FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Olej, filtr oleju, filtr powietrza. Dla amat - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Olej, filtr oleju, filtr powietrza. Dla amat

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   hubert20 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 10
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 01 listopad 2010 - 20:17

Witam.
Zbieram się do corocznej wymiany oleju, filtra oleju, oraz filtra powietrza.
Zawsze tą operację wykonywał za mnie warsztat jednakże mam tym razem dostęp do kanału więc postanowiłem że zajmę się tym sam.
Widziałem wiele tematów o wymianie oleju f. oleju i f. powietrza aczkolwiek nic na temat megane II. Niby megane i scenic dwa blizniaki, a jednak może są jakieś róznice.
Ze wzgledu na to że jestem amatorem chciałem sie dowiedzieć
-jaki olej najlepiej kupić, oraz jak dużo? gdyż wiadomo są różne rodzaje różna konsystencja. (nie najlepszy nie najgorszy :mrgreen:, nie najtańszy nie najdroższy ;-) ( moje auto to 1,6 benzyna, przebieg ok 80 000, nie moczy się nie zauważam ubytku oleju podczas użytkowania auta)
- jaki filtr powietrza, oraz filtr oleju? J.W.(UP, UP)
Liczę na waszą pomoc w tworzeniu tego tamatu zbiorczego.
Po wszystkim obiecuję zaprezentować pełna relację wraz, ze zdjęciami(manual :-P ) który pomoże nie tylko mnie, ale i również innym.
Dziękuję serdecznie za pomoc i zachęcam do dyskusji.

Pozdrawiam Hubert.
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   aston76 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Poland
  • Auto:meganII
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 01 listopad 2010 - 22:25

Kiedyś chciałem samemu wymieniać olej i filtry i okazało się że różnica w cenie między warsztatem a samodzielną wymianą po przeliczeniu wyniosła 30zł. Więc auto oddałem do warsztatu i zapłaciłem za wszystko 300zł bez brudzenia się. A filtry założyli mi oryginalne.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 01 listopad 2010 - 22:52

no ale jak samemu się nie spróbuje, to się nie wie :-P
ja zmieniam sam - olej 10W/40, filtry WF Sędziszów, w ostateczności FILTRON
ale prawda jest taka, że trzeba się liczyć z jakimś tam ubrudzeniem no i trzeba zużyty olej gdzieś samemu zutylizować.
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Zielin99 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-wrzesień 09
  • Skąd:NDM
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):60

Napisano 02 listopad 2010 - 07:43

Sam ostatnio zmianiałem olej, komplet filtów oraz świece.
Olej zalełem 5w40 elf excelium do 5l.
Filtr oleju i powietrza filtrona oznaczeń nie pamiętam.
Kabiny purflux i taki mialem w oryginale AHC199.
Problem pojawił się przy filtrze paliwa, poprzednio był boscha a zakładałem filtrona i ten miał mniejszą średnicę w prównaniu do mocowania oryginalnego, więc musiałem wpomóc się opaską elektryczną, aby filterek nie lateł i był zamocowany na sztywno w mocowaniu.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   nimrod32 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 09
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):205

Napisano 02 listopad 2010 - 11:18

Aby odkręcić śrubę do spuszczania oleju z miski olejowej konieczny jest specjalny klucz (profil kwadratu 1 cm x 1 cm) lub pręt z klamki. Oczywiście konieczne będą też klucze torx do odkręcenia osłon silnika i klucz do filtra. Poza tym żadnych niespodzianek nie powinno być.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   hubert20 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 10
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 02 listopad 2010 - 11:39

Mam cała skrzynkę z kluczami wiec mam nadzieje ze beda pasowac.
Właśnie obawiam się odkręcania filtra oleju to jest moje jedyne zmartwienie.
Ps. Panowie a czym się rozni jeden olej od drugiego mam na mysli te które wymieniliście??
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   nimrod32 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 09
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):205

Napisano 02 listopad 2010 - 11:46

o tym jest już specjalny post. A każdy ma swoją opinię na ten temat :mrgreen:
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 02 listopad 2010 - 12:01

dobrze jest mieć klucz do oleju łańcuchowy. inaczej może być tak :mrgreen:

Dołączona grafika
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   ZygaM 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-czerwiec 10
  • Skąd:Mogielnica
  • Auto:Renault Scenic RX4 i Laguna I
  • Silnik:2.0l 16V F4R 136KM +LPG / 1,8 8V
  • Przebieg (tys.km):200+

Napisano 02 listopad 2010 - 12:43

jak nie masz klucza do filtra oleju po pożycz, albo użyj jakiegoś szerokiego pasa skórzanego, np. wojskowego lub policyjnego. Olej najlepiej o takiej samej konsystencji, jeśli miałeś zwykły a zmienisz na syntetyk, twój silnik może się pogniewać. A jak będziesz dokręcal filtr olejowy, to górną uszczelkę przeleć lekko olejem.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 02 listopad 2010 - 13:49

po takiej przygodzie jak widać powyżej dokręcam filtr panterkami. teraz nie mam żadnych problemów ani wycieków ;-)
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   hubert20 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 10
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 03 listopad 2010 - 11:09

Zygmunt Małek napisał:

pasa skórzanego, np. wojskowego lub policyjnego. Olej najlepiej o takiej samej konsystencji, jeśli miałeś zwykły a zmienisz na syntetyk

Ciekawy patent z tym pasem. A nie wyrwę przez przypadek filtra z silnika w taki sposob :mrgreen: ??
Sprawdziłem na fakturach z poprzednich lat- lany był elf syntetyczny 5W40 205 (spisane dokładnie z faktury). Planuje wlać taki sam.

mrarek napisał:

dokręcam filtr panterkami

Tzn tym specjalnym kluczem do filtrów?? Z łańcuchem albo paskiem??

Jadę jeszcze dzisiaj do salonu renault dowiedzieć się co oni mi powiedzą i pod koniec tygodnia mam nadzieję że wezmę się za wymianę.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC III PhI 2011
  • Silnik:1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 03 listopad 2010 - 14:17

panterkami czyli rękawiczkami gumowanymi
Renault Scenic III PhI 1,5 dCi 110 KM z przerażającym spalaniem Dołączona grafika
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   hubert20 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 10
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 03 listopad 2010 - 21:11

Byłem dzisiaj w salonie i powiedziano mi że do benzynowca leje sie elf syntetyk 5W40 prawie 5 L.
Akurat tak się składa że mam takie rękawice przetestuję je!

[ Dodano: 2010-11-04, 11:20 ]
Panowie mam jeszcze takie pytanie które mnie nurtuje czy pod korkiem spustowym w misce olejowej jest uszczelka?? Jeżeli tak to czy trzeba ja wymieniać?
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   aston76 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Poland
  • Auto:meganII
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 04 listopad 2010 - 16:44

Powinna być i powinno się ją wymienić na nową. :mrgreen:
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   hubert20 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-kwiecień 10
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 05 listopad 2010 - 00:23

Ok Panowie biorę się jutro za robotę zdam relację pod wieczór
0


Udostępnij ten temat:


  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi dCi lubi olej? 1.5 diesel DrNO 
  • 4 Odpowiedzi
  • 9905 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Zmiana typu oleju. 1.6 benz. baad74 
  • 3 Odpowiedzi
  • 11283 wyświetleń
Nowe odpowiedzi olej do skrzyni biegów 1.5 diesel wk 
  • 3 Odpowiedzi
  • 8543 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)