Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
ceze12

Megane II phI Wymiana filtra oleju

Recommended Posts

ceze12    0

Witam

 

Związku z tym że nie znalazłem odpowiedzi na mój problem postanowiłem poprosić was o pomoc. Wziąłem się za wymianę filtrów w mojej megi 1.5 dci z 2004 r.. Filtr powietrza i paliwa wymieniłem bez problem walczę natomiast z filtrem oleju którego nie mogę odkręcić. Związku z czym nie wiem już czy odkręca się go kręcąc w stronę zderzaka czy w stronę silnika odkręcając od góry? Może macie jakieś patenty na odkręcenie go mi nie pomógł ani klucz łańcuchowy ani tasiemkowy

 

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

ceze12, patrząc w stronę filtra i silnika, odkręcamy w lewo czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Stosujemy specjalny klucz do filtrów, samozaciskowy przeważnie łańcuszkowy. Jak wymieniony nie pomaga to czasami stosuje się drastyczny środek czyli przebicie obudowy filtra dużym śrubokrętem i wówczas odkręcamy. Oczywiście może nastąpić wyciek oleju z filtra.

Dokręcamy tylko ręką po wcześniejszym nasmarowaniu uszczelki olejem.

No i podstawowa sprawa- filtr oleju wymieniamy w czasie wymiany oleju. Szkoda kasy na wymianę samego filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ceze12    0

Próbowałem łańcuszkowym, tasiemkowym, a nawet śrubokrętem tak jak jak pisałeś ale skończyło się to wszystko nie powodzeniem filtr jak siedział tak siedzi stąd i stąd moje pytanie w którą stronę kręcić bo już sam zgłupiałem:(

a wymiana filtra oczywiście że z wymianą oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Normalnie, zakręca się w prawo, czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara, odkręca przeciwnie. gojgien, pisząc o przebiciu filtra śrubokrętem miał na myśli naprawdę duży śrubokręt. Z doświadczenia powiem, że praktycznie filtr trzeba przebić na wylot i kręcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ceze12    0

No to chyba kręcąc w stronę zderzaka odkręcam prawidłowo, filtr przebity na wylot ale śrubokręt mi się tylko wykrzywił w takim razie muszę poszukać chyba większego solidniejszego śrubokręta. A próbował ktoś może klucza pazurkowego zdaje on egzamin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    135

W tym silniku dostęp do filtra jest trudny. Mimo, że go dobrze widać to żadne narzędzie nie podchodzi. Najlepszy przyrząd do odkręcenia tego filtra przypomina klucz nasadowy o nasadce odwzorowującej obudowę filtra. Takimi kluczami posługują się w serwisach i warsztatach specjalizujących się wymianą olejów.

Kręć w lewo, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, tak jak objaśnił gojgien w poście wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ceze12    0

aniewa a wiesz może jaką średnicę powinien mieć taki klucz nasadowy bo mam taki od skody 76 mm niby powinien pasować bo podobno taką samą średnice ma filtr do megi ale ten co mam trochę się ślizga może powinien mieć 75mm lub 74 mm nie chciałbym kupować w ciemno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w ramach informacji napiszę jeszcze, że dobrym sposobem na dokręcenie/odkręcenie filtra jest użycie papieru ściernego. Owijamy filtr i kręcimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    135

ceze12, Nie mam pojęcia jaki jest rozmiar klucza, nasadka wygląda jakby była z grubej blachy. Sam oleju nie wymieniam ze względu na dojście i brak odpowiednich narzędzi, zlecam wymianę za 5zł w hurtowni gdzie kupuję olej. Ale zawsze jestem przy wymianie i stąd wiem jak wygląda ten przyrząd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ceze12    0

No nic będę próbował bo na razie mam auto unieruchomione w podziemnym garażu z którego ciężko będzie go w razie nie powodzenia wyciągnąć:) Dzięki wszystkim za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    83

oj można wpaść w furię odkręcając ten filtr. mój wyglądał tak po wyciągnięciu. śrubokręt nie pomógł, bo miejsca jest za mało, by obrócić. pomógł klucz łańcuszkowy

20090604001.jpg

 

jedynym sposobem, który na razie pierwszy raz zastosowałem było dokręcenie z wyczuciem tak, by zakręcone było, ale dało się poprzez "panterkę" odkręcić. aktualnie zrobiłem 1 kkm i filtr można po mocniejszym uchwycieniu przez "panterkę" odkręcić i przez ten czas nic nie kapało od spodu - znaczy było szczelnie zakręcone.

w poniedziałek wymiana na nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155
w poniedziałek wymiana na nowy

Nie rozumiem, założyłeś nowy filtr? Po co chcesz go znowu wymieniać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    83

nie nie

ok. 1000 km (czyli 1 kkm :) ) nazad, jak zakładałem filtr, to go po prostu nie przykręcałem tak mocno. jako, że chcę jutro zmieniać olej, to wczoraj sprawdzałem, czy dam radę w "panterkach" odkręcić. nie było żadnego problemu, a z filtra nie ciekło.

wniosek - nie trzeba mocno dokręcać, ale trzeba uważać, by nie wyciekał tamtędy olej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misha    0

Co ile powinno się zmieniać filtr oleju w silniku benzynowym? Olej zmieniam co 10 tys.km.. Znajomy mi powiedział że filtr co drugą wymianę oleju powinno się zmieniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waldek708    8
Znajomy mi powiedział że filtr co drugą wymianę oleju powinno się zmieniać.
Twój znajomy?Po takich thebilnych radach nie byłby juz moim znajomym... ;-) Na czym tu oszczędzać?Kto słyszał,żeby wymieniać filtr olejowy co druga wymiane oleju? :roll:

 

[ Dodano: 2010-10-05, 18:36 ]

wniosek - nie trzeba mocno dokręcać, ale trzeba uważać, by nie wyciekał tamtędy olej
filtr sie powinno dokręcic mocno ręką nie używając do tego żadnych narzędzi.Przy nastepnej wymianie nie trzeba za mocno kombinowac z odkręceniem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×