Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokoie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio pojawił mi się dziwny problem, mianowicie w zbiorniku wyrównawczym ( w całym układzie, bo i przewody bardzo twarde )płynu chłodzącego pokazało sie potężne ciśnienie. Niestety problem występuje już po ostygnięciu silnika, nawet po kilkudniowym postoju. Po odkręceniu korka następuje gwałtowne rozprężenie i poziom płynu podnosi sie o 3 cm. Od razu powiem, że niektórzy twierdzą, że tak może być, ale mnie zaniepokoił fakt, że przez dwa lata użytkowania samochodu nic takiego nie miało miejsca, samochód po dłuższym postoju wogóle nie miał nadcisnienia w układzie a od miesiąca ten problem występuje. Czy przyczyną może być jakiś problem z uszczelką pod głowicą. Płynu chłodzącego ubywa, ale przeciek był na przewodzie wchodzącym do nagrzewnicy, na obejmie i nie wiem czy wszystko ucieka na zewnątrz czy coś do środka, dodam jeszcze, że po 8 tyś km przebiegu nie ma nawet minimalnego ubytku oleju silnikowego, czyżby płyn chłodniczy mieszał się z olejem i uzupełniał jego stan. Proszę o pomoc, jak to sprawdzić co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

 

Dziękuję, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na korku od oleju nie ma żadnej mazi, jest czyściusieńki, w zbiorniku wyrównawczym płyn chłodzący też ma kolor poprawny i nie widać tam żadnych zanieczyszczeń. A uwierzcie mi ciśnienie na zimnym silniku jest potworne, dmucha ze zbiorniczka jak z napompowanego balonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chcę cię martwić. Jak nie masz gazu to szykuj się na to, że może to być uszczelka pod głowicą lub jakieś małe pęknięcie przez które jest "zasilany" układ. Proponuję zapoznanie się z moimi postami na ten temat (tu i na elektrodzie) i zrobić test który ja zrobiłem. Jeżeli nie masz problemów z utrzymaniem tempetratury silnika, a "zasilanie" układu nie jest duże to możesz zastosować rozwiązanie z którym jeżdżę od blisko dwóch lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego gimak, ale mój samochód to 1,5 dci. Jednak być może Twoje rozwiązanie będzie pomocne dla mnie, więc proszę o jakiś link lub radę wprost, ponieważ wyszukiwarka na tym forum jest dla mnie czarną magią. Poza tym dodam, że nie mam żadnych problemów z utrzymaniem temp. silnika. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie, czy ten Twój sposób to nie jest przypadkiem zrobienie małej dziureczki malutkim wiertełkiem w korku od zbiorniczka wyrównawczego.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nie zwróciłem uwagi, że to diesel, ale w tym przypadku to nie ma znaczenia. O gazie nadmieniłem, żeby ewentualnie go od razu na początku wykluczyć jaki źródło "napowietrzania" układu. To że po wystygnięciu silnika przewody do chłodnicy pozostają twarde świadczy o przedmuchach. Przy niedokładnie odpowietrzonym zamkniętym układzie przewody na gorąco będą twarde, ale po ostygnięciu miękną (powietrze stygnie i ciśnienie spada).

To rozwiązanie ma coś wspólnego z przewierceniem korka - bo też przekształca układ z ciśnieniowego na bezciśnieniowy, ale bez ewentualnej utraty płynu.

Tutaj podaje linki do kilku tematów w których się wypowiadałem na ten temat.

link1

link2

link3

link4

Może kolega te tematy całe przeczytać - polecam, albo tylko moje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!