FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: filtr paliwa do 1,5 dCi - kolory podłączeń - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic II phI
filtr paliwa do 1,5 dCi - kolory podłączeń

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 332

Napisano 30 sierpień 2010 - 00:05

ktoś wie, który kolor za jaki przewód odpowiada?? ZTCW cztery wejścia/wyjścia to:
a) dolot ze zbiornika paliwa
<ok> wyjście na pompę wtryskową
c) powrót nadmiarów
d) wylot do zbiornika paliwa
wyglądałoby, że paliwo jest podwójnie filtrowane
Dołączona grafika
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 30 sierpień 2010 - 16:46

Paliwo nie jest podwójnie filtrowane. Powracające z przelewu paliwo jest ciepłe i podgrzewa w filtrze paliwo zasysane ze zbiornika. W 1,9 rolę podgrzewacza pełni grzałka elektryczna umieczczona w głowicy filtra, załączana przez komputer w okresie zimowym.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 332

Napisano 30 sierpień 2010 - 18:31

to ku czemu 4 końcówki??
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 30 sierpień 2010 - 18:59

Tak jak sam napisałeś, jedną końcówką paliwo zasysane jest ze zbiornika, drugą podawane jest do pompy wtryskowej, trzecią wraca z przelewów pompy wtryskowej i czwartą powraca do zbiornika.
Oczywiście, że oba paliwa nie mieszają się ze sobą tylko wymieniają ciepło.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 332

Napisano 30 sierpień 2010 - 21:15

wszystko jasne. pytałem, bo chciałem założyć dodatkowe filtry na paliwo. jeden przed głównym filtrem, a drugi na powrocie z listwy. jeden już założyłem, a drugi czeka w kolejce.
chciałem upewnić się, co do tych nieszczęsnych opiłków z pomp
Dołączona grafika
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 31 sierpień 2010 - 07:51

Ja bym na powrocie nie zakładał żadnego filtra. To paliwo powinno swobodnie ściekać do zbiornika, a filtr będzie stanowił opór. Wężyki z przelewów są lekko wciśnięte na króćce i oby nie było wycieków.
Aby sprawdzić te nieszczęsne opiłki to najlepiej przy wymianie filtra, porządnie potrząsnąć starym filtrem i jego zawartość spuścić do słoiczka. Następnie mały magnes zanurzyć w tych resztkach i zobaczyć ile tych opiłków się przyczepiło.
Tydziń temu wymieniałem filtr u siebie i żadnych opiłków nie stwierdziłem, a przebieg mam 170 k km.
Ponoć te wadliwe pompy delphi występowały w pierwszych modelach clio i megane.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 332

Napisano 31 sierpień 2010 - 08:43

zauważyłem, że dając w tym miejscu filterek
Dołączona grafika

nie spowoduję raczej żadnego zaburzenia przepływu. paliwo z przelewów i tak leci "pod górkę" (np. obok gruszki).
kolega serwisuje m.in. renówki i okazuje się, że w kangoo jest ten sam problem z opiłkami, a założenie filtrów na powrocie eliminuje dostawanie się piłków z pompy wtryskowej do filtra oraz zbiornika paliwa.
dziś mam mieć foto przekroju filtra z silnika 1,5 bo podobno powracające paliwo z przelewów MIESZA SIĘ z paliwem z baku (wg mnie dziwne). że też sam sobie nie pokroiłem swego starego filtra <ok>
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 31 sierpień 2010 - 09:20

Napewno filterek wyeliminuje dostawanie się opiłków z pompy i przelewów do zbiornika. Jednak zauważ, że część opiłków z pompy najpierw dostanie się do wtryskiwaczy i z nich przelewami do filterka. Dobrym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie filtra na wyjściu z pompy do rampy ale przy ciśnieniach tam panujących (ok 1350 bar) to odpada.
Moim zdaniem jak pompa zacznie "produkować" te opiłki to pomoże tylko wymiana pompy i prawdopodobnie całej reszty.
Mam stary filtr i chyba go rozbroję. Dam znać o wynikach sekcji.

[i[i]]dodano 31.08.2010.g11.30[/i]

Na zdjęciach pokazałem oznaczenia króćców i widok bimetalu.
Po rozcięciu filtra widać wewnątrz bimetal, który przy zimnym paliwie podnosi kulkę i paliwo z powrotów miesza się z paliwem ze zbiornika i po przejściu przez filtr podgrzewa go i dalej do silnika. Latem kulka osiada w gnieździe i zamyka połączenie nadmiarów z komorą filtra. Paliwo bezpośrednio z króćca niebieskiego poprzez czerwony ucieka do zbiornika.

Załączone pliki


0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 332

Napisano 01 wrzesień 2010 - 17:35

czyli jednak miesza się ze sobą :-(
dziś tamten kolega tez dodał fotki filtra. widać to TUTAJ
ale gratulacje dla Ciebie za fotki <ok> :mrgreen: :oops:


założyłem drugi filtrek. tym razem na powrót paliwa z wtryskiwaczy
Dołączona grafika

teraz obserwacja, co leci :oops:
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   kepa416 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-sierpień 09
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Auto:Megane II
  • Silnik:K9K722
  • Przebieg (tys.km):232

Napisano 03 wrzesień 2010 - 06:47

No panowie rozwijajcie swoje opinie bo wątek bardzo ciekawy czekam na dalsze spostrzeżenia
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 332

Napisano 01 luty 2011 - 15:26

po cirka 4 miesiącach i przejechanych ok. 9 kkm stan filtrów jest następujący:
- filtr wstępny (bezpośrednio z baku) przed filtrem zasadniczym - pływają jakieś 3 syfki
- filtr na powrocie paliwa z wtryskiwaczy - czysto
c.d.n.
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   marek78 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-maj 09
  • Skąd:Jaworzno
  • Auto:Renault Megane II
  • Silnik:1,5 DCI
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 11 kwiecień 2014 - 09:51

Jutro będę podchodził do instalowania zaworka zwrotnego między filtrem a pompą paliwa. Dla pewności proszę o informację który to wężyk (kolor)?
mrarek przewód paliwowy dochodzący do zielonej końcówki ma pokrętło na końcu - do czego ono służy?
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka