Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podłączanie kontrolki GPL -manual


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś ma licznik od Megane po lifcie ,lub scenica z takim licznikiem,dość łatwo można sobie podłączyć nieużywaną kontrolkę GPL ,jak ktoś ma LPG w aucie inaczej się nie przydaje :-) . Kontrolka się zaświeci jak do pinu 1 czerwonej kostki doprowadzimy masę ;-) ,wystarczy tylko teraz wyprowadzić sygnał z instalacji gazowej informujący ,że auto pracuje na gazie ; z centralki mi się nie udało tego osiągnąć ,za to wziąłem sygnał z elektrozaworu LPG (wskazówka kolegi Nel z naszego forum) . W Instalacji sygnał z elektrozaworu jest plusem ,więc za pomocą przekaźnika zamieniamy ten sygnał z elektrozaworu na masę 8-) Styki 85 i 30 przekaźnika podłączamy do masy ,do styku 86 podłączamy przewód z elektrozaworu ,a do pozostałego nam styku 87 podłączamy się do pinu 1 czerwonej kostki licznika i mamy pięknie działającą kontrolkę pracy na LPG :-) (styk 87a przekaźnika zostawiamy w spokoju )

poniżej foteczka z projektu :

99382a78bfdead1fm.jpg

powodzenia .

 

Ps .jesli nie odpowiedni dział dla tego manuala proszę o przeniesienie .

 

Kolego krzemyk :-) również się przyczyniłeś do powstania tego manuala -Dzięki :-)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w innych licznikach można wykorzystać każdą inną nieużywaną kontrolkę ,i sobie ją oznaczyć LPG (wydruk na foli i przykleić ),np od poziomu płynu spryskiwaczy -mi akurat wkrótce ta kontrolka się przyda 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Też chciałem sobie to założyć ale mam problem mam nie używaną kontrolkę D3 na liczniku i tam też chciałem się wpiąć i tu zaczyna się problem dokładnie taki, że po przełączeniu na gaz przepala się mi bezpiecznik od gazu, jak odwróciłem wtyki na 86 szedł do licznika a 87 szło zasilanie z gazu to kontrolka pali się cały czas a po przełączeniu na gaz bezpiecznik też się przepala. Może ktoś wie w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dasz bezpośrednio masę na d3 to co się dzieje ? Wogóle trzeba zobaczyć jak jest sterowany ten D3 :) Jeśli ten pin byłby sterowny plusem , to teoretycznie wystarczyło by podpiąć sam kabelek z elektrozaworu :) mój schemat ma zastosowanie jak kontrolka jest sterowana masą ,a przekaznik zamienia mi sygnał plusowy z elektrozaworu na masę .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kontrolka sterowana plusem to z przekażnika można dać tak, jak na foto tyle,że styk 30 dajesz napięcie z aku ,wtedy po podaniu sygnału z elektrozaworu ,na styku 87 idacym do kontrolki pojawi się napięcie ,ale musisz być pewien,że ten pin w liczniku jest sterowany plusem . Lepiej by było jakbyś wziął kawałek kabelka zetknął do masy i przyłożył do tego pinu D3,wtedy byłoby już cos wiadomo,zawsze to bezpieczniej dać masę,nic się nie spali,jak coś to odezwij się na gg .Jeśli po podaniu masy na D3 nic sięnie dzieje ,znaczy ,że kontrolka sterowana plusem ,wtedy można sprawdzić co się dzieje jak dasz bezpośrednio plusa na pin D3 .Najlepiej narysuj schemat jak to zrobiłeś,wtedy będzie jasne .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem ten temat i strasznie się ucieszyłem bo kontrolka od gazu jaką mam jest totalnie niewidoczna i fajnie by było widzieć ją bez schylania. Ale do rzeczy, przejrzałem schemat, kupiłem przekaźnik, rozebrałem auto (elektrozawór wiedziałem gdzie siedzi więc tego się nie bałem). Wszystko szło dziwnie gładko, ale wziąłem miernik żeby posprawdzać czy i kiedy pojawia się napięcie na elektrozaworze. Ku mojemu zdziwieniu napięcie pojawia się nie wtedy gdy auto jest przełączone na gaz, a już gdy może zostać przełączone, ale czeka na właściwe obroty. Mówiąc jeszcze inaczej to na elektrozaworze nie ma plusa tylko wtedy gdy manualnie przełączę na benzynę <piwko> Mam auto na LPG od niedawna i dziwi mnie, że oba elektrozawory (ten w butli też) są otwarte już od przekręcenia kluczyka w drugą pozycję.

Nie mam więc pojęcia gdzie szukać tego plusa, albo czym innym mógłbym włączyć moją ekstra kontrolkę ;/

Tutaj schemat mojej instalacji LPG:

schematfn.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Przejrzałem kilka razy i nie mam pojęcia gdzie by się podpiąć... Próbowałem też do włącznika gazu pod kierownicą, ale tam na każdym kablu jest ciągle ~5V no i masa. Więc tu nic nie zdziałam. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przełącznika to musiałbyś sobie zlutować inwerter,taki jak do zmiany polaryzacji diody opisany przy okazji montażu licznika z komputerem .U mnie teraz też ustawiłem by auto się przełączało na gaz przy 1500 obr.ale sygnał mam z elektrozaworu ,i otwiera on się wtedy gdy auto sie przełacza na gaz .Na parowniku niema elektrozaworu ?Zobacz kiedy napięcie pojawia się na wtryskiwaczach ,może stąd się da podpiąć

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa elektorozawory: na zbiorniku i na parowniku. Oba sterowane tym samym przewodem. Na wtryskach też miałem zamiar sprawdzić, ale nie chcę nigdzie popsuć instalacji (bo wiem, że ten dt-gas to niezła kupa i jeżeli działa to nie wolno dotykać...) czymś w rodzaju zakłócenia sygnału itp. Jutro sprawdzę kiedy idzie 12V do wtrysków i tam spróbuję, może akurat się uda.

 

Edit:

 

Zmierzyłem chyba każdy z kabli od instalki LPG, a robiłem to tak skrupulatnie aż mi się jedna "igła" miernika urwała :notacrook: Ale niestety nie znalazłem pomocnego mi kabelka nigdzie. Przewody od wtrysków dostają zasilanie już po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję (a gaz przecież jeszcze nie ma nawet zamiaru wystartować). Wszędzie jest ok 12V, po włączeniu instalacji coś lekko ponad 13V i napięcie faluje lekko (tzn mój tani wskaźnik tak pokazywał), niestety nic mi to nie pomogło. Obawiam się, że kontrolki na desce nie zobaczę <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

mam pytanie też chciałbym podłączyć dodatkowe oznaczenie włączenia LPG na zegarach

myślę o D3 i teraz pytanie czy kostki w tunelu nie są czasem od skrzyni biegów automatycznej wtedy rozwiązanie gotowe podłączamy sygnał z instalacji LPG do jakiegoś złącza w kostkach w tunelu i zaświeca nam się żaróweczka D3 na zegarach

posiada ktoś może schemat pinów tych kostek?

 

Dodano: 21 maj 2012 - 19:48

podziękowania dla kolegi świetny manual ,dzięki wam ślicznie świeci D3 po załączeniu gazu i w końcu widać czy sie przełączył na gaz

 

dziekuję i proszę o więcej :)

post-18613-0-23915900-1337102699_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich.Mam pytanie do tych co mają już podłączoną kontrolkę.Miga wam gdy gdy śilnik jest zimny i jeszcze nie przełączył sie na gaz?tak samo z brakiem gazu.U mnie na centralce miga dioda ciekawi mnie czy bedzie też migało w liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!