Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku 1.9 DCI 2004 r


Francek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej megi 1.9dci 2004r kombi pojawił się stuk w silniku mechanik powiedział ze to prawdopodobnie panewka na drugim korbowodzie. Stuk ten jest metaliczny. Samochód chodzi , odpala wszystko normalnie poza tym właśnie stukaniem.

Nie wiem co może być tego przyczyną. Poza tym znalazłem komunikat na wyświetlaczu tj.

LEERLAUF EINSTELLEN
komunikaty mam po niemiecku, i o to mi chodzi co oznacza ten komunikat? Czy ktoś miał podobny problem?

 

Proszę pomóżcie

 

W szukajce nie znalazłem tematów odnośnie problemu z panewkami opisującego jak zdiagnozować czy6 poszła panewka czy wina leży po stronie hydropopychacza czy na rozrządzie się przestawiło?

Nie wiem sam co mam myśleć.

Dodam że ten stuk pojawił się w czasie normalnej jazdy.Wzrasta on z dodaniem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne bo komunikat ten wyświetla się tylko gdy załączę prąd bez odpalania

tzn.bieg+hamulec+start

normalnie przy odpaleniu tego komunikatu nie ma

 

ciekawe ?

 

[ Dodano: 2010-05-04, 18:27 ]

poza tym podjechałem do mechanika

Czekam na diagnozę co to będzie to pukanie w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francek, o metalicznym stukaniu poczytaj tu: http://megane.com.pl/megane-ii-phi-zatarci...800-vt21260.htm

Mam nadzieję, że nie przytrafi Ci się coś podobnego.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mnie zmartwiłes. Zaczynam się bać. Meganka stoi w warsztacie ,mechanik ma rozebrac silnik i zobaczyc co sie stało. Jak mówię diagnoza na słuch przed rozebraniem była taka: panewka na drugim tłoku. Z tym że ty opisujesz przyczyne tak że samochód zgasł i nie zapalił juz u mnie natomiast silnik chodzi ale stuka cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008,powiedz mi bo napisałes że wymiana wału,panewek korbowodu itp.

Czy wał korbowy kupowałes nowy czy uzywkę zastosowałes? Bo jak sie okazuje u mnie tez poszła panewka na czwartym i czeka mnie wymiana wału panewek i napewno jednego korbowodu. Na Allegro znalazłem dwa wały uzywane po 1200zł i jeden nowy za 1500zł do silnika F9Q taki mam i nie wiem co zrobić. Jeszcze jutro wykonam, telefon do sklepu w którym moga załatwić wał bo w większości sklepów jest on nie do dostania a w serwisie zażyczyli sobie za wał 4000zł.

Po rozebraniu całego silnika zobacze czy czasami cos jeszcze nie dostało w du.....

Powiedz co sądzisz o cenach tych wałów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francek, nie kupowałem sam, i nie wiem ile kosztował. Wiem jedynie, że jest to wał nominalny z firmy w Łodzi, która zajmuje się regeneracją i naprawami wałów korbowych. Podobno jest to jedna z bardziej szanowanych firm w PL. Jeśli chcesz spróbuję się dowiedzieć co to za firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Znalazłem sobie wał korbowy nowy z nowymi panewkami.

Problem polega na tym ze wał ten pochodzi z nowego silnika scenika o oznaczeniu na silniku F9Q (tak jak u mnie) natomiast na bloku tego silnika w sceniku jest oznaczenie F8T a u mnie na bloku F9A. Sprzedający nie jest pewny czy wały w tych blokach były takie same.

Wykonałem telefon do serwisu Renault u mnie w mieście i przedstawiłem sytuację.

No i w rozmowie z kierownikiem serwisu uzyskałem zapewnienie że wały korbowe w blokach o oznaczeniach F8T i F9A sa takie same. Powiem że ucieszyłem sie ale i tak do końca nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem kupując taki wał.

Co sądzicie o tym ? Jakie jest wasze zdanie może ktos z was zna sie natego rodzaju częściach i oznaczeniach?

 

 

Prosze o radę.

 

[ Dodano: 2010-05-15, 13:44 ]

witam ponownie.

 

Meganka naprawiona. Wymieniony wał korbowy na nowy wraz z panewkami(przyczyna taka jak mówiłem obrócona panewka na czwartym tłoku).Wymieniony jeden korbowód.

Poza tym przy okazji wymiana oleju, filtra, koncentrat do chłodnicy, uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu +pompa wody.

Samochód chodzi jak nowy :)

Brak komunikatów na wyświetlaczu :)

Poza tym ode mnie "nie życzę nikomu takiej przygody"

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 lata później...

Witam napisze tak padł mi motor w mojej meganie 1.9dci 120km 2004r kupiłem drugą rozbita silnik igła jeździłem paliła na dotyk przełożyłem silnik odpaliła od strzału dalej chodziła jak pszczółka na drugi dzień ledwo wyjechałem z garażu w silniku dźwięk jak by ktoś młotem walił mechanicy mówili panewka się obróciła czy rozrząd przestawił ale jak stojąc przez noc zepsuło się i co się okazało czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej wymieniony i działa idealnie. i komputer w ASO tego nie wykazał a już chcieli kolejny silnik robić.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!