Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

sebcio76    13

Witam

Upały na dworze, klima niby chodzi ale jakoś tak mało wydajnie, przyszło mi do głowy zrobić prezencik megance ;-) nabić klime i odgrzybić, aczkolwiek nie czuje nic nieprzyjemnego.

Ile taka przyjemność kosztuje u Was???

Czy warto ja czyścić???

Mamy jakiś sprawdzony serwis w Poznaniu / oklolicy?

Dotychczasowe moje auta miały klime jak otworzyłem okno :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Darek37    0

Ja robiłem klimę dziś w Lublinie ,nabicie i odgrzybienie ozonem w warsztacie to kwota 180 zł . brakowało około 270 g wiec klima schładzała dostatecznie . po uzupełnieniu czynnika temperatura spadła po 5min 15 s do 11 ,2 stopnia w samochodzie gdzie na dworze było wg termometru 28 st c .Klima ręczna jak znajdę czas to wrzucę skan wydruku na forum.

 

Odp dla Sroqraf

Termometr zamontował mechanik przy kratce środkowej ( i przestawił pokrętło aby powietrze leciało do wnętrza samochodu a nie na szybę przednią )

 

Scan wydruku 2hq84s4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sroqraf    0

Witam, muszę sprawdzić do jakiej temperatury schodzi u mnie, bo wydaje mi się, że wydajność nie jest oszałamiająca. Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

 

W Pile zakład Kotliccy zrobił odgrzybienie z nabiciem za 90 zł (nie wiem jaką metodą). Jestem ciekaw jak działa cały mechanizm w innych egzemplarzach.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
ravil    0

Rybnik cena 180 zeta ( robione w kwietniu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
baciuś    16

warszawa 200 w upały.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155
Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

 

Temperatura otoczenia Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów

15°C między 4°C a 8°C

20°C między 6°C a 10°C

25°C 8°C i 13°C

30°C 12°C i 16°C

35°C 17°C i 20°C

40°C 21°C i 25°C

 

KONTROLA WSTĘPNA

Kontrola napięcia akumulatora.

Sprawdzić czystość filtra przeciwpyłkowego (jeżeli dostęp do niego jest łatwy).

 

KONTROLA SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA KLIMATYZACJI

I - PRZYGOTOWANIE POJAZDU

Postawić pojazd w cieniu na około godzinę.

Drzwi, szyby i pokrywa komory silnika zamknięte.

Środkowa dysza nawiewu otwarta.

 

II - TRYB OPERACYJNY

Uruchomić silnik pojazdu (silnik na biegu jałowym).

Sprawdzić, czy klimatyzacja nie jest włączona.

Ustawić elementy sterujące klimatyzacją:

- temperatura: minimalna możliwa do uzyskania,

- rozdział powietrza: środkowa dysza (cały strumień powietrza skierowany na głowę),

- wentylacja: położenie maksymalne,

- recyrkulacja: otwarta (położenie – pobieranie powietrza z zewnątrz).

 

Skontrolować temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu:

- temperatura powinna być identyczna z temperaturą otoczenia +/- 5°C.

Włączyć klimatyzację.

Sprawdzić temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu, 6 min po włączeniu klimatyzacji i zapoznać się z powyższą tabelą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19Urban94    0

Podczepiam się do tematu...

 

Ja sprawdzałem to co Przemo przedstawił i u mnie temperatura zewnętrzna wynosiła...

p1030167-800x600.jpg

 

Po 2-3 minutach od włączenia klimatyzacji na mierniku wskazała mi się taka temperatura...

p1030164-800x600.jpg

 

A po 6 - po tylu się sprawdza wg opisu Przemka i porównuje z tabelą miałem taką...

p1030165-800x600.jpg

 

I teraz wychodzi na to, że dobrze mi chłodzi, tyle że nie czuć tego tak mocno jak rok temu, wtedy wydawało się w taki upał jak był na zewnątrz że w środku jest lodówka, a teraz czuje się że jest trochę chłodniej niż na dworze. Więc nie wiem czy wymieniać na początku przyszłego roku ten czynnik klimatyzacji czy nie, co radzicie.???

Share this post


Link to post
Share on other sites
potentila    3

Czynnik zawsze jest warto "wymienić"- tak naprawdę nie jest on wymieniany- > czyli stary spuszczany a nowy wpuszczany.

 

Stary czynnik miesza się z nowym i wtedy mamy najlepszy efekt- i dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.

 

Trzeba też klimatyzację odgrzybić- wiadomo jakie mikroustroje tam siedzą i my to wdychamy :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
waldek708    8
dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.
sprężarka nigdy nie pracuje na sucho.Jak ilośc czynnika spada do mniej więcej 1/4 to czujnik nie pozwoli jej się włączyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×