Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z tyłu też są gumowe przewody hamulcowe, a to że tył hamuje może wskazywać na zabrudzenie mechanizmu lub uszkodzenie samoregulatora.

Jedyna rada rozebrać i zobaczyć co go boli, innej rady nie ma, dochodzenie i zgadywanie co się stało nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wiem że temat stary ale borykam się z tym samym problemem. Przednie hamulce się blokują, zimą problem nie występuję wraz ze wzrostem temperatury hamulce wariują. Pedał hamulca twardy i wysoko, przód trzyma, po energicznym wciśnięciu hamulca puszcza.

Wymienione klocki, tarcze, regeneracja zacisków, zregenerowana pompa hamulcowa, płyn zmieniony, a heble dalej blokują.

Mechanik chce się dopierać do pompy podciśnienia ale mnie to już zaczyna przerażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Podepnę się pod temat. Bo problem chyba jest podobny do problemu autora wątku.

 

Hamulce ewidentnie trzymają, da się jechać, ale z górki na luzie, się nie stoczy.

Pedał hamulca jest bardzo czuły, wręcz określiłbym go jako "hamulec żyleta".

Pomaga mocne wciśnięcie hamulca do oporu. I wtedy hamulce wracają do normy.

Hamulce nie zapowietrzone, płyn hamulcowy jest w normalnym poziomie,serwo nie "syczy".

Po takiej jeździe z hamulcami, koła nie są szczególnie gorące, powiedziałbym że normalna temperatura.

 

Taki stan zrobił mi się drugi raz w ciągu pół roku.

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

VIN : VF1JA0B0523768255

Może autor znalazł rozwiązanie definitywne?

Edytowane przez edgar184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Problem całkowicie usunięty.

Przyczyną były zapieczone klocki hamulcowe w jarzmach. Dokładnie to hamował tylko od strony tłoczka (tu klocki były żyletki), a od przeciwnej praktyczni nie zużyty. Aczkolwiek oba były bardzo mocno zapieczone. Przód i tył. Zmontowane nowe klocki, bez tych blaszek dystansowych. W nowym komplecie nie było tych blaszek, a ze starego nie przekładałem. Problem wysokiego hamulca, bardzo czułego, nie puszczającego, nie powrócił.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kilka osób pisało o regeneracji zacisków ale nikt nie pisał odnośnie kosztów oraz czy byli zadowoleni i na ile starczy taka regeneracja , bo koszt regeneracji jest dużo tańszy niż kupno nowych zacisków. Wiadomo tego się nie robi często ale własnie stoję przed dylematem regenerować czy inwestować w nowe zwłaszcza że Megi jest zadbana a nie wiem jak będę długo nią jeździł bo mam inny priorytet zmianę mieszkania na większe w perspektywie najbliższych lat. A mechanik podczas ostatniej wizyty poinformował mnie że mam pomyśleć o regeneracji starych lub nowych zaciskach z tyłu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na aledrogo reperaturka hamulców to koszt ok 50 zł + przesyłka(zwykle to tłoczek i wszystkie gumki)lub same uszczelki wtedy cena spada mniej więcej o połowę.

Są również reperaturki do tylnych zacisków i sprężynki do hamulców bębnowych.

Oczywiście dostępne są również gumki i śruby mocujące zacisk do jarzma.

Jeżeli wiesz jak to zrobić to sobie poradzisz, gorzej jak tłoczek i cylinder są mocno zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że nie mam za bardzo gdzie to rozebrać a pod blokiem kiepsko do tego zimowa aura nie sprzyja. Czy umiem to zrobić nie wiem nigdy tego nie robiłem, myślałem o oddaniu tego w niewyspecjalizowane ręce. Mam świadomość że samemu jest taniej ale nie wszytko można samemu a hamulce to bezpieczeństwo a średnio lubię ryzykować życiem rodziny oraz urodą Megi.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście pora nie jest najlepsza na zabawy z hamulcami na parkingu pod blokiem. Nie mniej czy będziesz regenerował zaciski, czy kupisz nowe lub zregenerowane, to i tak trzeba potem odpowietrzyć układ hamulcowy.

Oczywiście da się to zrobić na parkingu pod blokiem ale lepiej zawsze oddać do jakiegoś zaufanego mechanika, chociaż ostatnio o takich trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!