FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Podgrzewacz płynu chłodzacego? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Podgrzewacz płynu chłodzacego?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Obiboc 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-kwiecień 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane II Ph I GrandTour
  • Silnik:1,5 dci 74 kW
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 18 październik 2010 - 09:18

Panowie Panie
Przyszły mrozy mniejsze wieksze ale zawsze sezon zimowy czas zacząć, dlatego też chciałbym zapytać czy nasze auta dci sa standardowo wyposażone w podgrzewacz płynu chłodzacego? Wiem iz takie rozwiazanie występuje w autach grupy VW zajrzałem na aledrogo i znalazlem takie coś
http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-wody-re...1276873038.html teraz zastanawiam się czy mam taki wynalazek w aucie , a jeśli nie to czy jest ktos to ma albo jeszcze lepiej sam sobie zamontował i wie jak to cudo podłaczyc oraz zna zasadę działania.
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   ZygaM 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-czerwiec 10
  • Skąd:Mogielnica
  • Auto:Renault Scenic RX4 i Laguna I
  • Silnik:2.0l 16V F4R 136KM +LPG / 1,8 8V
  • Przebieg (tys.km):150 / 206

Napisano 18 październik 2010 - 09:51

Witam Obibok, w sumie pierwszy raz słyszę o takim wynalazku, więc nie wiem jak to będzie działać, zastanawiające jest, w którym miejscu się to montuje, czy za lub przed termostatem, czy gdzie indziej. Wiem natomiast, że tzw. podgrzewnia są montowane fabrycznie w Oplach, VW, Mesiach i one podgrzewają olej silnikowy - silnik, jest to instalacja elektryczna 220V do gniazda (w garażu). Są również WEBASTO, które nagrzewa wnętrze pojazdu na określoną godzinę i temperaturę. Kiedyś nawet miałem adres firmy montującej ale na terenie Warszawy. Może warto spróbować takie coś zamontować, będę obserwował temat, zobaczymy, jak zda komuś pozytywnie, to może i ja zamontuję. Pozdrawiam.
ps. Moje auto też na dworzu bo za mały garaż.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 18 październik 2010 - 10:34

Obiboc, już poruszyłem ten temat na forum, niestety bardzo trudno go rozkręcić :-/
http://megane.com.pl/megane-i-phii-grzalki...ghlight=nurkowe
To właśnie to urządzenie, na schemacie widać gdzie jest zamontowane. W 1.5 jeśli jest to podejrzewam że w podobnym miejscu, ALE czy w megane II nie ma przypadkiem elektrycznej nagrzewnicy, która grzeje dopóki silnik się nie nagrzeje?
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Obiboc 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-kwiecień 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane II Ph I GrandTour
  • Silnik:1,5 dci 74 kW
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 18 październik 2010 - 12:57

Jełsi chodzi o nagrzewnicę elektryczną to szczerze wątpię aby toto było w Megance no chyba że jest tyle że u mnie popsute. Wnioskuje to po tym iz mialem kiedys doczynienia z takim wynalazkiem w Skodzie 120 lub 125 juz nie pamietam ( Ostatni model przed faworit) brat miał taką wersję skandynawska i było tam tak iz po odpaleniu auta z nawiewów praktycznie od razu biło gorące powietrze:) Cały pic polegał na tym iz w w obudowie dmuchawy były zwoje elektryczne takie ja w suszarce do włosów. Rozwiazanie banalne ale efekt był rewelacja.
Odnośnie grzałek to z ciekawości zajrze pod maske w aucie i zobacze gdzie to mozna wstawić , problemem jest jednak to że trzeba podłaczyć jakieś kabelki gdzieś:) Napraw mechanicznych się nie boję ale gdy widzę 2 kable do podłaczenia to dla mnie jest o 1 za dużo.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 18 październik 2010 - 14:04

Obiboc, Twoja meganka standartowo jest wyposażona w nagrzewnicę elektryczną o mocy 1,8 kW. Grzeje powietrze do nawiewów.
Ten "wynalazek" z aukcji był montowany na przewodzie do nagrzewnicy. Działa na takiej zasadzie, że trzy grzałki (coś w rodzaju świec żarowych) są wkręcone do szerszego kadłuba przez który płynie ciecz i tam ją nagrzewa. W renówkach, głównie z silnikiem 1,9 dti komputer sterował czasem zasilania tych grzałek.
Musiałbyś zasilić te grzałki najlepiej przez układ, który by sterował czasem grzania do osiągnięcia przez płyn odpowiedniej temperatury. Zasilanie dać z + po zapłonie i zabezpieczyć bezpiecznikiem co najmniej 40A.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 18 październik 2010 - 17:32

Obiboc, znalazłem schemat układu chłodzenia dla K9K 1,5 dCi:
Dołączona grafika
I przy okazji dla F9Q:
Dołączona grafika

Niestety nie widać tu tego cudownego wynalazku z dTi.

