Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

instrukcja czyszczenia silniczka krokowego


trebor1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebował bym instrukcje jak wyczyścić silniczek krokowy , bo jak go rozebrałem to tam jest tylko palik i nic więcej i nie mam pojęcia co tam czyścić , na forum przeczytałem że powinno się wyczyścić grzybek tylko że ja nic tam takiego nie widzę . Proszę o pomoc.

 

Dodam że mam silnik 2.0 v8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja czyściłem tak, że usunąłem cały zewnętrzny bród przy pomocy myjki ultradźwiękowej ale benzynką i szmatką będzie gites <ok> . Moim zdaniem warto też ten silniczek w środku troszkę nasmarować. Ja przeczyściłem też otwór, w który wchodzi silniczek krokowy, było w nim duuużo sadzy (sucha szmatką na ołówku).

Akumulator trzeba odpiąć po zamontowaniu nowego silniczka krokowego, po czyszczeniu aku nie trzeba odpinać. Ale czyszczenie chyba nie rozwiąże problemu (ja po czyszczeniu nadal odczuwałem zawodność tego silniczka), ja kupiłem nowy silniczek krokowy na allegro.pl za 47,- z przesyłką. Działa już ponad rok chyba beż żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście miałem problem z tym sprzedawcą,zakupilismy z kumplem tam krokowce do swoich aut...jeśli sam wymienisz,stracisz gwarancję ,musi Tobie zamontować to warsztat i machnąć pieczątkę ,u innych sprzedwców niema takich kombinacji .Poczytaj komentarze i warunki reklamacji.. 8-) kupiłem tego getza i po miesiącu zdechł ,ale za te pieniadze to się nie ma co spodziewać jakiejś rewelacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej , ale proponuje przed czyszczeniem a po wyjęciu, zmierzyć suwmiarką (dokładność +/- 1mm) jego wysunięcie, żeby się układ nie mordował później z kalibracją jak się podczas czyszczenia przestawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wg WKŁ w silnikach 2,0 rezystancja silniczka krokowego powinna wynosić 8,5 - 10,5 Ω.

W moim silniku, silniczek krokowy po odkręceniu i przekręceniu zapłonu "wystrzelił" tzn sprężynka, tulejka z cienkiej blaszki i trzpień z grzybkiem wyskoczyły z obudowy i ledwo znalazłem te części. Bałem się, że nie będę wiedział jak złożyć, na szczęście wystarczyło włożyć sprężynkę w tulejkę, w środek trzpień i lekko wkręcić (chyba jakoś tak to było :-/ ). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie silniczka krokowego należy odpiąc klemę minusową na minimum 5 minut, wtedy sie zresetuje i na nowo sam sie skalibruje, jeśli tego nie zrobisz to bezie wariował na obrotach, pare razy załączasz zapłon i odpalasz silnik na pare minut na biegu jałowym, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak coś nie tak krokowiec wyczyszczony że cho cho świeci się jak psu j..... , a silnik jak nie ma ssania i wolnych tak niema , jak go trzymam nogę na gazie to ok , ale jak puszczę to zdycha , i na ciepłym silniku (gdzie przed czyszczeniem stał normalnie na obrotach) i na zimnym gdzie w ogóle nie trzymał obrotów . Jeżeli chodzi o czujnik temperatury sprawdzałem i działa , czujnik położenia wału też przeczyszczony więc nie mam pojęcia co jest grane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek czysty może być ale może też być zatarty. Ja bym zainwestował 40 PLN w nowy.

 

[ Dodano: 2010-04-06, 23:36 ]

po wymianie silniczka krokowego należy odpiąc klemę minusową na minimum 5 minut

 

Ja wyjąłem na chwilę klemę też było OK. Pamiętam, że odpiąłem aku, wsadziłem i przykręciłem nowy silniczek, podpiąłem aku i odpaliłem Renate. Za pierwszym razem zgasła, za drugim odpaliła i chwile powachlowała obrotami. Zostawiłem ja tak na 5 minut żeby popyrkała i było gites.

 

Trebor, a sprawdziłeś ten wężyk idący od MAP sensora (pod maską, podszybie kierowcy, czujnik wielkości paczki papierosów z idącym od dołu gumowym wężykiem o dł. około 20 cm) do (chyba) kolektora dolotowego?. Sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności, nawet malutkiej pici mini dziureczki, szczelinki na zagięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!