FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana skrzyni, sprzęgła 1.6 16V - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Wymiana skrzyni, sprzęgła 1.6 16V

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   mih00 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-styczeń 09
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Laguna II ph1/Clio II ph1 RXT/Scenic RX4
  • Silnik:1.8 16V/1.6 8V/2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):95/170/170

Napisano 27 sierpień 2010 - 10:29

Witam,
podjął się ktoś samodzielnej wymiany sprzęgła w Megane 1.6 16V? Z tego co wyczytałem w sam naprawiam to zalecają wyjęcie całego zespołu napędowego O_o. Wydaje mi się, że może uda się do zrobić mniej inwazyjnie. Pytanie moje, czy ktoś już tego się podjął lub uczestniczył w takowym procederze <ok>
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 27 sierpień 2010 - 12:08

Z tego co wyczytałem na mckp, nie trzeba wyjmować zespołu, także jest to jakieś ułatwienie.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mih00 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-styczeń 09
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Laguna II ph1/Clio II ph1 RXT/Scenic RX4
  • Silnik:1.8 16V/1.6 8V/2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):95/170/170

Napisano 27 sierpień 2010 - 12:36

tez tak myślałem, że panowie z sam naprawiam trochę przegięli. Ale jak się ktoś znajdzie kto już ma to za sobą to chętnie poczytam.

[ Dodano: 2010-08-31, 09:37 ]
Wczoraj udało mi się wydobyć skrzynie na zewnątrz <ok> Gdyby ktoś miał potrzebę przeprowadzić takowy zabieg opiszę z czym to się wiąże (może uda mi się to porobię też fotki). Dodam, że nie dysponuję kanałem w garażu. Pacjent to Megane I ph2 1.6 16V HTB.
1) Odkręcamy śruby mocujące półoś w piaście (nasadka 30). Podnosimy auto na lewarkach i podkładamy pod progi 2 koła jedno na drugim + deska, żeby nie poniszczyć progów. Ja podłożyłem pod lewy próg 2 koła z przodu i 2 z tyłu a pod prawy próg 2 koła po środku progu (ja akurat mam trochę kół to z nich skorzystałem ale można podłożyć co tam komu pasuje - ważne żeby konstrukcja była stabilna i odpowiednio wysoka) . Taka konfiguracja pozwala stabilnie ustawić auto na odpowiedniej wysokości.
2) Demontujemy zawieszenie i plastikową osłonę silnika(w skrócie trzeba wyjąć zwrotnice i odkręcić 2 wsporniki mocujące sanki z karoserią)
3) Spuszczamy olej ze skrzyni.
4) wyjmujemy półosie (lewa mocowana na trzech śrubach do skrzynki biegów, prawa ma zawleczkę i to wszystko)
5) Odkręcamy łącznik skrzyni z nadwoziem (od spodu) i 6 śrub mocujących sanki (warto zwrócić przy tym uwagę na wszystkie przewody elastyczne przymocowane do sanek i wypiąć je z plastikowych zapinek (żeby nie urwać przy demontażu) Sanki się opuszczą do dołu ale będą się trzymały przekładni kierowniczej. Daję się oczywiście wyjąć tak skrzynie ale nie jest to łatwe. Dlatego zalecam poświęcić jeszcze 30 minut i odkręcić przekładnie od sanek (4 śruby patrząc od przodu auta i jedna od drugiej strony mocująca przewód aluminiowy idący do przekładni). Sanki nie są jakieś specjalnie ciężkie także po odkręceniu przekładni można je spokojnie opuścić na ziemie.
6) Wyjmujemy sanki, odkręcamy skrzynię od bloku, odczepiamy linkę sprzęgła, następnie demontujemy lewą poduszkę (uprzednio podpierając silnik na lewarku pod miską olejową) Teraz możemy delikatnie zesunąć skrzynie (uwaga wazy 32Kg) Także przyda się pomoc.
7) Jak to często piszą w Sam naprawiam - składamy w odwrotnej kolejności.
Gdyby ktoś się porwał na taką naprawę i potrzebował bardziej wyczerpujących informacji to chętnie pomogę

[ Dodano: 2010-09-06, 08:45 ]
Operacja się powiodła i wygląda na to, że pacjent przeżył :mrgreen:
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   jarsztyk 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-październik 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane phII '99
  • Silnik:1.6/16V RXE
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 09 lipiec 2012 - 10:24

mih00 pamiętasz może jakie sprzęgło kupowałeś ?
Bo różne rozmiary do tego modelu znajduję....
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   escape9 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 11
  • Skąd:Ciechanów
  • Auto:Clio C2ph2
  • Silnik:1.6 16V KTM
  • Przebieg (tys.km):70000

Napisano 17 lipiec 2012 - 18:50

Masz może fotki z tej operacji bo czeka mnie to samo, a byłoby łatwiej. :D
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   mih00 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-styczeń 09
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Laguna II ph1/Clio II ph1 RXT/Scenic RX4
  • Silnik:1.8 16V/1.6 8V/2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):95/170/170

Napisano 23 lipiec 2012 - 10:05

Mi pasowało sprzęgło od 1.6 8V - jest tylko jedno.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   jarsztyk 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-październik 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane phII '99
  • Silnik:1.6/16V RXE
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 27 lipiec 2012 - 23:25

Ja juz po zabiegu, kupiłem LUK nr 622 3074 00 jakby ktoś kiedyś coś...
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   qba_pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-marzec 12
  • Skąd:Pszczyna
  • Auto:Scenic Dynamique
  • Silnik:1.6 16V (K4M 708)
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 08 sierpień 2012 - 13:11

A gdy nalewałeś do skrzyni znów olej to do jakiego poziomu?
Pytam bo muszę uzupełnić sobie a nie bardzo wiem jak i do jakiego poziomu, żeby nie było za dużo ani za mało...
Moje archiwum prospektów: www.car-brochures.one.pl
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   jarsztyk 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-październik 10
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane phII '99
  • Silnik:1.6/16V RXE
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 08 sierpień 2012 - 13:40

Sprzęgła sam nie wymieniałem, ale spuszczałem olej przy wymianie półośki i miałem ok 3 l. Z tego co czytałem tu: http://www.auto-swia...t-megane-scenic wymagane 3,1 l.
A nie można chyba sprawdzić ile masz póki nie spuścisz... U mnie przynajmniej nie ma żadnego wskaźnika...

Użytkownik meganecoupe02 edytował ten post 09 sierpień 2012 - 09:20
Powód edycji poprawiłem ortografię

0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   0cool 

  • PoGromca
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 28-sierpień 10
  • Skąd:SO
  • Auto:SAAB 900NG
  • Silnik:B204L
  • Przebieg (tys.km):rośnie

Napisano 08 sierpień 2012 - 13:47

Mówią że oleju wlewa się pod korek.
Dołączona grafika
Od 10.03.2013 tylko e-papieros :)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   qba_pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-marzec 12
  • Skąd:Pszczyna
  • Auto:Scenic Dynamique
  • Silnik:1.6 16V (K4M 708)
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 08 sierpień 2012 - 13:56

Chodzi mi o dolewkę bo podczas wymiany czujnika świateł wstecznych wylało mi się nieco...
Moje archiwum prospektów: www.car-brochures.one.pl
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   0cool 

  • PoGromca
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 28-sierpień 10
  • Skąd:SO
  • Auto:SAAB 900NG
  • Silnik:B204L
  • Przebieg (tys.km):rośnie

Napisano 09 sierpień 2012 - 08:11

Tak czy siak, lejesz pod korek.
Dołączona grafika
Od 10.03.2013 tylko e-papieros :)
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer