wolne obroty (jakieś 700).

 

Przy zimnym powinien załączać automatyczne ssanie i tzymać obroty na około 1000 -1200 a przy ciepłym 500 - 700.

Co do silniczka krokowego to wejdź sobie w dział INSTRYKCJE i tam masz podane linki do zeskanowanej instrukcji - tam znajdziesz nawet fotki gdzie co jest :mrgreen:

Jak nie znajdziesz to napisz PW to podam ci dokładnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wstępne diagnozy! Jak się pogoda poprawi (może przed kwietniem ;-) ) to się biorę za szukanie!

 

[ Dodano: 2006-12-08, 17:44 ]

:mrgreen:

Chyba mam!

http://www.renaultforums.co.uk/megane/1294...dent-light.html

 

Cytat: (piszę YorksRoyal)

 

Hi

 

I'm new to these parts and I must say from reading this forum what helpful people you all are!

 

Anyway, I have recently bought a 97 Renault Megane Classic 1.6. It's fairly low mileage and did not cost much, with 12 months MOT. However it has quickly developed a judder at low revs. Took it to garage and although they agreed it was misfiring intermitently, they could not say for sure what the problem was. From researching on the web, this could well be a faulty coil.

 

Recently the Electronic Incident Warning Light has come on. When on, the juddering stops. I assume this is because the ECU has a fault so is using a rich mixture. This will lead to poor fuel consumption, but no judder!

 

So now I am not so sure that the problem is with a coil. I had read somewhere that these symptoms could well be a faulty wiring loom?

 

Thanks in advance for any help you can give...

 

Odpowiedź (lagdti):

The first thing to do is look at the vaccuum pipe that runs from the inlet manifold to the MAP sensor(on the bulkhead).Any signs of cracking or leaks,change it.

 

If that seems OK,then it could well be a coil,although these don't usually throw the management light on.

 

Have a look at the MAP sensor pipe,and get back to us.I'm sure we can come up with a few other ideas....

 

Czyli w skrócie objawy te same co u mnie i porada, żeby zacząć od wężyka podciśnienia między kolektorem ssącym a czujnikiem (chyba ciśnienia bezwzględnego, ale mogę się mylić)

Sprawdziłem - mam kompletnie złamany/pęknięty wężyk na kolanku. Jutro naprawa na taśmę, a w środę wycieczka do serwisu po wężyk...

CDN!

 

[ Dodano: 2006-12-09, 11:50 ]

CD...

Wyciągnąłem wężyk razem z czujnikiem, umyłem, skleiłem (do czasu zakupu nowego..) i meggy jak nowo narodzona - wolne obroty 800, zapalanie się kontrolki od elektroniki to już przeszłość i nie szarpie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

jestem posiadaczem Meganki z 96 1.4 8V typ silnika E7J. Moje pytanie dotyczy wolnych obrotów zaraz po uruchomieniu silnika. Gdy silnik jest zimny i jak gozastartuje to po chwili obroty zaczynaja spadac az do zgaśnięcia . Jezeli dodam troszke gazu przed zgasnieciem to obroty utrzymuja sie prawidlowo. Gdy silnik jest cieply nie wystepuje to zjawisko. Gdy zgasnie i ponownie go zastartuje to obroty utrzymuja sie prawidłowo. Dodam ze mam instalacje LPG, ale zawsze odpalam na benzynie. Czy ktoś sie spotkal z czyms takim ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - wybacz - zapomniałem o tym czujniku, że on też może mieć na to wpływ - sory.

Tak jest to czujnik "plug-in-plug-off" inteligentny czujnik podcisnienia typu MAP do sterowania wtryskiem w samochodach z silnikiem benzynowym.

Może być produkcji firmy ISS, DELCO lub też GM

Jest to czujnik ciśnienia absolutnego, pracujący w przedziale ciśnień mierzonych względem ciśnienia atmosferycznego, p min=-600kPa, pmax=1,5 patm. Przeciążenie takiego czujnika jest 15-krotne :mrgreen:

No i wiadomo jak się upitoli wężyk to dostaje lewe powietrze i nie ma dobrego działania takiego czujnika.

Dodam tylko, że takie czujniki są też stosowane prawie we wszystkich autach z silnikiem benzynowym z wtryskiem. Np. DAEWOO, POLONEZ ;-) W razie czego może taniej niż w ASO Renault.

Ja potrzebowałem takie czujnki do badań do pracy to w ASO daewoo płaciłem 114zł ale nie patrzyłem na koszty bo na firmę brałem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie:

jestem posiadaczem Meganki z 96 1.4 8V typ silnika E7J. Moje pytanie dotyczy wolnych obrotów zaraz po uruchomieniu silnika. Gdy silnik jest zimny i jak gozastartuje to po chwili obroty zaczynaja spadac az do zgaśnięcia . Jezeli dodam troszke gazu przed zgasnieciem to obroty utrzymuja sie prawidlowo. Gdy silnik jest cieply nie wystepuje to zjawisko. Gdy zgasnie i ponownie go zastartuje to obroty utrzymuja sie prawidłowo. Dodam ze mam instalacje LPG, ale zawsze odpalam na benzynie. Czy ktoś sie spotkal z czyms takim ??

 

Uważam, że jest to normalne i nie masz sie czym martwić. Jeżeli jednak chcesz sie pozbyć tego zjawiska, musisz zimny silnik /szczególnie w okresie zimowym/ zasilać przez jakis czas etyliną, aż sie trochę rozgrzeje. Tak powinno być prawidłowo. Czesto jednak ze wzgledow "oszczednosciowych", zaraz po uruchomiwniu silnika przechodzimy na gaz, a ten , ponieważ jest w stanie płynnym /mocno sprężonym/ w procesie rozpreżania wytwarza bardzo niskie temperatury i potrafi nawet zamrozić niektore elementy. Aby tego uniknąć, reduktor instalacji powinien byc odpowiednio podgrzany płynem z ukladu chłodzenia. Dopiero wtedy jest dobrze. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!