Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem i układem paliwowym...


Rekomendowane odpowiedzi

90% usterek tego typu to zapowietrzenie pompy. Powodem może być nieszczelność na złączach przewodów paliwowych, ale tu nie zobaczymy jej jako wycieku. Pompa wtryskowa zasysa paliwo ze zbiornika tak jak pisaliście. Jeśli jest jakaś niewielka nieszczelność to zasysa powietrze. Często tak jest jak filtr paliwa jest przypchany. Druga przyczyna to możę być cofanie się paliwa z pompy po dłuższym postoju. Jeśli jest na przewodzie zasilającym zawór zwrotny to możę być zanieczyszczony i również przypychać przepływ paliwa. Może być uszkodzony i nie trzymać. Wtedy paliwo się cofa. Jak takiego zaworu niema wogóle to warto go założyć. Może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (wcześniej wyrzucało mi ten błąd na CLIP'ie). Więcej na ten temat w oddzielnym wątku:

 

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=2742

 

Jutro rano zobaczę, czy to coś pomogło...

 

[ Dodano: 2007-08-14, 11:07 ]

Niestety, po raz kolejny pudło... Meg rano standardowo "zagadała" za 2-gim razem... I standardowo powitała mnie z "Injection fault" :-(

 

Po wymianie aku, świec, czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia wałka rozrządu, pompki-czujnika paliwa w baku, gruszki odpowietrzającej już sam nie wiem za co się dalej brać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chiller................a wymieniałeś może filter paliwa :)

Też mam problem z odpaleniem mojej Meggi, nawet podmieniałem wtryski.....i nic.

tak naprawdę to przeoraliśmy cały osprzęt, został filter paliwa, przewody paliwowe i bak paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Hehe, dziś zamówiłem już nowy filtr paliwa. Sprzedawca powiedział mi, że trzeba go wymieniać co 60 kkm, czyli u mnie jest conajmniej 25 kkm za dużo na obecnym filtrze :shock:

 

Wymienię go, jak tylko dostanę. Faktycznie, najlepiej byłoby połączyć to z wymianą przewodów paliwowych, ale nie wiem gdzie można takie dostać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) heh ja mam 151 tkm na tym samym filtrze :) :) ach ci francuzi :) też dzisiaj wkładam nowy....... ;-)

 

dla ciekawości... pasek rozrządku też wymieniałem po 151 tkm :) :)

 

biorąc to pod uwagę to auta są żywotnie jak na taką .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moj problem pokazal sie znow po 3 dniach od naprawy{wykasowani bledow z kompa i wgraniu nowego softu odnosnie wtryskow }znow pokazal sie komunikat injecton fault sam niewiem co mam juz robic chyba zaczne od poczatku tak jak wy aco do Chillera ty to juz juz pieknie przechedles z tym samochodem wielki podziw

 

[ Dodano: 2007-08-18, 10:17 ]

dzis zadzwonil do mnie moj mechanik z nowina uszkodzonego oringu w przewodach paliwowych ,urzadzenie diagnostyczne pokazywalo niskie cisnienie w przewodach paliwowych dla pewnosci zostawiam auto u nigo na przetestowanie kilka dni ma nim pojezdzic.Mam pytanie do was czy wymienialiscie moze juz terz ten oring i nadal problem zostal niewyjasniony?

 

[ Dodano: 2007-08-22, 19:43 ]

witam :) w poniedzialek odebralem samochod od mechanika po zmiania oringu przy pompie paliwowej jezdzi bez rzadnych przeszkod :) jak dlugo to sie okaze pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ile taka przyjemnosc kosztowala? (wymiana oringu?)

U mnie problem caly czas wystepuje. Praktycznie co drugi dzien nie moge odpalic. Wtedy trzeba nacisnac pompke pod maska 3x i jest ok. Dzis chce sie dobrac do filtra paliwa, ponoc mozna tam spuscic caly syf, ktory zasysany jest z baku. Sam filtr jest nowy, ma moze 2-3tys km. Moze jest mikro nieszczelnosc na przewodach/filtrze/pompie itp - tylko pytanie jak to wykryc...?

 

[ Dodano: 2007-08-27, 21:44 ]

Heh, mam kolejna ciekawostke. Chcialem spuscic ew. wode z filtra, wiec okrecilem ten zaworek na dole czarnej puszki, w ktorej jest filtr. A tu nagle zaczyna ciurkiem leciec paliwo.... Lecialo tak z 15sek, wiec zakrecilem korek. I teraz sie zastanawiam: Czy prawdopodobne jest, ze nieszczelnosc ukladu jest na filtrze - polaczeniu z przewodami? Wtedy paliwo mogloby zbierac sie w tej puszce. Mozliwe to? No bo skad niby paliwo po odkreceniu tego zaworka..

 

[ Dodano: 2007-08-27, 22:43 ]

szukalem dalej po necie jakies wskazowki - czy to nie jest tak ze zeby spuscic wode wystraczy lekko okrecic zawor, a jak go sie zupenie odkreci to zacyzna leciec paliwo? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest magazynowana osobno... z racji tego, ze woda jest "ciezsza" niz paliwo zawsze bedzie na dole filtra i dlatego korek masz na dole. Jesli mialbys wode to w pierwszej kolejnosci wlasnie ona by wyleciala, a skoro leciala ropa znaczy ze wody juz nie masz albo w ogole nie miales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chyba jestem winny komentarz o stanie Pacjentki ;)

 

Mam nadzieję, że dziś wreszcie zakończyła się moja gehenna z odpalaniem Meg, ale może po kolei:

 

;) pierwsza diagnoza: pompa paliwa podaje za niskie ciśnienie. Wobec tego wymieniłem pompę, przy okazji rozrząd, pasek klinowy, rolkę alternatora, koło zębate rozrządu (okazało się że na poprzednim zerwał się klin i groziło to nieciekawymi komplikacjami), osłony rozrządu (stare były już mocno sfatygowane wewnątrz), filtr paliwa oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Efekt: Meg ozdrowiała, ale tylko na kilka godzin, po czym znowu zaczęła marudzić przy odpalaniu...

 

;) druga diagnoza: wtryski do wymiany. Po wymianie kompletu wtryskiwaczy oraz ich odpowiednim zaprogramowaniu Meg wreszcie zdaje się pracować równo na biegu jałowym, odpala po 2ch zakręceniach rozrusznika i nie ma komunikatu o błędzie wtrysku przy dynamicznym przyspieszaniu.

 

Generalnie - po tych wszystkich przejściach, układ paliwowy w Meg znam już niemal na wylot ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Trochę" poszło - i dużo i mało.

Pompę oraz wtryski kupilem używane z aut o przebiegu 20-30 tys, reszta to nowe i oryginalne części.

W sumie ~3 tys za części i ~1,5tys robocizna. Odpalenie Meg z rana po 2ch zakręceniach rozrusznika ~bezcenne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!