Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
konrad_28

Scenic I phII Falowanie wol. obrotów w DCI - rozwiązanie

Recommended Posts

konrad_28    0

Witam.

Problem falujących obrotów dotknął także mojego scenica , wolne obroty falowały pomiędzy 600 - 800 .

Na kompie brak błędów , filtry wymienione, paliwo ok ,wtryski i pompa super.

Na początek wyczyściłem EGR, jednak na niewiele się to zdało gdyz problem nie zostal wyeliminowany. Mechanik twierdził że do wymiany jest czujnik wysokiego cisnienia na pompie wtryskowej, koszt ok. 500 zł. Miał rację!!!

Ja jednak postanowiłem poszukac innego rozwiązania i znalazłem, nie trzeba wymieniac całego czujnika, wystarczy wymiana oringu i uszczelek na czujniku ciśnienia, komplet do kupienia w servisie Boscha - 10 minut roboty , efekt , nie tylko w moim przypadku ( 3 kolegów już wymieniło ), super.

Pisze o tym bo może komuś w przyszłości to pomoże <piwko>

Share this post


Link to post
Share on other sites

konrad_28, masz może jakieś namiary/wymiary gdzie to kupić? Może numer seryjny takiego kompletu? Taka informacja może być przydatna dla innych, a pytam od razu bo może jeszcze nie wyrzuciłeś opakowania <piwko>

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom32    0

Witam! Panowie mam problem jak koledzy wyżej z falującymi obrotami w scenicu 1,9dci 2001r tylko ze u mnie na zimnym silniku chodzi równo dopiero po przejechaniu paru km jak silnik się zagrzeje to zaczynają falować,dodam ze jak się zwiększy obr powyżej 1000 obr czuć to falowanie,i potrzebuje pomocy od czego zacząć czego szukć aby ten problem wyeliminować i co może być przyczyna tego ??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

- proszę poprawić

 

0cool

Edited by tom32

Share this post


Link to post
Share on other sites
supaplex    1

Ale jak się to falowanie objawia? Możesz opisać? Przy jakich obrotach to wiemy ale przy obciążeniu czy na postoju?

Szukać to My możemy, ale nie dośc, że nie mamy Twojego auta pod ręką to jeszcze Nam nie pomagasz.

 

Z serii: "Popsuł mi się komputer, nie działa. Co to może być ?"

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom32    0

witam! jak pisałem falowanie objawia się na rozgrzanym silniku po przejechaniu paru km na postoju jak chodzi na biegu jałowym i jak sie doda gazu powyżej 1000obr to też czuc falowanie podczas jazdy wszystko ok przyspieszenie dobre niedymi,co to moze byc czy to wina czujnika na listwie??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być przyczyną regulator w pompie. Clip na 99% pokaże Ci błąd i ominie Cię niepotrzebna wymiana części.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom32    0

a powiedzcie gdzie lepiej jechac na ten clip do serwisu renault czy szukac na własna reke,zreszta jestem zielony jesli chodzi o te diagnostyke komputerowa,a moze jest tu ktos na forum z okolic konina wrzeni badz słupcy co zajmuje sie taka diagnostyka

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Z okolic Konina ktoś się znajdzie, daj znać czy jesteś zainteresowany, to dam Ci kontakt na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom32    0

ok Paweł daj kontakt na PW i napisz ile cos takiego kosztuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
gral8    1

Witam.U mnie na zimnym silniku obroty falują mocniej. Gdy się rozgrzeje minimalnie ale jest to odczuwalne. Podobno na listwie mam dobre ciśnienie, zresztą dowiedziałem się że regulatory ciśnienia na pompie padają podobno częściej niż na szynie (listwie). Filtry, rozrząd - wymienione.

Czy czyszczenie takiego regulatora za pomocą benzyny ekstrakcyjnej i przedmuchanie sprężonym powietrzem również może pomóc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlaho2    0

konrad_28 może napisać jak założyć ta plastikową tuleje? Dziś oglądałem regulator i na wałku jest tuleje (taka mała), potem mały oring i coś w rodzaju zabezpieczenie by się to z tego wałka nie zsunęło. I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie te tuleji, w tym egzemplarzu który oglądałem na tulei było coś w rodzaju równe rysy na skos, czy to jest calowa rysa by odgiąć to tuleje przy do zamontowania jej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gral8    1

konrad_28, masz może jakieś namiary/wymiary gdzie to kupić? Może numer seryjny takiego kompletu? Taka informacja może być przydatna dla innych, a pytam od razu bo może jeszcze nie wyrzuciłeś opakowania :D

Wczoraj kupiłem taki zestaw uszczelniający, składa się z oringu gumowego, podkładki pod oring, koloru szarego (beżowego), oraz podkładki metalowej na łączeniu regulatora z pompą.

Oto nazwa:

Element układu wtryskowego

BOSCH 1 St/Pc

F 01M 100 278

Ja wymieniłem, ale nadal falują chociaż w mniejszym zakresie. Prawdopodobnie mam wyciek przy pompie, bo po przekręceniu kluczyka przez odpaleniem, podczas pracy pompy paliwa słychać dziwne syczenie z okolic rozrządu. Nie wiem co to jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dany12    0

Witam.U mnie na zimnym silniku obroty falują mocniej. Gdy się rozgrzeje minimalnie ale jest to odczuwalne. Podobno na listwie mam dobre ciśnienie, zresztą dowiedziałem się że regulatory ciśnienia na pompie padają podobno częściej niż na szynie (listwie). Filtry, rozrząd - wymienione.

Czy czyszczenie takiego regulatora za pomocą benzyny ekstrakcyjnej i przedmuchanie sprężonym powietrzem również może pomóc?

Witam,

Ja zauważyłem u siebie to samo.. na zimnym silniku (na biegu jałowym) obroty falują po dodaniu gazu dalej to samo... zauważyłem że zaczyna się to pogłębiać...dodam tylko że na ciepłym silniku jest ok (albo słabo zauważalne) są te wahnięcia obrotów... pompę wysokiego ciśnienia miałem robioną po zimie (zamarzło paliwo) także doradźcie jakie mogą być tego przyczyny bo chce się coś dowiedzieć zanim pojadę na komputer i będzie mi kity wciskał jak błędów nie wykryje

z góry dziękuję

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
gral8    1

Może zawór na pompie dostał w tyłek po tym zamrożeniu i dlatego masz takie objawy. Ewentualnie spróbuj w niego lekko postukać podczas falowania i sprawdź jaki będzie efekt.

Edited by gral8

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovner    0

Właśnie oddałem auto do mechanika ten sam objaw, falujące obroty na zimnym i ciepłym silniku, na wolnych , jak i średnich obrotach i odczuwalne podczas jazdy jekkie pływanie auta do przodu.Wstępna diagnoza po podpięciu do kmputera czujnik ciśnienai na listwie wrtrysków gdzie ciśnienie na wolnych obrotach waha się od 22 do 6370 barów, a specyfikacja czujnika przewiduje max 1500bar i uszkodzenia 3000barów http://www.finjector.com/verkkokauppa/documents/4e796102e6461/0281002405.pdf. Pompa napewno nie jest aż tak wydajna. Czekam na wiadomość od mechanika i napisze jak się to skończyło.

 

Edit

Pompa nie jest aż tak wydajna, i czujnik na listwie jest OK, ale kopa dostał czujnik/zawór na pompie, koszt 350zł nowy (używka była za 150 ale auto wogóle nie odpalilo :> ) i 200zł robocizna. Teraz auto ładnie trzyma obroty, ale widze troche inne zachowanie licznika spalania l/100. Przed naprawą działał powiedzmy liniowo a teraz sobie skacze, zatankuje full bak i zobacze jakie jest rzeczywiste spalanie, a jakie pokazuje komputer.

Ważne że silnik pracuje równo i nie szarpie poduszkami.

Edited by ovner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×