Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie na benzynie - czujnik podciśnienia kolektora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

powoli zbliża się jesień i wraz ze spadkiem temperatur w mojej megance zaczyna się problem z nierozgrzanym silnikiem, który gaśnie permanentnie w momencie gdy zatrzymuje się na skrzyżowaniu.

Mam zainstalowaną instalację LPG, która umożliwia odpalenie silnika tylko na benzynie. Przełączenie na gaz następuje gdy temp. na parowniku jest >20C oraz obroty silnika przekroczą 2000. Gdy silnik nie przełączy się na gaz z powodu zbyt niskiej temperatury an parowniku to po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu (czasami trzeba przepuścić innych :mrgreen:) gaśnie. Po rozgrzaniu objawy ustępują. Latem samochodzik chodzi OK, ale zimą staje się to upierdliwe. Bo zanim się samochó rozgrzeje to co srzyżowanie bach i zgasł.

 

Kiedyś byłem u dobrego elektryka i po sprawdzeniu zapłonu, stwierdził, że czujnik podciśnienia jest walnięty i należało by go wymienić bo ma to niekorzystny wpływ na zawory itp. Czy ten czujnik może też mieć wpływ na gaśnięcie?

 

Dajcie znać czy miał ktoś podobny problem i jak mu udało się go rozwiązać.

 

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy sam czujnik podciśnienia może powodowac takie problemy. Moim skromnym zdaniem raczej nie. Chociaz może po rozgrzaniu zmienia się jego rezystancja na prawidłowa?

Osobiście sprawdziłbym inne czujniki:

1. czujnik położenia wału

2. czujnik temp. powietrza zasysanego

3. dla spokoju też czujnik podciśnienia

Warto sprawdzić im rezystancje na zimnym silniku i rozgrzanym. Być może któraś wartość będzie nieprawidłowa. Jak chcesz to sprawdze w książce jakie powinny być prawidłowe wyniki pomiarów.

Najprościej jednak byłoby podjechać do serwisu i podpiąć do komputera gdy silnik będzie zimny.

 

Jaką masz instalację LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczny za podanie poprawnych wartości.

 

temp. zasysanego powietrza - styki 14 i 17 (7470 -11970ohm przy 0stC)

(3060-4045ohm przy 20stC)

(1315-1600ohm przy 40stC)

GMP - styki 11 i 28 (240ohm)

CZujnik podciśnienia trzeba już sprawdzić przy uruchomionym silniku i jego wskazania wahają się od 2,1V do 4,7V.

 

Powyższe dane dotyczą komputera sterującego "Fenix3"

Jeżeli jest inny to daj znać, poszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer mam Simenesa, nie wiem jaki model. Czy Fenix3 jest wlasnie produktem Siemensa, czy innej firmy?

 

Zarówno Fenix 3 jak i Fenix5 są produktami Siemensa. Na obudowie komputera powinna być napisana cała nazwa. To dość ważne bo po dokładnym sprawdzeniu wynika że oprócz numerów pinów we wtyczce, niektóre wartości rezystancji są też różne

 

I jeszcze jedno pytanko, czy czujnik podciśnienia=GMP, bo tak by wynikało z kontekstu.

 

Oj nie.

GMP to czujnik połozenia i prędkości obrotowej wału korbowego, i jego rezystancję Ci podałem.

Czujnik podciśnienia niestety nie ma podanej rezystancji tylko wartości napięcia jakie pojawiają się na jedo stykach w określonych ciśnieniach. Konkretnych wartości przy danych podciśnieniach nie podawałem (nie sądzę że masz vacuometr) tylko graniczne wartości napięć jakie powinien ten czujnik dawać. Musiałbyś podpiąć do odpowiednich styków czujnika woltomierz i po uruchomieniu silnika patrzeć czy wskazania mieszczą sie w podanej normie.

 

Na dobry początek jednak sprawdź, jaki masz komputer benzyny :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

shiwu daj znać co z tą twoją bryką, bo ja też mam taki problem i nie mogę narazie dojść co jest grane. Może tobie się udało? Ja zaworory ustawiałem kilka razy i nie wiem czy to wina fachowców, bo co ustawienie to samochód inaczej chodzi, raz pomaga na krótko, a innym razem wogóle. Podobno jezda na gazie powoduje powstawanie nagaru na zaworach i ich nie poprawną pracę. Daj znać jeśli masz jakieś pomysły. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witka.

jesli na gazie pracuje a na benzynie gasnie na niskich obrotach lub przygasa to proponuję zjąć sie sondą lambda lub sprawdzic czy nie jest pękniety kolektor wydechowy lub uszczelka zła.

lambda glupieje jesli dostaje lewe powietrze co rowna sie przygasanie silnika lub brak niskich obrotow. jesli lambda nie bada spalin silnika na gazie to jest oki. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
shiwu daj znać co z tą twoją bryką, bo ja też mam taki problem i nie mogę narazie dojść co jest grane. Może tobie się udało? Ja zaworory ustawiałem kilka razy i nie wiem czy to wina

 

Zawory regulowałem, bo stukały, ale to nie miało przełożenia na gaśnięcie zimnego silnika chodzacego na benzynie. Na razie zimę przeczekałem (wykazałem się albo cierpliwością albo głupotą :-)), i teraz jest już znośnie. Planuję większe naprawy w celu poprawy ogólnego stanu samochodu, wiec jak sytuacja ulegnie zmianie to się odezwę.

Zastanawiam się jeszcze czy zmiana świec na inny model, niezgodny z fabrycznym mogłaby by być potencjalną przyczyną takiego zachowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Fenix 3 jak i Fenix5 są produktami Siemensa. Na obudowie komputera powinna być napisana cała nazwa. To dość ważne bo po dokładnym sprawdzeniu wynika że oprócz numerów pinów we wtyczce, niektóre wartości rezystancji są też różne

 

Sprawdziłem: niestety na komputerze jest tylko napisz Siemens. W dalszej kolejności looknąłem w książkę pana Sobolewskiego pt. Renault Megane i tam stoi, że silnik K7M ma sterownik Siemiens Fenix 5.

 

[ Dodano: 2007-04-16, 00:31 ]

witka.

jesli na gazie pracuje a na benzynie gasnie na niskich obrotach lub przygasa to proponuję zjąć sie sondą lambda lub sprawdzic czy nie jest pękniety kolektor wydechowy lub uszczelka zła.

 

Miałem kiedyś peknięty kolektor wydechowy, ale nie gasł mi wtedy (pomijam fakt ze jeszcze nie miałem LPG). Niestety nie zgodzę się, że może to ogłupiać sondę lambda, przecież z ciśnienie spalin, jakie jest wytwarzane przez uruchomiony silnik, wyklucza dostawanie się z zewnątrz "lewego" powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!