FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana paska wielorolkowego 1.9 dTi 98KM - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phII
Wymiana paska wielorolkowego 1.9 dTi 98KM

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   DjKrauza 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-kwiecień 09
  • Skąd:Knurów
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1,9 Dti
  • Przebieg (tys.km):206000

Napisano 11 wrzesień 2010 - 01:06

Witam!
Mam kilka pytań.
Co trzeba wymienić przy wymianie paska klinowego w tym silniku?
Czy pompa wody jest w nim na rozrządzie czy na pasku klinowym?
Z okolic alternatora dochodzą czasem na wolnych na wolnych obrotach stuki, takie jakby grzechotanie, co to może być?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 11 wrzesień 2010 - 01:52

DjKrauza, podobne tematy:
Ad1
Poprzeglądać rolki, napinacz i w zależności jaki jest stan wymieniać co potrzebne. Ja w silniku F8Q / 786 wymieniłem sam pasek wielorowkowy i to wystarczyło. Już ponad 2 lata leci na starych rolkach.
Ad2
http://megane.com.pl/scenic-i-phi-czym-jes...pompa+wody++dti
Ad3
http://megane.com.pl/scenic-i-phii-kolo-pa...3ko+alternatora
http://megane.com.pl/scenic-i-phi-stuki-pr...3ko+alternatora
http://megane.com.pl/megane-i-phii-terkota...3ko+alternatora
(znalezione i przeglądnięte czy w temacie, w kilka minut po zastosowaniu:
http://megane.com.pl/search.htm )
Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   DjKrauza 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-kwiecień 09
  • Skąd:Knurów
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1,9 Dti
  • Przebieg (tys.km):206000

Napisano 11 wrzesień 2010 - 12:40

Oprócz tego zauważyłem, że pasek na jednej jest przesunięty o jeden rowek i wystrzępiony z lewej strony. Co może być tego przyczyną?
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 11 wrzesień 2010 - 13:05

Nie jest przesunięty, tak ma być, a jak wystrzępiony to go jak najszybciej wymień.
<ok> masz wszystko opisane krok po kroku.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   DjKrauza 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-kwiecień 09
  • Skąd:Knurów
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1,9 Dti
  • Przebieg (tys.km):206000

Napisano 28 wrzesień 2010 - 20:32

Te problemy rozwiązane:
Stuki i grzechotanie z okolic alternatora - przyczyna zużyte sprzęgiełko alternatora = nowe + wymiana szczotek 300zł

przyczyną wystrzępionego paska była wykruszona rolka od napinacza (100zł), a rolka prowadzącą(160zl, brak zamiennika) też trzeba bylo wymienić bo szumiala.

Trzecia rzecz to pasek wcale nie ma być przesunięty, tylko musi iść po wszystkich rowkach, kiedy byl przesunięty nie dalo się go napiąć i wylaczalo się wspomaganie.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 29 wrzesień 2010 - 15:36

DjKrauza napisał:

pasek wcale nie ma być przesunięty

To zależy od szerokości (typu) paska.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 29 wrzesień 2010 - 20:49

DjKrauza napisał:

wcale nie ma być przesunięty

W przypadku paska 5-ciorowkowego jak najbardziej pasek montujesz tak, żeby rowek od silnika pozostawić wolny. Nie jest to jakiś mój wymysł ale zalecenie serwisowe opisane N.T. 3786A.
Zresztą, o ile się nie mylę jest to również opisane w Sam naprawiam.
Dotyczy to zarówno wersji benzynowych i diesli.

Jak kupisz pasek 6-ciorowkowy to naturalne jest, że powinien być on założony na wszystkie rowki.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Załączniki Przelacznik ogrzewania tylnej szyby - wymiana Oświetlenie - Megane I, Scenic I Majszunio 
  • 11 Odpowiedzi
  • 8880 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Wymiana Radia Car Audio (nagłośnienie, nawigacja) lajcik28 
  • 2 Odpowiedzi
  • 8954 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Pasek rozrządu-wymiana.. 1.6 benz. Pabloo 
  • 3 Odpowiedzi
  • 6631 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka