FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Ile kosztuje nabicie Klimy? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Ile kosztuje nabicie Klimy?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   sebcio76 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-październik 09
  • Skąd:Polska/Poznań
  • Auto:Megane 1ph2 kombi
  • Silnik:1,9dci
  • Przebieg (tys.km):151000

Napisano 05 lipiec 2010 - 22:17

Witam
Upały na dworze, klima niby chodzi ale jakoś tak mało wydajnie, przyszło mi do głowy zrobić prezencik megance ;-) nabić klime i odgrzybić, aczkolwiek nie czuje nic nieprzyjemnego.
Ile taka przyjemność kosztuje u Was???
Czy warto ja czyścić???
Mamy jakiś sprawdzony serwis w Poznaniu / oklolicy?
Dotychczasowe moje auta miały klime jak otworzyłem okno :-)
Trudno znaleźć dobra opiekunkę do dziecka, ale jeszcze trudniej znaleźć dobre dziecko
http://megane.com.pl/sebcio76-renault-mega...hlight=sebcio76
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Darek37 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-sierpień 07
  • Skąd:Łęczna
  • Auto:Megane Combi
  • Silnik:1.4 16 v +gaz
  • Przebieg (tys.km):300

Napisano 05 lipiec 2010 - 23:40

Ja robiłem klimę dziś w Lublinie ,nabicie i odgrzybienie ozonem w warsztacie to kwota 180 zł . brakowało około 270 g wiec klima schładzała dostatecznie . po uzupełnieniu czynnika temperatura spadła po 5min 15 s do 11 ,2 stopnia w samochodzie gdzie na dworze było wg termometru 28 st c .Klima ręczna jak znajdę czas to wrzucę skan wydruku na forum.

Odp dla Sroqraf
Termometr zamontował mechanik przy kratce środkowej ( i przestawił pokrętło aby powietrze leciało do wnętrza samochodu a nie na szybę przednią )

Scan wydruku Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Sroqraf 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-styczeń 10
  • Skąd:Piła
  • Auto:Megane IphII kombi
  • Silnik:1,4 16V
  • Przebieg (tys.km):168 000

Napisano 22 lipiec 2010 - 14:04

Witam, muszę sprawdzić do jakiej temperatury schodzi u mnie, bo wydaje mi się, że wydajność nie jest oszałamiająca. Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.

W Pile zakład Kotliccy zrobił odgrzybienie z nabiciem za 90 zł (nie wiem jaką metodą). Jestem ciekaw jak działa cały mechanizm w innych egzemplarzach.

Pozdrawiam
Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   ravil 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-marzec 10
  • Skąd:BRNO
  • Auto:megane I ph II
  • Silnik:1.4 16v Air
  • Przebieg (tys.km):800000

Napisano 22 lipiec 2010 - 14:17

Rybnik cena 180 zeta ( robione w kwietniu)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   baciuś 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 06-lipiec 09
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Renault Megane Scenic/Grandtour
  • Silnik:1.9 120KM/1.9 130KM
  • Przebieg (tys.km):230/132

Napisano 23 lipiec 2010 - 10:10

warszawa 200 w upały.
Renault Scenic 1,9 DCI, Renault Megane Grandtour 1,9 DCI:)
siatki na okna, osłony balkonowe, osłony na płoty: http://www.schellenberg.pl/
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):180 / 190

Napisano 23 lipiec 2010 - 13:29

Sroqraf napisał:

Pytanie jeszcze gdzie umieściłeś termometr. Najniższą temperaturę (nie zbliżając do nawiewów) osiągnie się prawdopodobnie pod nogami.


Temperatura otoczenia Temperatura dopuszczalna na wyjściu środkowych nawiewów
15°C między 4°C a 8°C
20°C między 6°C a 10°C
25°C 8°C i 13°C
30°C 12°C i 16°C
35°C 17°C i 20°C
40°C 21°C i 25°C

Cytat

KONTROLA WSTĘPNA
Kontrola napięcia akumulatora.
Sprawdzić czystość filtra przeciwpyłkowego (jeżeli dostęp do niego jest łatwy).

KONTROLA SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA KLIMATYZACJI
I - PRZYGOTOWANIE POJAZDU
Postawić pojazd w cieniu na około godzinę.
Drzwi, szyby i pokrywa komory silnika zamknięte.
Środkowa dysza nawiewu otwarta.

II - TRYB OPERACYJNY
Uruchomić silnik pojazdu (silnik na biegu jałowym).
Sprawdzić, czy klimatyzacja nie jest włączona.
Ustawić elementy sterujące klimatyzacją:
- temperatura: minimalna możliwa do uzyskania,
- rozdział powietrza: środkowa dysza (cały strumień powietrza skierowany na głowę),
- wentylacja: położenie maksymalne,
- recyrkulacja: otwarta (położenie – pobieranie powietrza z zewnątrz).

Skontrolować temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu:
- temperatura powinna być identyczna z temperaturą otoczenia +/- 5°C.
Włączyć klimatyzację.
Sprawdzić temperaturę powietrza nawiewanego do środkowych dysz nawiewu, 6 min po włączeniu klimatyzacji i zapoznać się z powyższą tabelą.

Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   19Urban94 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-październik 09
  • Skąd:Poznań
  • Auto:RMClassic
  • Silnik:1.9 dTi
  • Przebieg (tys.km):166

Napisano 26 lipiec 2010 - 16:49

Podczepiam się do tematu...

Ja sprawdzałem to co Przemo przedstawił i u mnie temperatura zewnętrzna wynosiła...
Dołączona grafika

Po 2-3 minutach od włączenia klimatyzacji na mierniku wskazała mi się taka temperatura...
Dołączona grafika

A po 6 - po tylu się sprawdza wg opisu Przemka i porównuje z tabelą miałem taką...
Dołączona grafika

I teraz wychodzi na to, że dobrze mi chłodzi, tyle że nie czuć tego tak mocno jak rok temu, wtedy wydawało się w taki upał jak był na zewnątrz że w środku jest lodówka, a teraz czuje się że jest trochę chłodniej niż na dworze. Więc nie wiem czy wymieniać na początku przyszłego roku ten czynnik klimatyzacji czy nie, co radzicie.???
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   potentila 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 09
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Megane I ph II
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):213000

Napisano 29 lipiec 2010 - 22:09

Czynnik zawsze jest warto "wymienić"- tak naprawdę nie jest on wymieniany- > czyli stary spuszczany a nowy wpuszczany.

Stary czynnik miesza się z nowym i wtedy mamy najlepszy efekt- i dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.

Trzeba też klimatyzację odgrzybić- wiadomo jakie mikroustroje tam siedzą i my to wdychamy :mrgreen:
Szczęśliwy posiadacza Megane 1.9DCI
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   waldek708 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-sierpień 07
  • Skąd:Głogów / Wiedeń
  • Auto:330xd 320d ford focus 1.8i
  • Silnik:1,9dci 148km/3300 357nm/2500
  • Przebieg (tys.km):280

Napisano 29 lipiec 2010 - 22:28

potentila napisał:

dodatkowo sprężarka nie pracuje na sucho- to tak jak jazda na oparach.
sprężarka nigdy nie pracuje na sucho.Jak ilośc czynnika spada do mniej więcej 1/4 to czujnik nie pozwoli jej się włączyć.
Ginekologiem nie jestem ale z chęcią zajrzę :P
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce