FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana Termostatu - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Wymiana Termostatu

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   m.tybuszewski 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-październik 10
  • Skąd:Skępe / Bydgoszcz
  • Auto:Renault Megane Scenic I Ph I
  • Silnik:1598
  • Przebieg (tys.km):202689

Napisano 11 październik 2010 - 20:10

Witam!!
Potrzebuję pomocy przy wymianie termostatu w moim Megane Scenic phI 1,6RT.
Dokładnie chodzi mi o jakąś instrukcję jak się do tego zabrać.
pozdrawiam
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 11 październik 2010 - 22:38

m.tybuszewski, ja to zrobiłem przed blokiem na wiosnę, spuszczasz płyn chłodniczy poprzez zdjęcie grubego dolnego węża z chłodnicy. Później odkręcasz (chyba) 3 śrubki kluczyk 10 na obudowie termostatu. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, odpowietrzasz układ wg przepisu który znajdziesz na forum i to wszystko. Ja się trochę szarpałem z opaskami bo nie miałem narzędzi, ale można to zrobić samemu, bez większych problemów.
Obudowę termostatu masz lekko po prawej stronie silnika jak otworzysz maskę, dochodzą do niej 4 kable, a w obudowę są wkręcone 2 czujniki, które musisz odpiąć.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   m.tybuszewski 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-październik 10
  • Skąd:Skępe / Bydgoszcz
  • Auto:Renault Megane Scenic I Ph I
  • Silnik:1598
  • Przebieg (tys.km):202689

Napisano 12 październik 2010 - 09:28

Dzięki meganecoupe02 za odpowiedz. Temat uważam za zamknięty
pozdrawiam
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 12 październik 2010 - 09:32

m.tybuszewski napisał:

Temat uważam za zamknięty

Niech jeszcze zostanie, może ktoś dopisze jakieś szczegóły, które mi umknęły :)
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Kreciq 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 09
  • Skąd:mazowieckie
  • Auto:Volvo S40 II ph2 Automat
  • Silnik:2.4i 170 KM + LPG
  • Przebieg (tys.km):63

Napisano 13 październik 2010 - 19:47

To może ja dopiszę coś od siebie. (How-to)
Akurat robiłem ww czynność w mojej Reni (silnik K7M).

Potrzebne narzędzia:
-kombinerki
-klucz TORX-30
-śrubokręt krzyżak
-klucz "13"
-miska (ok 1-1,5l pojemności) lub podobne naczynie.
- większe naczynie ok. 3-5l ( może być kanisterek po płynie chłodniczym )

Czas wykonania ok. 10 min.
Poziom trudności : łatwe

WAŻNE !
Czynności wymiany termostatu dokonujemy na chłodnym lub ewentualnie ciepłym silniku (jeżeli możemy dotknąć i przytrzymać rękę na silniku, możemy dokonywać wymiany). Niezastosowanie się do tego punktu grozi poparzeniem !

Zabawę zaczynamy od odkręcenia pokrywy filtra powietrza. Zdejmujemy pokrywę, odłączamy ją od rury powietrza, wyjmujemy filtr. Następnie odkręcamy rurę doprowadzającą powietrze do obudowy filtra ( śruba 13-ka umieszczona jest z przodu samochodu, z góry ją widać ). Pociągnięciem obudowy filtra do góry, wyjmujemy obudowę z komory silnika. Przy pomocy kombinerek zsuwamy zaciski z węży przy zbiorniczku wyrównawczym.
Zbiorniczek wyrównawczy musi być zakręcony.
Pod łączenie zbiorniczka z wężami gumowymi wkładamy miskę lub jakiekolwiek naczynie, które pozwoli się w dość łatwy sposób wyjąć z komory silnika.
[center:f518e7b68b]Dołączona grafika[/center:f518e7b68b]
Odpinamy dolny wąż od zbiorniczka i podnosimy go do góry. W tym momencie płyn chłodniczy zaczyna powoli uciekać ze zbiorniczka. W tym momencie odkręcamy korek od zbiorniczka. Po spłynięciu płynu ze zbiorniczka, możemy zatknąć rurę z powrotem (jeżeli nie mamy już miejsca w naczyniu) lub obniżając wąż (wcześniej odłączony od zbiorniczka) poniżej poziomu zbiorniczka, dolać do naczynia płynu. Czynność dolewania do małego naczynia i odlewania z tego naczynia do większego powtarzamy do momentu, aż z węża przestanie lecieć płyn. Następnie odpinamy górny wąż od zbiorniczka i dmuchamy w niego. Wąż dolny powinien znajdować się w misce lub tuż nad nią.