Edit:

Znalazłem też trochę o tej opornicy nawiewu - zasada taka jak w wyżej wspomnianej skodzie :)
Po kolei:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Może się komuś przyda :)
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Obiboc 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-kwiecień 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane II Ph I GrandTour
  • Silnik:1,5 dci 74 kW
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 18 październik 2010 - 19:31

aniewa napisał:

Obiboc, Twoja meganka standartowo jest wyposażona w nagrzewnicę elektryczną o mocy 1,8 kW.
:shock: :-/ A że tak zapytam po jakim czasie macie hot w aucie? Bo u mnie jakoś tak powiem szczerze nie zaszybko, po jakiś 5 km albo 15 minutach w korku? Znaczy nie jest żle ale biorąc pod uwagę iż mam teoretycznie nagrzewnicę elektryczną ciepło powinno lecieć ino mig.

Odnośnie grzałki do płynu to mniej więcej wyobrażam sobie gdzie ją wsadzić w przewody wodne , tylko ta elektryka, na forum VW wyczytałem iż grzałki wstawiają do modeli z mocnymi alternatorami? ( dla mnie alternator to alternator ma szczotki łożysko które się czasami zaciera a jak dobrze działa to ładuje prąd) a ile i dlaczego nie wiem.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 18 październik 2010 - 20:21

Obiboc napisał:

A że tak zapytam po jakim czasie macie hot w aucie

Dużo zależy od stanu akumulatora. Komputer dba o to by najpierw zadbać o odpowiednie podładowanie akumulatora po rozruchu, a potem zazwala na włączenie najpierw jednego opornika grzewczego a później dołącza drugi. W kabinie słychać charakterystyczne pykanie odpowiednich przekaźników (pod deską rozdzielczą po lewej stronie). Jeżeli w zimne dni słyszysz załączanie przekaźników a nie grzeje to pewnie są przepalone oporniki grzewcze. U mnie po ok. 2 min od uruchomienia zaczynam czuć cieplejsze powietrze z nawiewów. Nie jest to gorące powietrze ale nagrzanie oporników jak i całego dolotu powietrza pochłania trochę czasu. Na pewno to ciepło nie jest od ogrzewnia wodnego bo kreski od temp. wody nawet nie dygną a leci ciepełko.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 18 październik 2010 - 20:30

aniewa, jakie są przybliżone wymiary tych oporników? Masz może taką informację?
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 18 październik 2010 - 20:36

Witman wstawił taki podgrzewacz do swojego SII.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 18 październik 2010 - 20:39

Rzeczywiście był taki temat.
http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-podgrze...lpg-vt17957.htm
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Obiboc 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-kwiecień 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane II Ph I GrandTour
  • Silnik:1,5 dci 74 kW
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 19 październik 2010 - 06:50

w związku z tym czas przystąpic do działania, pod koniec tygodnia powinna spłynac dodatkowa gotówka, więc zakupię grzałke i bedę kombinował, tylko muszę poszukać gdzieś rozwiązania w którym grzalki będa się same rozłączać po osiągnięciu temperatury. Małżonka nie przyswoi wiadomości iz zalożyłem w aucie jakiś bajer który trzeba dodatkowo obsługiwać.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 19 październik 2010 - 09:34

Obiboc, sprawdź u siebie, bo grzałkę powinieneś mieć. Jak jest spalona to wystarczy wymienić i nie trzeba będzie dodatkowo kombinować :)
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Obiboc 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-kwiecień 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane II Ph I GrandTour
  • Silnik:1,5 dci 74 kW
  • Przebieg (tys.km):170

Napisano 19 październik 2010 - 09:46

No jak będe miał to faktycznie nie będę nic grzebał.
No i bida zaglądałem do auta i podgrzewacza nie znalazłem. Zdjełem plastikową maskownicę silnika obejrzałem przewód wodny biegnący do nagrzewnicy i nie zauważyłem podgrzewacza.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 19 październik 2010 - 20:14

Obiboc, Podgrzewacza nie znajdziesz w komorze silnika, chyba, że go sam zamontujesz. Ja pisałem o nagrzewnicy elektrycznej powietrza która jest częścią zespołu ogrzewania kabiny. Oporniki te wyposażone są w żeberka i ogrzewają powietrze tłoczone przez wentylator. Aby komputer zezwolił na ich włączenie wentylator kabiny musi być przynajmniej na 1 pozycji. W scenikach grzałki masją przeważnie moc sumaryczną 1800W (kilka oporników) a meganki 1000W.
Dzisiaj rano sprawdzałem działanie tego ogrzewania wstępnego i stwierdziłem:
-20 sek po uruchomieniu załączył się pierwszy przekaźnik (włączył pierwszą grzałkę)
-40 sek po uruchomieniu załączył się drugi przekaźnik (włączył kolejną grzałkę)
-ok 1,5 min od uruchomienia i przejechany dystans 1 km czuć wyraźnie ciepłe powietrze z nawiwów (nawiew ustawiony na środkowe kratki).
Jeżeli nie słyszysz działania przekaźnika to być może , że twoja wersja samochodu nie jest wyposażona w ten rodzaj ogrzewania chociaż wszystkie diesle powinny to mieć.
Nie jestem pewny ale oporniki grzewcze występpują chyba w wersji z klimatronikiem.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer