Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
banekx

Megane I phII Brzeczenie i stukanie w okolicy przedniej sz

Recommended Posts

sowix    0

witam, u mnie sprawa wyglada tak: podczas jazdy zwlaszcza na dolkach slychac plastikowe stukanie w okolicach miedzy nawiewami a zegarami gdzies pod deska rozdzielcza, nie zauwazylem zeby byla jakas roznica gdy przelaczam nawiew z zew. na wew i odwrotnie, poprostu caly czas "cos" stuka o drugie "cos", brzmi to tak jak by cos tam poprostu "latalo", wie ktos co to moze tam tak "latac"? dodam ze mam megi z klimą, widze ze to ma znaczenie przy rozbieraniu podszybia

Share this post


Link to post
Share on other sites
lepper_pl    5

przyczyną jest klapka obiegu wewnętrznego.czyli bardzo dobry temat wybrałeś. wszystko opisane na pierwszej stronie plus

polecam poradnik Cmikusa, co prawda opisuje wersje bez klimy ale będziesz wiedział z czym masz do czynienie.

TU

Share this post


Link to post
Share on other sites
wawaking    0

mam pytanko nie mam sie jak zabrac za to teraz tam jak sie zdejmie ta oslonke gdzie powinien byc filtr pyłkowy (ja nie mam )widać 2 kabelki jak je przetnę(odlaczy sie zasilanie tego mechanizmu) to czy stuki powinny ustać i to buczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
trolodk    0

Witam,

 

też mi trzaska pod maską koło filtru pyłkowego. Nie umiem się tam dostać, bo nie umiem odkręcić śrubki z wycieraczek. Tak mocno zeżarła je korozja, że są chyba zespawane ;/ oczywiście WD-40 nie pomaga..

ale nie o to chciałem spytać: mówicie, że to silniczek obiegu wewnętrznego, ale gdy zamknę obieg w środku, tj włączę obieg zamknięty, to trzaski przestają nadawać..

Trochę mi to nie pasuje.

to normalne?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4
silniczek obiegu wewnętrznego
nie silniczek a klapka

Share this post


Link to post
Share on other sites
polit4    0

Witam.

Też niestety miałem przygodę z tym dżwiękiem pod maską.Nie wiedziałem na początku co to jest ale po pewnym czasie myślałem że wyrwe to urządzenie spod maski:)Trudno było sie do tego dobrać i ja nie naprawiełem tego elementu.Poprostu go rozłączyłem i to też było trudne przez to ze nie ma tam poprostu miejsca.Podziwiam tych którzy rozebrali to do końca :)

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daariuuszz    0

a umnie ten siliczek cały czas chodzi jak tylko włącze zapłon juz mnie to denerwuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
sfxwombat    0

witam, ja poczytałem uważnie forum i da sie to bardzo prosto wyłączyć, po środku pod maską jest wiązka kabli, jedna czarna wtyczka jest odpowiedzialna za to, zdejmujesz akumulator, bierzesz latarkę w dłoń i szukasz wtyczki, mi sie nawet udało nie odłączają akumulatora dzięki czemu cały czas słyszałem ten silniczek, odłączałem wtyczki po kolei aż trafiłem na właściwą. pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daariuuszz    0

sfxwombat Czy te wtyczki są gdzies za oprnica od nawiewu za akumulatorem . Ile jest tam wtyczek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hADeSik    0

Z tego co zrozumiałem to można ten silniczek odłączyć bez zdejmowania wycieraczek (M! bez klimy).

Próbowałem to zlokalizować jak rozebrałem dzisiaj podszybie, ale za bardzo ślepy jestem i nawet nie ustaliłem w którym miejscu tego silniczka szukać :-(

Niestety ani od środka (pod parapetem) ani od zewnątrz nie znalazłem silnika i możliwości jego odłączenia (o naprawieniu nawet nie marzę, a jak mi kiedyś w ASO krzyknęli ponad 600 zł za silnik to postanowiłem słuchać klapania).

Czy mogę liczyć na jakąś podpowiedź jak to odłączyć bez pełnego rozbierania?

(nawet nie chcę myśleć jak się wycieraczki trzymają po kilkunastu latach)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hADeSik    0

Tak, ale to wersja wraz z demontażem wycieraczek, przewidziana na 4 godz. i 2 osoby <czerwona>

Kolega Lewy (jeśli się nie mylę) wspominał o możliwości odłączenia silnika prostszą metodą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

Odłączenie silniczka, to tylko odnalezienie (po nitce do kłębka) wtyczki i jej odłączenie. Ja natomiast bez ściągnięcia wycieraczek - silniczek wymontowałem, naprawiłem wykruszoną zębatkę klapki i zamontowałem dorobiony ogranicznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hADeSik    0

Lewy, ale ja mam dwie lewe ręce ;)

Znajomi mówią, że jak się czegoś na komputerze nie da zrobić to ja tego nie zrobię ;-)

Z góry zakładam, że sam takiego ogranicznika nie zrobię - jak można jakoś zamówić i dokupić to ja chętnie kolegi posłucham <czerwona>

Póki co potrzebuję sugestii gdzie i jak tę nitkę odnaleźć oraz jak się po niej poruszać w moim modelu ;)

 

Foot, dzięki, druknę sobie tamten temat i jak się przejaśni (dzisiaj u mnie pada a nie mam garażu) to spróbuję przetestować ;)

 

Generalnie ten silniczek mi skrzeczy już chyba od paru lat i prawie się przyzwyczaiłem, ale jak się go da uciszyć chociaż to ja bardzo chętnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×