Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

filtr paliwa do 1,5 dCi - kolory podłączeń


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

ktoś wie, który kolor za jaki przewód odpowiada?? ZTCW cztery wejścia/wyjścia to:

a) dolot ze zbiornika paliwa

<ok> wyjście na pompę wtryskową

c) powrót nadmiarów

d) wylot do zbiornika paliwa

wyglądałoby, że paliwo jest podwójnie filtrowane

obudowafiltrapaliwascen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo nie jest podwójnie filtrowane. Powracające z przelewu paliwo jest ciepłe i podgrzewa w filtrze paliwo zasysane ze zbiornika. W 1,9 rolę podgrzewacza pełni grzałka elektryczna umieczczona w głowicy filtra, załączana przez komputer w okresie zimowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sam napisałeś, jedną końcówką paliwo zasysane jest ze zbiornika, drugą podawane jest do pompy wtryskowej, trzecią wraca z przelewów pompy wtryskowej i czwartą powraca do zbiornika.

Oczywiście, że oba paliwa nie mieszają się ze sobą tylko wymieniają ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jasne. pytałem, bo chciałem założyć dodatkowe filtry na paliwo. jeden przed głównym filtrem, a drugi na powrocie z listwy. jeden już założyłem, a drugi czeka w kolejce.

chciałem upewnić się, co do tych nieszczęsnych opiłków z pomp

aaaaaaa003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na powrocie nie zakładał żadnego filtra. To paliwo powinno swobodnie ściekać do zbiornika, a filtr będzie stanowił opór. Wężyki z przelewów są lekko wciśnięte na króćce i oby nie było wycieków.

Aby sprawdzić te nieszczęsne opiłki to najlepiej przy wymianie filtra, porządnie potrząsnąć starym filtrem i jego zawartość spuścić do słoiczka. Następnie mały magnes zanurzyć w tych resztkach i zobaczyć ile tych opiłków się przyczepiło.

Tydziń temu wymieniałem filtr u siebie i żadnych opiłków nie stwierdziłem, a przebieg mam 170 k km.

Ponoć te wadliwe pompy delphi występowały w pierwszych modelach clio i megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem, że dając w tym miejscu filterek

20090629041.jpg

 

nie spowoduję raczej żadnego zaburzenia przepływu. paliwo z przelewów i tak leci "pod górkę" (np. obok gruszki).

kolega serwisuje m.in. renówki i okazuje się, że w kangoo jest ten sam problem z opiłkami, a założenie filtrów na powrocie eliminuje dostawanie się piłków z pompy wtryskowej do filtra oraz zbiornika paliwa.

dziś mam mieć foto przekroju filtra z silnika 1,5 bo podobno powracające paliwo z przelewów MIESZA SIĘ z paliwem z baku (wg mnie dziwne). że też sam sobie nie pokroiłem swego starego filtra <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno filterek wyeliminuje dostawanie się opiłków z pompy i przelewów do zbiornika. Jednak zauważ, że część opiłków z pompy najpierw dostanie się do wtryskiwaczy i z nich przelewami do filterka. Dobrym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie filtra na wyjściu z pompy do rampy ale przy ciśnieniach tam panujących (ok 1350 bar) to odpada.

Moim zdaniem jak pompa zacznie "produkować" te opiłki to pomoże tylko wymiana pompy i prawdopodobnie całej reszty.

Mam stary filtr i chyba go rozbroję. Dam znać o wynikach sekcji.

 

[i]dodano 31.08.2010.g11.30

 

Na zdjęciach pokazałem oznaczenia króćców i widok bimetalu.

Po rozcięciu filtra widać wewnątrz bimetal, który przy zimnym paliwie podnosi kulkę i paliwo z powrotów miesza się z paliwem ze zbiornika i po przejściu przez filtr podgrzewa go i dalej do silnika. Latem kulka osiada w gnieździe i zamyka połączenie nadmiarów z komorą filtra. Paliwo bezpośrednio z króćca niebieskiego poprzez czerwony ucieka do zbiornika.

post-4670-1283239258_thumb.jpg

post-1-1283239258_thumb.jpg

post-1-1283239259_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak miesza się ze sobą :-(

dziś tamten kolega tez dodał fotki filtra. widać to TUTAJ

ale gratulacje dla Ciebie za fotki <ok>:mrgreen::oops:

 

 

założyłem drugi filtrek. tym razem na powrót paliwa z wtryskiwaczy

002fz.jpg

 

teraz obserwacja, co leci :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

po cirka 4 miesiącach i przejechanych ok. 9 kkm stan filtrów jest następujący:

- filtr wstępny (bezpośrednio z baku) przed filtrem zasadniczym - pływają jakieś 3 syfki

- filtr na powrocie paliwa z wtryskiwaczy - czysto

c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jutro będę podchodził do instalowania zaworka zwrotnego między filtrem a pompą paliwa. Dla pewności proszę o informację który to wężyk (kolor)?

mrarek przewód paliwowy dochodzący do zielonej końcówki ma pokrętło na końcu - do czego ono służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Dnia 31.08.2010 o 09:20, aniewa napisał:

...

Po rozcięciu filtra widać wewnątrz bimetal, który przy zimnym paliwie podnosi kulkę i paliwo z powrotów miesza się z paliwem ze zbiornika i po przejściu przez filtr podgrzewa go i dalej do silnika. Latem kulka osiada w gnieździe i zamyka połączenie nadmiarów z komorą filtra. Paliwo bezpośrednio z króćca niebieskiego poprzez czerwony ucieka do zbiornika.

post-4670-1283239258_thumb.jpg

post-1-1283239258_thumb.jpg

post-1-1283239259_thumb.jpg

 

Witam. Wiem, że temat stary, ale jako, że jest tu zdjęcie filtra po rozbiórce gdzie dochodzi do grzania paliwa zimą mam pewne pytanie:

Jeżeli układ ma tego typu filtr to jak zachowuje się gruszka w momencie pompowania ręcznego przy wyłączonym silniku (odpowietrzanie)?

Jak dobrze rozumiem, gdy jest ciepło blaszka odcina główną komorę świeżego paliwa z baku od powrotu paliwa z pompy nie dopuszczając do mieszania się paliw zimnego z ciepłym, wtedy pompując gruszką - zrobi się ona twarda, bo paliwo przetaczać będziemy na linii bak->gruszka->filtr->pompa wtryskowa, w której zamknięty zawór blokuje paliwo i na tym koniec - gruszka stwardnieje na kamień... Jeżeli natomiast będzie zimno, blaszka otworzy przepływ do powrotu do baku i gruszka nie zrobi się twarda ile byśmy nie pompowali, bo obieg będzie otwarty, czyli będziemy tak naprawdę przepompowywać paliwo na drodze bak->gruszka->filtr->bak, tak? Pytam, bo każdy mówi, iż gruszka po napompowaniu powinna stwardnieć, jak nie to znak, że np. walnięty jest w niej zaworek zwrotny. Przy tego typu filtrach jak na zdjęciu twardość gruszki nie miałaby wtedy znaczenia diagnostycznego (przynajmniej zimą), bo wcale twardnieć nie musi nawet przy dobrze działającym zaworku zwrotnym w jej wnętrzu...

 

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan zaworka nie ma znaczenia dla działania gruszki. Niepracująca pompa stawia duży opór dla paliwa i po podpompowaniu gruszką zawsze powinna zrobić się twarda na pewien moment. Paliwo z powrotu zawsze ma sztywne połączenie z bakiem, jedynie zimą po otwarciu zaworka w filtrze niewielka część paliwa z powrotu trafia do filtra podgrzewając go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa, to jak wytłumaczyć fakt, że gdy przy tym typie filtra pompuję paliwo gruszką ona nie twardnieje na kamień i widzę jednocześnie, za każdym ściśnięciem, jak przesuwa się paliwo z filtra przewodem powrotnym do baku (czerwonym - widzę to, bo są w nim malutkie pęcherzyki powietrza i widać jak się przesuwają w stronę baku)? Oczywiście mam problem z uruchomieniem auta, nieraz po nocy, nieraz po 15 minutach, nieraz na stacji po tankowaniu i nie da rady - czasem na drugi dzień zadziała dopiero, czasem bez plaka nie da rady... Stawiałem na zapowietrzenie. Tak na marginesie auto przez rok jeździło z błędnie połączonymi przewodami w filtrze - mechanik źle je założył, pomylił zasilanie z baku z zasilaniem pompy - biały z zielonym, co zauważyłem dopiero teraz przy samodzielnej już wymianie filtra. Gdy było te błędne połączenie - między gruszką a filtrem (jakieś 15cm przewodu) zbierał się spory bąbel powietrza gdy auto stało, po wymianie filtra i połączeniu jak być powinno bąbla już nie ma, ale problem z odpaleniem pozostał. Jedynie pracująca pompa co parę sekund "pluje" bańką powietrza... Podejrzenie padło mimo wszystko na gruszkę, bo nie twardniała na kamień, mam już nową, ale nie wiem czy jest sens ją wymieniać, skoro, jak twierdzę, gruszka nie powinna twardnieć na kamień przy tym filtrze... No chyb, że się mylę i faktycznie warto ją wymienić bo powinna nie dać się ścisnąć? :35_thinking:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!