Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drzwi pasażera nie otwierają się od zewnątrz


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem podobne wątki, ale mojego przypadku nie znalazłem. Przypadek jest taki:

 

- odryglowuję samochód

- drzwi pasażera nie otwierają się od zewnątrz

- drzwi da się otworzyć od wewnątrz

- po tym drzwi już dają się otwierać od zewnątrz (działają prawidłowo aż do ponownego zaryglowania/odryglowania)

 

Powyższe zachowanie sugeruje, że cięgna w środku dzialają poprawnie. Wczoraj rozbebeszyłem tapicerkę i wszystko wygląda w porządku, cięgno do klamki zewnętrznej jest zaczepione poprawnie, widać, że pociągnięcie klamki powoduje pociągnięcie tego cięgna.

A może to problem z elektryką? Może drzwi się nie odryglowują? To chyba ma sens - skoro klamka wewnętrzna zawsze musi otworzyć drzwi, i tak działa, a zewnętrzna tylko gdy drzwi są odryglowane. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...
  • 2 miesiące temu...

u mnie było podobnie, zamek się zatarł w pozycji zamkniętej, rozgrzebałem wsystko i odkręciłem siłownik od centralnego i udało sie z całej siły dźwignąć zapadkę od rygla izamek sie otorzył (dodam że zamek był na cięgna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Po prawie roku w końcu wziąłem się i naprawiłem to, o czym pisałem na początku wątku. Ostatecznie zaoszczędziłem pewnie z 600zł na nowy zamek bo tak mi proponowano w ASO. Ten przypadek może pomoże innym:

 

Rozbebeszyłem tapicerkę i dostałem się do wtyczki sterowania zamka drzwi. Sprawdziłem, że sterownik podaje napięcia przy ryglowaniu i otwieraniu drzwi. Wymontowałem więc cały zamek i otworzyłem jego obudowę. Wyciągnąłem ze środka silniczek. Jest niewielki: długość niecałe 4cm, średnica ok. 2cm. Zobaczyłem, że przy podawaniu napięcia silniczek nie zawsze startuje. Pracuje dopiero po rozkręceniu ręcznym. Postanowiłem go otworzyć. W środku na rotorze trzy uzwojenia. Okazało się, że drucik od jednego z uzwojeń przerwał się w punkcie połączenia z komutatorem. Udało się go przylutować ale robota iście zegarmistrzowska - drucik niewiele grubszy od włosa, styk wielkości łepka od szpilki no i niewygodny dostęp bo wszystko małe. Złożyłem wszystko i teraz działa jak nowe. <piwko>

Edytowane przez MS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!