Po zlaniu płynu, zabieramy się do odkręcenia termostatu:
[center:f518e7b68b]Dołączona grafika[/center:f518e7b68b]
Do dkręcenia mamy 3 sruby zaznaczone na zdjęciu (TORX-30).
Po odkręceniu śrub, odpinamy wąż od obudowy termostatu. Ukazuje się nam termostat. Przed założeniem nowego, musimy jeszcze oczyścić to miejsce. Wystarczy użyć do tego szmatki.
[center:f518e7b68b]Dołączona grafika [/center:f518e7b68b]
Po założeniu nowego termostatu, składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Zalewamy układ z powrotem płynem, odpowietrzamy układ i gotowe.

Teraz parę sugestii.
Powyższa procedura pozwala zaoszczędzić maksymalną ilość płynu, jaką się uda. Ubytek płynu nie powinien przekroczyć 0,5 l. Jest ona przydatna w momencie, gdy chcemy tylko wymienić termostat.
Przy kupnie nowego termostatu trzeba się liczyć, że nowy może nie pasować. W moim przypadku poszedłem do sklepu, powiedziałem jaki posiadam samochód, jaki model silnika, itd. Po rozebraniu termostatu, okazało się, że nowy ma średnicę o 3,3 mm większą od starego i nie pasował w gniazdo w wężu. Ponowna wycieczka ze starym termostatem w ręku i w końcu został dopasowany termostat od silnika 2.0 + 3 dni czekania. Dlatego nie piszę, jaki termostat (oznaczenia na termostacie) kupić. To okazuje się indywidualną kwestią.
Jeżeli spuszczony płyn zawiera w sobie zanieczyszczenia, warto przed wlaniem go z powrotem przefiltrować przez sitko wyłożone jakimś przepuszczalnym materiałem np. tetrą lub bawełną.

PS- zdjęcia znajdują się na moim picasa, tak więc nie znikną z tego posta. Jeżeli administracja forum uzna ten mini how-to za wartościowy, mogę zrobić z tego pdf-a i umieścić tutaj, bądź gdziekolwiek, gdzie administracja sobie zażyczy. :)
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   cineku178 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-grudzień 08
  • Skąd:Mazowieckie
  • Auto:Scenic I ph II
  • Silnik:1,9 dTi
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 20 listopad 2010 - 21:26

Witam, mam pytanie czy w silniki 1,9 dTi 98 kM rok 2000 w scenicu i ph II termostat jest wymienny z całą obudową? czy da sie ją rozkręcić i wymienić sam termostat??
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   zawisza1980 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-grudzień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Toyota Corolla Verso / Renault Clio II
  • Silnik:2,2 D4D 136KM / 1,9D 64KM
  • Przebieg (tys.km):199750

Napisano 21 listopad 2010 - 14:20

Jeżeli masz oryginał to razem z obudową. Ja kupiłem do siebie podróbkę która jest skręcana. Wymiana termostatu to potem tylko odkręcenie 2 śrub i wymiana :)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Załączniki Przelacznik ogrzewania tylnej szyby - wymiana Oświetlenie - Megane I, Scenic I Majszunio 
  • 11 Odpowiedzi
  • 9324 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Wymiana Radia Car Audio (nagłośnienie, nawigacja) lajcik28 
  • 2 Odpowiedzi
  • 9117 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Pasek rozrządu-wymiana.. 1.6 benz. Pabloo 
  • 3 Odpowiedzi
  • 6867 wyświetleń

Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer