Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
DjKrauza

Scenic I phII Wymiana paska wielorolkowego 1.9 dTi 98KM

Recommended Posts

DjKrauza    0

Witam!

Mam kilka pytań.

Co trzeba wymienić przy wymianie paska klinowego w tym silniku?

Czy pompa wody jest w nim na rozrządzie czy na pasku klinowym?

Z okolic alternatora dochodzą czasem na wolnych na wolnych obrotach stuki, takie jakby grzechotanie, co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

DjKrauza, podobne tematy:

Ad1

Poprzeglądać rolki, napinacz i w zależności jaki jest stan wymieniać co potrzebne. Ja w silniku F8Q / 786 wymieniłem sam pasek wielorowkowy i to wystarczyło. Już ponad 2 lata leci na starych rolkach.

Ad2

http://megane.com.pl/scenic-i-phi-czym-jes...pompa+wody++dti

Ad3

http://megane.com.pl/scenic-i-phii-kolo-pa...3ko+alternatora

http://megane.com.pl/scenic-i-phi-stuki-pr...3ko+alternatora

http://megane.com.pl/megane-i-phii-terkota...3ko+alternatora

(znalezione i przeglądnięte czy w temacie, w kilka minut po zastosowaniu:

http://megane.com.pl/search.htm )

Share this post


Link to post
Share on other sites
DjKrauza    0

Oprócz tego zauważyłem, że pasek na jednej jest przesunięty o jeden rowek i wystrzępiony z lewej strony. Co może być tego przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Nie jest przesunięty, tak ma być, a jak wystrzępiony to go jak najszybciej wymień.

<ok> masz wszystko opisane krok po kroku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DjKrauza    0

Te problemy rozwiązane:

Stuki i grzechotanie z okolic alternatora - przyczyna zużyte sprzęgiełko alternatora = nowe + wymiana szczotek 300zł

 

przyczyną wystrzępionego paska była wykruszona rolka od napinacza (100zł), a rolka prowadzącą(160zl, brak zamiennika) też trzeba bylo wymienić bo szumiala.

 

Trzecia rzecz to pasek wcale nie ma być przesunięty, tylko musi iść po wszystkich rowkach, kiedy byl przesunięty nie dalo się go napiąć i wylaczalo się wspomaganie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasek wcale nie ma być przesunięty

To zależy od szerokości (typu) paska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155
wcale nie ma być przesunięty

W przypadku paska 5-ciorowkowego jak najbardziej pasek montujesz tak, żeby rowek od silnika pozostawić wolny. Nie jest to jakiś mój wymysł ale zalecenie serwisowe opisane N.T. 3786A.

Zresztą, o ile się nie mylę jest to również opisane w Sam naprawiam.

Dotyczy to zarówno wersji benzynowych i diesli.

 

Jak kupisz pasek 6-ciorowkowy to naturalne jest, że powinien być on założony na wszystkie rowki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×