Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
snap

[know how] czyli poradnik jak jezdzic dieslem

Recommended Posts

snap    3

najwazniejsze - punkt 10 !!

 

1. Dbaj o dobry olej w silniku

2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km

3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,

w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.

4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator

5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami - delikatne naciskanie pedalu przyspieszenia w przedziale 1500-2500.

6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej

7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej osiągnie właściwą temp. pracę .

8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania

9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut.

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizdowatego Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.

11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.

12. Każde TDi zużywa olej – jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami.

13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi

14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.

15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem.

16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częsciej wymieniać filtr papierowy

17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$

18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .

19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną zasłonę dymną

20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danielossss    2
w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch

 

ciekawi mnie czy można to jakoś uzasadnić?

Zawsze myślałem, że należy zacząć kręcenie- uruchamianie silnika zaraz po zgaszeniu kontrolki nagrzewania świec żarowych. W momencie kiedy przestają grzać temperatura powinna być najwyższa w cylindrach i powinien najłatwiej odpalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MrTea    1

Czytalem to jakies pol roku temu chyba na stronie leonclub.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
snap    3

to jest ze streetracing.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrNO    6
ciekawi mnie czy można to jakoś uzasadnić?

kontrolka swieci sie gdy swiece sie narzewaja do ich maks temp, potem jeszcze tez grzeja, a wiadomo ze nie da sie w pare sekund nagrzac calego metalowego cylindra z grubymi sciankami. te pare sekund dogrzewania nie zaszkodzi.

 

mozna tez czekac do zgasniecia lampki swiec zarowych, potem kluczyk na zero i zagrzac drugi raz, potem odpalic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrNO    6

przynajmniej swoja temp dalej podgrzewaja atmosfere w cylindrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzychu    21

Danielossss, z tego co wiem to grzeją po zgaśnięciu kontrolki ale już nie tak mocno. Ja zawsze czekam dłużej, jest różnica jak się zapala od razu po zgaśnięniu, a jak się poczeka dłużej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzychu    21

Teraz tego nie zauważysz ale zimą, jak auto nie jest garażowane to jest różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spory    0

Ja bym do tego "pacierza" dodał jeszcze:

Tankuj ropę na SPRAWDZONYCH i WIARYGODNYCH stacjach paliw!

 

Ww. kompendium stworzone zostało z myślą o dieslach, ale tych ze stajni VAG, czyli TDI-kach, do których można lać ropę, przysłowiowo "z wiadra".

 

Uzytkownicy franc pracujących na comon railu (dCi) muszą przyswoić i wcielić w życie jeszcze tą regułę (z wiadomych przyczyn)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dario    2

kompendium stworzone zostało z myślą o dieslach, ale tych ze stajni VAG, czyli TDI-kach, do których można lać ropę, przysłowiowo "z wiadra".

 

Uzytkownicy franc pracujących na comon railu (dCi) muszą przyswoić i wcielić w życie jeszcze tą regułę (z wiadomych przyczyn)

 

To proponuje zalać do TDI na pompowtryskiwaczach ropę kiepskiej jakości i zobaczymy co się stanie????:-D))) sory ale dla mnie powtarzasz stereotypowe myślenie każdego polaka VW - co by się z nim nie działo jest zawsze najlepsze.

 

Jak każdy użytkownik silnika z CR nie tylko dci ale również hdi, jtd, tdi na CR, tdci, d4d inne korzystające z technologii CR. Tak się zastanawiam nad punktem 12 tego regulaminu każdego „harcerza” użytkującego diesla – litr od wymiany do wymiany, sory ale ja nie słyszałem o tym żeby TDI – grupy VAG mieścił się kiedykolwiek w tej granicy, a znam kilka osób jeżdzących na takich silnikach. Już dawno przekroczyli limit 1 litra od wymiany do wymiany))))))))

 

Najlepszy jest punkt 19 ostatnio miałem okazje jechać za takim Audi A6 TDI – on nie robił zasłony dymnej tylko MEGA zasłonę dymną))

 

Poza tym zasady jak najbardziej przydatne dla każdego użytkownika diesla. Mam pytanie dotyczące naszych Megi II: a mianowicie jak rozgrzać dwukrotnie świece żarowe bez odpalania silnika? Chyba u nas to nie możliwe ponieważ po naciśnięciu komputer zimą oczywiście dłużej grzeje i automatycznie wypala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
snap    3

z takich ciekawostek dodam ze audi od tego roku montuje w Q7 CR bez dodatkowych doplat a silniki dalej nazywaja sie TDI :-D widac i VAGi beda ciszej jezdzily 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacky    2
Mam pytanie dotyczące naszych Megi II: a mianowicie jak rozgrzać dwukrotnie świece żarowe bez odpalania silnika? Chyba u nas to nie możliwe ponieważ po naciśnięciu komputer zimą oczywiście dłużej grzeje i automatycznie wypala.

 

Można :-D

1. Karta w czytnik, 1 bieg, hamulec i przycisk start. (włącza się wszystko łącznie z grzaniem świec ale bez rozrusznika).

2. odczekać aż zgaśnie kontrolka świec i przycisk start (bez dotykania pedałów) żeby zgasić

3. Uruchomić klasycznie

 

można też od razu w punkcie 2. wcisnąć sprzęgło i start ale musiałbym sprawdzić czy wtedy jeszcze raz grzeje świece

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiwaldy    0

Witam waszystkich.To mój pierwszy post na tym forum.

Co do tematu to myślę, że wystarczy dobry stan świec żarowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×