Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

instrukcja czyszczenia silniczka krokowego


trebor1

Rekomendowane odpowiedzi

czyli tak kupić nowego krokowca i sprawdzić wężyka od podciśnienia , spróbuje najpierw z tym wężykiem , a jeszcze takie jedno pytanko czy po przekręceniu stacyjki sk powinien jakoś za reagować , tzn. np. jakiś ruch trzpieniem albo coś podobnego (rezystancja wynosi 9 ohm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74 Silniczek kupiłem no-name działa już rok i jest OK. Ale to nie jest żadną gwarancją, że tani = dobry. Może miałem szczęście. Silniczek kupiłem u tego sprzedającego. na allegro.

 

trebor1 Zacznij od wężyka (wtedy się nie narazisz na koszta nowego krokowca jeżeli to ten wężyk).

U mnie po przekręceniu stacyjki silniczek się przesuwa. Przetrenowałem to na wyjętym z dziury silniczku <ok> Po przekręceniu stacyjki czpieniek wyskoczył jak z procy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widzisz a u mnie trzpień jak siedzi w środku tak siedzi nie wykonuje żadnego ruchu , czyli silniczek do d....y.

 

[ Dodano: 2010-04-07, 10:03 ]

jeszcze wrzucę go do ropy żeby się trochę pomoczył może pomorze <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...

Ja dzisiaj zamontowałem nowiutki silniczek krokowy do scenica 1.6 16V z 2000roku i autko zwariowało po odpaleniu... Mianowicie najpierw wkręcił się na 2,5 tys obrotów a potem na 5 tys obrotów może to być wina tego że nie odpiąłem klemy?? Potem dziada zmieniłem na starego na którym strasznie falował i było to samo czyli 2,5 tys obrotów potem 5 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długich poszukiwaniach znalazłem co to jest... mianowicie jest to czujnik MAP Sensor ... Pierwszy raz się spotykam z tym szczerze powiedziawszy... Mógłby mi ktoś wyjaśnić za co odpowiada ten map sensor? I czy odpowiada też za obroty?

 

Dodano: 07 lis 2012 - 23:11

Ogólnie byłem dzisiaj u dwóch mechaników i nie mogli się skomunikować z komputerem... i obaj podejrzewają walnięty MAP sensor ... Jutro będę go miał więc zobaczymy co z tego wyniknie...

 

Dodano: 08 lis 2012 - 16:07

Map sensor wymieniony i jak szalał tak szaleje ... poprostu ręce mi opadają... a ile razy zamontowałem i zdemontowałem silniczek to nawet nie liczę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo po czyszczeniu silniczka krokowego. Za każdym razem obroty szalały - albo były bardzo wysokie, albo falowały. Musisz zresetować komputer (być może parokrotnie) i potem cierpliwie kilka (kilkanaście?) razy odpalać i gasić samochód. W końcu sterownik złapie ustawienia i wszystko wróci do normy. Przestań demontować i montować silniczek krokowy, bo nigdy się nie ustawi.

To co odpiąłeś, to czujnik ciśnienia zasysanego powietrza, z pewnością nie jest uszkodzony, a kłopoty z obrotami to następstwo odpięcia i przestawienia s. krokowego. Załóż ten czujnik z powrotem i podłącz, bo bez niego sterownik całkiem będzie wariował.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem jest nadal... mechaników obróciłem już kilku i kupiłem nawet oryginalny silniczek z całym króćcem z jeżdżącego samochodu ... Zakręciłem do swojego odpiąłem kleme poczekałem z 2 godziny odpaliłem a ten nadal jak szalał tak szaleje ... Na tym Hartowskim silniczku jakoś obroty jeszcze trzymał ale pojeździło się z 30km i obroty spadały i autko gasło ... Założyłem ten oryginalny Magneti Mareli czy jakoś tak ... Z tego jeżdżącego auta ... obroty najpierw 1500 potem 2000 i 2500 i falowały w tym przedziale... znalazłem komp który się połączył z Scenic'kiem a były z tym nie lada problemy bo żaden nie chciał ... pokazał błąd sondy lambda i właśnie silniczka krokowego ... W sondzie padła masa ale to mechanik szybko ogarnął ... ale z tym silniczkiem kaplica ... zauważyliśmy że on się wogóle nie wysuwa ... każdy jeden jakby impulsu nie było ... mechanik sprawdził wszystko dosłownie kabelek po kabelku ... wszystko ok ... On już też ręce rozłożył poprostu i nie wiemy co to może być... Dodam że uszczelki na przepustnicy, kolektorze wszystkie nowiutkie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!