Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej, filtr oleju, filtr powietrza. Dla amat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zbieram się do corocznej wymiany oleju, filtra oleju, oraz filtra powietrza.

Zawsze tą operację wykonywał za mnie warsztat jednakże mam tym razem dostęp do kanału więc postanowiłem że zajmę się tym sam.

Widziałem wiele tematów o wymianie oleju f. oleju i f. powietrza aczkolwiek nic na temat megane II. Niby megane i scenic dwa blizniaki, a jednak może są jakieś róznice.

Ze wzgledu na to że jestem amatorem chciałem sie dowiedzieć

-jaki olej najlepiej kupić, oraz jak dużo? gdyż wiadomo są różne rodzaje różna konsystencja. (nie najlepszy nie najgorszy :mrgreen:, nie najtańszy nie najdroższy ;-) ( moje auto to 1,6 benzyna, przebieg ok 80 000, nie moczy się nie zauważam ubytku oleju podczas użytkowania auta)

- jaki filtr powietrza, oraz filtr oleju? J.W.(UP, UP)

Liczę na waszą pomoc w tworzeniu tego tamatu zbiorczego.

Po wszystkim obiecuję zaprezentować pełna relację wraz, ze zdjęciami(manual :-P ) który pomoże nie tylko mnie, ale i również innym.

Dziękuję serdecznie za pomoc i zachęcam do dyskusji.

 

Pozdrawiam Hubert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chciałem samemu wymieniać olej i filtry i okazało się że różnica w cenie między warsztatem a samodzielną wymianą po przeliczeniu wyniosła 30zł. Więc auto oddałem do warsztatu i zapłaciłem za wszystko 300zł bez brudzenia się. A filtry założyli mi oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak samemu się nie spróbuje, to się nie wie :-P

ja zmieniam sam - olej 10W/40, filtry WF Sędziszów, w ostateczności FILTRON

ale prawda jest taka, że trzeba się liczyć z jakimś tam ubrudzeniem no i trzeba zużyty olej gdzieś samemu zutylizować.

Odnośnik do komentarza