Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
mrarek

Scenic II phI filtr paliwa do 1,5 dCi - kolory podłączeń

Recommended Posts

mrarek    81

ktoś wie, który kolor za jaki przewód odpowiada?? ZTCW cztery wejścia/wyjścia to:

a) dolot ze zbiornika paliwa

<ok> wyjście na pompę wtryskową

c) powrót nadmiarów

d) wylot do zbiornika paliwa

wyglądałoby, że paliwo jest podwójnie filtrowane

obudowafiltrapaliwascen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Paliwo nie jest podwójnie filtrowane. Powracające z przelewu paliwo jest ciepłe i podgrzewa w filtrze paliwo zasysane ze zbiornika. W 1,9 rolę podgrzewacza pełni grzałka elektryczna umieczczona w głowicy filtra, załączana przez komputer w okresie zimowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    81

to ku czemu 4 końcówki??

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Tak jak sam napisałeś, jedną końcówką paliwo zasysane jest ze zbiornika, drugą podawane jest do pompy wtryskowej, trzecią wraca z przelewów pompy wtryskowej i czwartą powraca do zbiornika.

Oczywiście, że oba paliwa nie mieszają się ze sobą tylko wymieniają ciepło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    81

wszystko jasne. pytałem, bo chciałem założyć dodatkowe filtry na paliwo. jeden przed głównym filtrem, a drugi na powrocie z listwy. jeden już założyłem, a drugi czeka w kolejce.

chciałem upewnić się, co do tych nieszczęsnych opiłków z pomp

aaaaaaa003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Ja bym na powrocie nie zakładał żadnego filtra. To paliwo powinno swobodnie ściekać do zbiornika, a filtr będzie stanowił opór. Wężyki z przelewów są lekko wciśnięte na króćce i oby nie było wycieków.

Aby sprawdzić te nieszczęsne opiłki to najlepiej przy wymianie filtra, porządnie potrząsnąć starym filtrem i jego zawartość spuścić do słoiczka. Następnie mały magnes zanurzyć w tych resztkach i zobaczyć ile tych opiłków się przyczepiło.

Tydziń temu wymieniałem filtr u siebie i żadnych opiłków nie stwierdziłem, a przebieg mam 170 k km.

Ponoć te wadliwe pompy delphi występowały w pierwszych modelach clio i megane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    81

zauważyłem, że dając w tym miejscu filterek

20090629041.jpg

 

nie spowoduję raczej żadnego zaburzenia przepływu. paliwo z przelewów i tak leci "pod górkę" (np. obok gruszki).

kolega serwisuje m.in. renówki i okazuje się, że w kangoo jest ten sam problem z opiłkami, a założenie filtrów na powrocie eliminuje dostawanie się piłków z pompy wtryskowej do filtra oraz zbiornika paliwa.

dziś mam mieć foto przekroju filtra z silnika 1,5 bo podobno powracające paliwo z przelewów MIESZA SIĘ z paliwem z baku (wg mnie dziwne). że też sam sobie nie pokroiłem swego starego filtra <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Napewno filterek wyeliminuje dostawanie się opiłków z pompy i przelewów do zbiornika. Jednak zauważ, że część opiłków z pompy najpierw dostanie się do wtryskiwaczy i z nich przelewami do filterka. Dobrym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie filtra na wyjściu z pompy do rampy ale przy ciśnieniach tam panujących (ok 1350 bar) to odpada.

Moim zdaniem jak pompa zacznie "produkować" te opiłki to pomoże tylko wymiana pompy i prawdopodobnie całej reszty.

Mam stary filtr i chyba go rozbroję. Dam znać o wynikach sekcji.

 

[i]dodano 31.08.2010.g11.30

 

Na zdjęciach pokazałem oznaczenia króćców i widok bimetalu.

Po rozcięciu filtra widać wewnątrz bimetal, który przy zimnym paliwie podnosi kulkę i paliwo z powrotów miesza się z paliwem ze zbiornika i po przejściu przez filtr podgrzewa go i dalej do silnika. Latem kulka osiada w gnieździe i zamyka połączenie nadmiarów z komorą filtra. Paliwo bezpośrednio z króćca niebieskiego poprzez czerwony ucieka do zbiornika.

post-4670-1283239258_thumb.jpg

post-1-1283239258_thumb.jpg

post-1-1283239259_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    81

czyli jednak miesza się ze sobą :-(

dziś tamten kolega tez dodał fotki filtra. widać to TUTAJ

ale gratulacje dla Ciebie za fotki <ok>:mrgreen::oops:

 

 

założyłem drugi filtrek. tym razem na powrót paliwa z wtryskiwaczy

002fz.jpg

 

teraz obserwacja, co leci :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kepa416    1

No panowie rozwijajcie swoje opinie bo wątek bardzo ciekawy czekam na dalsze spostrzeżenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    81

po cirka 4 miesiącach i przejechanych ok. 9 kkm stan filtrów jest następujący:

- filtr wstępny (bezpośrednio z baku) przed filtrem zasadniczym - pływają jakieś 3 syfki

- filtr na powrocie paliwa z wtryskiwaczy - czysto

c.d.n.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marek78    0

Jutro będę podchodził do instalowania zaworka zwrotnego między filtrem a pompą paliwa. Dla pewności proszę o informację który to wężyk (kolor)?

mrarek przewód paliwowy dochodzący do zielonej końcówki ma pokrętło na końcu - do czego ono służy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×