Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Witam i od razu pytam


Madzik

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie na dniach zostanę właścicielką Renault Megane 1,9 DTI kombi z 2002 roku. Samochód wygląda bardzo zachęcająco, nie tylko wizualnie. ;-) W związku z tym szukam gdzie się da opinii na temat takiego samochodu. Przekopuję net, ale niewiele można znaleźć. Z opini obecnego właściciela wiem, że autko całkiem niedużo spala.

Jak wygląda sprawność i awaryjność takich silników?

Do tej pory zawsze jeździłam na benzynie i to moje pierwsze podejście do diesla. Na co zwrócić uwagę?

 

Tysiąc pytań...

W każdym razie jeśli się zdecyduję, będę częstym gościem na tym forum. 8-)

 

Pozdrawiam,

Magda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dTi to były różne wersje tego silnika, jak dobrze pamiętam F8Q - 80 KM i F9Q wersja taka jak moja 100KM. Co moge powiedziec o silniku - elastyczny, dynamiczny spalanie w granicach 5,5-6l. Ja przy silniku nic nie robilem, zrobilem 50 tys.km, no wymiana oleju, pasek zebaty to normalka. Teraz czeka mnie mala naprawa, bo silnik sie poci. Ale generalnie nie jest zle.

Jako wady glosna praca, zwlaszcza przy wyzszych obrotach, oraz drogie oryginalne czesci zamienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :mrgreen: to forum zyje!

 

a wracajac do tematu. ja nie bardzo sie wypowiem ale troche zdradzajac forum odsylam na hmmm "macierzysta" grupe dyskusyjna renault pikur'a na klubrenault.pl

 

temat diesli na pewno wywola spore emocje i duzo odpowiedzi (jak ostatni o awaryjnosci dCi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dCi - posiada system common rail, a dTi nie. dCi jest mocniejsze ale bardziej wrazliwe na wlewane paliwo. Poza tym, w serwisie twierdza, ze dTi bylo mniej awaryjne niz dCi. Ale moze to tylko zludzenie, bo dTi jest malo w PL, jesli mowimy o osobowych autkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiedzie na temat silnika 1.5 DCI 80KM w renault Megan 5d?

Bo rozpatrzam zakup takiego samochodu a dokładnie zmiane z Megan 99 1.6 16V na Megane 03 1.5DCI 80KM.

Czy ktoś mooże się wypowiedzieć na ten temat i jakieś uwagi i zastrzezenia dać do tego silnika? I na co zwrocic uwage przy zakupie? 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie takim jezdze ale z '05 jak na razie po prawie 14kkm zadnych zastrzezen. spalanie cieszy, dynamika wystarczajaca, na autostradzie bez kompleksow, przy duzym obciazeniu jest bajeczny w porownaniu do 1.8 w lagII ojca

 

wady?... jak na razie zadnych, choc ludzie narzekaja na padajace turbiny, ale to wtedy kiedy juz przekroczysz 150kkm, no i tu duzo daje to jak jezdzisz, turbine w dCi trzeba szanowac, dac chwile na rozgrzanie, nie cisnac buciorami, po (zwlaszcza ostrzejszej) jezdzie dac chwilke na ostygniecie, wtedy powinno byc wszystko cacy.

jedyne co to bede musial teraz dolac tak z 1L oleju, "bo dCi tak ma..." [ASO]

 

co do spalania, na krotkich odcinkach i wielu swiatlach w miescie 5.8L/100 ale jak cokolwiek rowniej zaczyna sie jechac to spada.

w trasie Krakow>Skarzysko>Radom>Lublin>Radom>Krakow, w jedna strone byl calkowicie dobity (4osoby+bagaznik) w druga polowa, do tego w skarzysku i Lublinie jazdy po miescie, na trasie 90-100kmph +wyprzedzanie (130-150). srednio wyszlo 4.4L/100km to chyba niezle jak na nienajspokojniejsza jazde.

 

jedyne na co moge troche narzekac to za wolny synchronizator dwojki w skrzyni :/ przy szybszym starcie i szybkim przerzuceniu 1>>2 czasem skrzynia lekko zgrzytnie :/ ale to w koncu nie rajdowka :mrgreen: moze tez kwestia zgrania mojej nogi z reka, lub tego jak akurat dzwignie dociskam przy zmianie... :)

 

tak czy siak jezdzi sie dobrze. wg mnie warto. zwlaszcza ze az do tego autka bylem anty-ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko wprawdzie garazowane to zawsze mu troche cieplej bylo + tankuje tylko shell v-power diesel i zadnych problemow.

roznica do lata tylko taka ze po naduszeniu start masz troche czasu na zapiecie pasow, sprawdzenie lusterek, poprawienie fotela... :] w czasie gdy swiece wychodza z zera absolutnego... no i odpala, za kazdym razem od kopa, pare obrotow rozrusznika. zero problemow na tym polu.

 

EDIT

 

aha no i swietnie sie trzyma drogi, ale mowa tu o wersji 3d(5d) bo sedan i grandtour sa na nieco innej podlodze, wiec za nie nie moge sie wypowiadac.

3d jest po prostu mile neutralne, ani pod ani nad sterowne. dla mnie bomba!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!