Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tłumaczenie komunikatów komputera w Renault Megane 2


malum

Rekomendowane odpowiedzi

INSPUTTING CONTROLLEN

INSPUITING DEFECT

ALIMENTIAZONE CONTROLARE

czyli w wolnym tłumaczeniu: sprawdź zasilanie.

Może być to wiele rzeczy:

- wtryski

- świece żarowe

- inne związne z ogólnym pojeciem zasilania silnika

Ostatnio z autopsji: moze być także uszkodzenie przepływomierza jeżeli pojawia się w trakcie jazdy: napis + service oraz po chwili znika. Z natury rzeczy jest to niegroźne dla silnika poza tym, że przy uszkodzonym przepływomierzu lub wyłaczonym, silnik zaczyna strasznie dużo "pić". Dlatego, gdy się zauważy większe zużycie paliwa trzeba sprawdzic przepływomierz.

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Prosze o pomoc. Mam megane cc z 2004r, wszystkie komunikaty mam po włosku. Dzisiaj przy próbie odpalenia samochodu, a mam Hadsfree- nie odpalił,ale migało wejście na karte i pojawił się komunikat(nie pamietam jaki). Włożyłem karte do czytnika i odpalił.potem sprawdziłem jeszcze raz,znowu nie odpalił,ale odpalił jak wsadziłem karte.najdziwniejsze jest to ze teraz odpala bez umieszczania karty w czytniku,ale pojawił sie inny komunikat Prevedere la Manutenzione i narysowany jest klucz. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacz googl nie daje rady z tym. Ale to pewnie jest komunikat o wymianie oleju (zapewne jest już prawie 30 kkm od ostatniego przeglądu). Jak wyświetla klucz to na pewno będzie właśnie to. Licznik tych kilometrów należy zresetować (przyciski na manetce), a olej wymienić jak jest taka potrzeba.

Co do karty, to u mnie podobnie się zdarza (naprawdę rzadko), że muszę umieścić kartę w czytniku. Jest to spowodowane tym, że system nie zawsze wykryje tą kartę (a tu już mogą być różne przyczyny tego)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacz googl nie daje rady z tym

Nie w pierwszej wersji tłumaczenia...

W trzeciej już tłumaczy bardziej sensownie:

Wykonujemy obsługę techniczną

(wszystkie opcje tłumaczeń widoczne po kliknięciu na mało precyzyjne tłumaczenie na polski)

Trop z serwisem i wymianą oleju może być prawidłowy, jednak lepiej najpierw ojej wymienić, (przegląd serwisowy wykonać) a dopiero potem skasować komunikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno jest to, ponieważ komunikat ten wyświetlany jest dość wcześnie tzn gdy:

-przebieg, jaki pozostał do kolejnej wymiany oleju, jest niższy niż 1500 km, lub

-termin najbliższego przeglądu przypada przed upływem dwóch miesięcy.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat ten należy rozumieć następująco: przebieg jaki pozostał do wymiany oleju/przeglądu. Producent zadeklarował te 30 kkm, jako dystans po którym należy wykonać przegląd (a przy okazji też i olej). Natomiast w praktyce wymiany oleju dokonuje się częściej (ja co 10 kkm). Jeśli olej wymienimy wcześniej niż licznik pokaże 0 km, to nie należy resetować jego stanu, a gdy pokaże już 0, to wtedy należy się udać do ASO. Jednak są to tylko teoretyczne wartości, jakie przyjął producent, a którymi nie należy się aż tak kłopotać. Przynajmniej ja mam takie podejście do tego tematu.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prevedere la Manutenzione

Ja takze mam wersją włoską.

Komunikat to dosłownie: przygotój się do konserwacji czyli po polsku do obsługi samochodu związanej z wymianą oleju. Komunkat ten pojawia sie po zapelaniu silnika i po zgasnięciu informacji o stanie oleju. Potem komunikat znika. Co ciekawe gdy ten komunikat jest na stałe w miejscu gdzie komputer podaje ile jest km do wymiany oleju to do wymiany oleju jest mniej niż 1000 km.

Po wymianie oleju resetuje sie tzw. inspekcję czyli powraca do stanu 30 tys.km do wymiany i mozna resetować także przy stanie np. 10 tys do wymiany.

zabacz także: http://megane.com.pl/topic/1737-kasowanie-inspekcji-w-megane-ii-2003-rok/page__st__32

jak to wszystko sie robi to poczytaj: http://megane.com.pl/topic/858-megane-ii-tricks-tips/

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam...

W piątek zakupiłem Megankę II 1.6 16V

Niestety język w komputerze pokładowym to niemiecki...

Gorąca prośba o listę tłumaczeń wszystkich komunikatów.

Może być z niemieckiego na angielski, albo niemiecki-polski :)

 

Znalazłem we własnym zakresie.

Edytowane przez danielpce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!