Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

m.tybuszewski, ja to zrobiłem przed blokiem na wiosnę, spuszczasz płyn chłodniczy poprzez zdjęcie grubego dolnego węża z chłodnicy. Później odkręcasz (chyba) 3 śrubki kluczyk 10 na obudowie termostatu. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, odpowietrzasz układ wg przepisu który znajdziesz na forum i to wszystko. Ja się trochę szarpałem z opaskami bo nie miałem narzędzi, ale można to zrobić samemu, bez większych problemów.

Obudowę termostatu masz lekko po prawej stronie silnika jak otworzysz maskę, dochodzą do niej 4 kable, a w obudowę są wkręcone 2 czujniki, które musisz odpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat uważam za zamknięty

Niech jeszcze zostanie, może ktoś dopisze jakieś szczegóły, które mi umknęły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja dopiszę coś od siebie. (How-to)

Akurat robiłem ww czynność w mojej Reni (silnik K7M).

 

Potrzebne narzędzia:

-kombinerki

-klucz TORX-30

-śrubokręt krzyżak

-klucz "13"

-miska (ok 1-1,5l pojemności) lub podobne naczynie.

- większe naczynie ok. 3-5l ( może być kanisterek po płynie chłodniczym )

 

Czas wykonania ok. 10 min.

Poziom trudności : łatwe

 

WAŻNE !

Czynności wymiany termostatu dokonujemy na chłodnym lub ewentualnie ciepłym silniku (jeżeli możemy dotknąć i przytrzymać rękę na silniku, możemy dokonywać wymiany). Niezastosowanie się do tego punktu grozi poparzeniem !

 

Zabawę zaczynamy od odkręcenia pokrywy filtra powietrza. Zdejmujemy pokrywę, odłączamy ją od rury powietrza, wyjmujemy filtr. Następnie odkręcamy rurę doprowadzającą powietrze do obudowy filtra ( śruba 13-ka umieszczona jest z przodu samochodu, z góry ją widać ). Pociągnięciem obudowy filtra do góry, wyjmujemy obudowę z komory silnika. Przy pomocy kombinerek zsuwamy zaciski z węży przy zbiorniczku wyrównawczym.

Zbiorniczek wyrównawczy musi być zakręcony.

Pod łączenie zbiorniczka z wężami gumowymi wkładamy miskę lub jakiekolwiek naczynie, które pozwoli się w dość łatwy sposób wyjąć z komory silnika.

[center:f518e7b68b]IMG_0026.JPG[/center:f518e7b68b]

Odpinamy dolny wąż od zbiorniczka i podnosimy go do góry. W tym momencie płyn chłodniczy zaczyna powoli uciekać ze zbiorniczka. W tym momencie odkręcamy korek od zbiorniczka. Po spłynięciu płynu ze zbiorniczka, możemy zatknąć rurę z powrotem (jeżeli nie mamy już miejsca w naczyniu) lub obniżając wąż (wcześniej odłączony od zbiorniczka) poniżej poziomu zbiorniczka, dolać do naczynia płynu. Czynność dolewania do małego naczynia i odlewania z tego naczynia do większego powtarzamy do momentu, aż z węża przestanie lecieć płyn. Następnie odpinamy górny wąż od zbiorniczka i dmuchamy w niego. Wąż dolny powinien znajdować się w misce lub tuż nad nią.

 

Po zlaniu płynu, zabieramy się do odkręcenia termostatu:

[center:f518e7b68b]IMG_0028.JPG[/center:f518e7b68b]

Do dkręcenia mamy 3 sruby zaznaczone na zdjęciu (TORX-30).

Po odkręceniu śrub, odpinamy wąż od obudowy termostatu. Ukazuje się nam termostat. Przed założeniem nowego, musimy jeszcze oczyścić to miejsce. Wystarczy użyć do tego szmatki.

[center:f518e7b68b]IMG_0030.JPG [/center:f518e7b68b]

Po założeniu nowego termostatu, składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zalewamy układ z powrotem płynem, odpowietrzamy układ i gotowe.

 

Teraz parę sugestii.

Powyższa procedura pozwala zaoszczędzić maksymalną ilość płynu, jaką się uda. Ubytek płynu nie powinien przekroczyć 0,5 l. Jest ona przydatna w momencie, gdy chcemy tylko wymienić termostat.

Przy kupnie nowego termostatu trzeba się liczyć, że nowy może nie pasować. W moim przypadku poszedłem do sklepu, powiedziałem jaki posiadam samochód, jaki model silnika, itd. Po rozebraniu termostatu, okazało się, że nowy ma średnicę o 3,3 mm większą od starego i nie pasował w gniazdo w wężu. Ponowna wycieczka ze starym termostatem w ręku i w końcu został dopasowany termostat od silnika 2.0 + 3 dni czekania. Dlatego nie piszę, jaki termostat (oznaczenia na termostacie) kupić. To okazuje się indywidualną kwestią.

Jeżeli spuszczony płyn zawiera w sobie zanieczyszczenia, warto przed wlaniem go z powrotem przefiltrować przez sitko wyłożone jakimś przepuszczalnym materiałem np. tetrą lub bawełną.

 

PS- zdjęcia znajdują się na moim picasa, tak więc nie znikną z tego posta. Jeżeli administracja forum uzna ten mini how-to za wartościowy, mogę zrobić z tego pdf-a i umieścić tutaj, bądź gdziekolwiek, gdzie administracja sobie zażyczy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!