FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: [know how] czyli poradnik jak jezdzic dieslem - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


Zasady nazewnictwa tematów

[Model faza] Tytuł tematu, przykład: [Megane I phI] Gdzie znajdę numer VIN?
  • 5 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

[know how] czyli poradnik jak jezdzic dieslem

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 28 sierpień 2007 - 22:12

PONIŻSZE NIE MOJE ALE MOŻNA UZNAĆ ZA ŚWIĘTE DLA DIESLOWCÓW :
10 przykazań dla Diesla - ver 1.2

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   Spory 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-maj 07
  • Skąd:GŁOGÓW
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 28 sierpień 2007 - 22:20

..akiś poeta literat to spłodził. Ciekawe i prawdziwe.
0

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   jarek66 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-wrzesień 07
  • Skąd:Bochnia
  • Auto:Renault Scenic
  • Silnik:F9Q
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 21 wrzesień 2007 - 22:37

No 100% prawada.Lepiej byc madrym przed szkoda niz plakac po szkodzie.Polecam tekst
j66
0

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   piszu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-kwiecień 07
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane I phI, Opel Rekord D, E1, E2
  • Silnik:1,6 8V
  • Przebieg (tys.km):210000

Napisano 17 październik 2007 - 23:46

kurka jakby ktoś mądry mógł takie praktyczne rady dla benzyniaków zebrać... ja sie nie znam, a może ktoś odpowie na moją odezwę ;)
0

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   slavOK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-lipiec 07
  • Skąd:KwKz
  • Auto:MII Ph I
  • Silnik:1.9dci
  • Przebieg (tys.km):90000

Napisano 22 październik 2007 - 21:50

w wolnossących benzyniakach nie trzeba sie takich ścisłych reguł trzymać, ważne by dbać o wymianę i poziom oleju, pasek rozrządu, nie piłować go na zimno :-)
- slavOK - sprzedana ;(
0

#36 Gość_elvis_*

  • Grupa: Gość

Napisano 16 listopad 2007 - 23:19

Mądre i prawdziwe.

Wrócę jeszcze do grzania świec rzarowych. W Megance raczej czas świecenia kontrolki pokrywa się z czasem grzania świec. Czas ten jest różny w zależności od temperatury silnika jak i temperatury otoczenia. Tak że czekanie 20 sekund po zgaśnięciu kontrolki, raczej spowoduje ponowne wychłodnięcie świec niż dalsze grzanie. Nie słyszę też charakterystycznego cyknięcia pod maską. A obecnie zaczyna się moja trzecia zima z Megi.

Dłuższe grzanie jest uzasadnione w starszych dieslach (kilkoma jeździłem), tam automat grzania świec często jest już zużyty. Co objawia się tym, że kontrolka gaśnie po powiedzmy 8-10 sekundach, ale jak nie kręcisz silnika, tylko zaczekasz, to po kolejnych 10-15 sekundach słychać to wspomniane cyknięcie i jednocześnie można zaobserwować mignięcie - (czytaj) mocniejsze zaświecenie kontrolek na desce rozdzielczej. I to jest dopiero moment kiedy wybija automat i kończy grzanie świec.

Tego właśnie cyknięcia i mrugnięcia kontrolek jak na razie w Megance nie zauważyłem.
A nawet czasem mam wrażenie, że jak odczekam dodatkowe 5 sekund po zgaśnięciu kontrolki, to silnik jakby trudniej odpalał.
0

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   borekCK 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-grudzień 07
  • Skąd:KIELCE/CARLISLE UK
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 11 grudzień 2007 - 19:12

WITAM.TO MOJ PIERWSZY POST I ODRAZU PYTANIE :mrgreen: PISZECIE W PRZYKAZANIACH ZE OLEJ MUSIMY WYMIENIAC CO 15TYS??A SCENICA MAM SERWISOWANEGO CO 30 TYS??CZYLI CO JEZELI TERAZ MAM JUZ 160 TYS TO CO PADAKA?? 1.9DCI 120KM??????

Radzę zapoznać się z regulaminem forum, bo widzę że nie zrobiłeś tego przy rejestracji a już go złamałeś :!: - POPRAW :!: - Prezes
CO MA BYć TO BEDZIE..............
0

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   tomlasz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-wrzesień 07
  • Skąd:dolnośląskie
  • Auto:RMS
  • Silnik:1.9 dCi 130 KM
  • Przebieg (tys.km):32000

Napisano 05 styczeń 2008 - 17:56

[quote name='"Danielossss"][quote name='snap]w przypadku bardzo dużych mrozów odczekaj 10-20 sec po zgasnieciu kontrolki swiec' date=' na pewno to nie zaszkodzi' date=' a ułatwi rozruch[/quote'']

ciekawi mnie czy można to jakoś uzasadnić?
quote]

tak można !

kontrolka wskazuje MINIMALNY czas potrzebny silnikowi (świecom) do nagrzania.

chcesz zrobić doświadczenie ?
przełącz zapłon w dieslu (Scenic) i poczekaj, aż zgaśnie kontrolka od świec.
nie zapalaj wtedy auta, ale wpatruj się w wyświetlacz kilometrów znajdujący się na desce rozdzielczej. po ok. 10-12 sekundach powinien on się zapalić "minimalnie jaśniej".... w tym momencie zostają faktycznie odłączone świece i są one nagrzane maksymalnie !

odpal wtedy auto !
robiłem takie doświadczenia w moim poprzednim Scenicu dTi z 1999 roku !
pomimo, że nie miałem nigdy problemu z jego odpaleniem, to po tak długim grzaniu np. przy -15 lub -20 stopniach widać było znaczną róznicę w odpalaniu.
silnik po prostu tak się nie męczy przy rozruchu, bo jest dużo lepiej dogrzane powietrze w komorze
0

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   WWboso 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-styczeń 08
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.9dti
  • Przebieg (tys.km):14000

Napisano 06 styczeń 2008 - 19:45

No ponoc w nowych dieslach mowia ze jak zgasnie kontrolka to palic , ale czytalem na jakims forum ze po zgasnieciu kontrolki , swiece nadal grzeja przez kilkanascie sekund .
0

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   Masiun 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 07
  • Skąd:południowy zachód
  • Silnik:diesel 1,9 120KM
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 19 luty 2008 - 20:15

co do zgaśnięcia kontrolki w dieslu.niby jak to się ma do meganki 2 skoro naciskam przycisk start i świece dopiero wtedy sama grzeje.pali od razu jak jest ciepło a jak jest mróz to zaskoczy po kliku sek.nie mam wpływu na to kiedy powinienem odpalać po nagrzaniu się
0

#41 Użytkownik nie jest zalogowany   mati18 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-luty 08
  • Skąd:Busko-Zdrój
  • Silnik:1,9 dT F8Q
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 luty 2008 - 21:42

Witam. Jestem nowy na forum i od paru tygodni posiadam Renault Megane Classic 1.9 dT z 97r. Z tego co zaobserwowałem to w moim aucie świece żarowe przestają grzać w momencie zgaśnięcia kontrolki. Twierdzę tak ponieważ zdarzyło mi sie odpalać Megi w garażu przy otwartej masce i wówczas po uruchomieniu zapłonu slyszałem pewne "bzyczenie", które ucichło równocześnie z gasnącą kontrolką. Potem jeszcze kilka razy wsłuchiwałem się przy uruchamianiu silnika i ta sytuacja zawsze się powtarza. Nie znam się jakoś bardzo ale tak wnioskuję :(
0

#42 Użytkownik nie jest zalogowany   Radex 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-marzec 08
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 kwiecień 2008 - 09:53

Mam pytanie
kiedy powinienem zmieniac biegi w 1,9 dci 120 km?
to znaczy przy jakiej wysokości obrotów?
i na jakich obrotach jeździć?
0

#43 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 02 kwiecień 2008 - 11:36

Radex, Chciałbym odpowiedzieć dokładnie na Twoje pytanie lecz nie jest to takie proste. Wszelkie reguły w tym wypadku mijają sie ze zdrowym rozsądkiem. Zmiana biegów i obroty są uzależnione od kilku czynników takich jak: obciążenie auta, nachylenie drogi, opory powietrza, styl jazdy i płynność ruchu na drodze, a nawet jakość paliwa. Mnie uczono i przez lata to szlifowałem, tzw. jeżdżenia na słuch. Tzn. zmienić bieg do góry by silnik nie miał za wysokich obrotów (wycie) i zmieniać w dół gdy słyszymy zaczynające się buczenie. (później następuje już szarpanie autem) Czyli jedna zasada. Nim to opanujesz, audio na 1/5 skali, odłączyć wofer i wsłuchiwać się w muzykę silnika. Po pewnym czasie dojdziesz do wniosku, że obrotomierz to niepotrzebny gadżet na tablicy przyrządów.
Dołączona grafika
Mój sceniol drugi
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny.
0

#44 Użytkownik nie jest zalogowany   Radex 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-marzec 08
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 kwiecień 2008 - 15:02

Dzieki
ale właśnie o to chodzi że na razie z tym słuchem to u mnie ciezko :?: Jeździlem do tej pory starym dieslem w ktorym bylo mocno glosno i ktory przyspieszal dopiero po 2-2,5 tys. obrotów.
Teraz ten calkiem niezle jeździ juz poniżej 2000 obrotów, i wlasnie przy 2k zmieniam biegi ale nie wiem czy te obroty nie są za niskie i czy nie męczę tym silnika
0

#45 Użytkownik nie jest zalogowany   sartek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 09-styczeń 08
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Honda Civic Type-S
  • Silnik:1.8 V-TEC
  • Przebieg (tys.km):5

Napisano 02 kwiecień 2008 - 17:08

Przy spokojnej jeździe po mieście możesz tak jeździć, ale weź pod uwagę, że sprężarka zaczyna pracować dopiero od 1800 obr/min i mógłbyć dać jej co jakiś czas popracować - ona też chce mieć trochę z życia :?:
Sartek
0


Udostępnij ten temat:


  • 5 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)