Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Piters    0

Witam Wszystkich.

Mam powiedzmy sobie mały problem, bo wydaje mi sie od dłuższego czasu, a w summie od początku(czyli od kupna swojej megi :-D), mam troszke niedogrzany silnik. Wkurza mnie to głównie dla tego, ze niedogrzany silnik więcej pali, a spalanie przy spokojnej jeździe po mieście 10L(co prawda z włączoną klimą) to z tego co wyczytałem na forum raczej dużo. Co do opisu problemu: wskazówka temperatury zatrzymuje sie gdzieś kawałek przed drugą kreską(a norma to chyba 3 ???), jadąć kilka kilometrów z temperaturą na wskaźniku kawałek przed drugą kreską jest otwarty duży obieg (a powinien sie chyba koło trzeciej otwierać), a do tego jeszcze wentylator sie włącza po przekroczeniu o kawałek tej durnej 2 kreski(a chyba koło 4 dopiero powinien się włączyć).

Wymieniłem niedawno termostat, a dzisiaj czujnik temperatury(ten co daje sygnał na wskazówkę temperatury na desce) i nic ale to nic sie nie zmieniło.

Czy mi sie tylko wydaje, że coś tu jest nie tak, czy coś naprawde nie gra???

Z góry dzięki za ewentualną ;-) pomoc. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy francuskich cudów techniki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

Mam pytanko do użytkownik Meganek I phase II (z nowym licznikiem). Czy moglibyście się wypowiedzieć jaka jest Wasza nominalna temperatura silnika przy normalnej jeździe. Moje pytanie kieruję do Was dlatego, że wydaje mi się, iż u mnie jest ona trochę za niska. Ostatnio auto spaliłomi 8,31l/100km (1.4 16V) przy jeździe po mieście (tyle to mi pali w zimie, a nie teraz sic!), fakt faktem miałem włączoną klimę, ale niedługo (w sumie może z 20 min by się nazbierało jazdy z klimą), więc nie wydaje mi się, żeby ta klima aż tak na to wpłynęła (prawie 1l w porównaniu do innych tankowań), więc zaniepokoiłem się, że być może temperatura silnika jest za mała. Wrzuciłem załącznik - pomarańczowa kreska to kreska normalnej pracy ( u mnie - jest to 4 kreska od dołu) - na tym poziomie utrzymuje się temperatura jak jeżdże normalnie (mało korków, trasa), natomiast w zakresie żółtym jest temperatura jak np jest dużo korków lub zmęczę trochę autko pod górkę na niskim biegu). Pytanie - czy macie podobne temperatury, czy też mam może za niską?

post-2495-1211619519_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Easy    1

Nie jestem teraz pewien, ale to jest raczej ta kreska. Tzn w czasie normalnej jazdy wskazówka idealnie poziomo, przy korkach max jedna kreska wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

No właśnie teraz lookałem sobie na inny dział,w którym wklejałeś foto (tam gdzie Ci kazali tankować:-P) i tam widzę, że miałeś jedną kreskę wyżej (5 od dołu - prawie poziom), a ja mam 4tą i jej do poziomu trochę brakuje... Dlatego wydaje mi się, że coś nie tak ;-/ Pytanie tylko czy wymieniać najpierw czujnik temp. czy termostat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piok    2

U mnie temperatura jest na górnej granicy twojego zaznaczenia, tuż nad kreską (5) i nie ma u mnie znaczenia czy to korki. Jak silnik sie rozgrzeje to takie jest wskazanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

Czyli jednak moje obawy są słuszne - temperatura jest za niska, tylko poradzcie co najpierw - czujnik czy termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Easy    1

To by się zgadzało, teraz tak jak się temu przyjrzałem.

 

Piok, może nie zwróciłeś uwagi, że czasem jest wyżej, bo taka opcja się za długo nie pojawia :( Wskazówka pójdzie wyżej, włączy się wiatrak i za chwilę już jest znowu na środku <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piok    2

Ja bym jeszcze jedno tankowanie przejeździł i sprawdził czy sytuacja sie powtórzy. Możesz też sprawdzić - na zimnym silniku. Zapalasz auto otwierasz maske i sprawdzasz temperature tego grubego przewodu do chłodnicy. Powinien być zimny i nagle sie rozgrzać jak otworzy sie termostat jezeli będzie sie rozgrzewał po mału to termostat do wymiany.

pzdr

Easy - zwróciłem uwage ale ten ruch jest tak nieznaczny że mógłbym obie tą kreske korektorem namalować <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

Piok - sprawdzę jak radzisz, tylko powiedz po jakim czasie ten termostat powinien się otworzyć i stać się od razu gorący?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piok    2

Obstawiam że w ciągu 3 może 5 minut ale nie zagwarantuje Ci tego a różnica temperaturowa będzie (powinna być) wyraźnie odczuwalna.

Jeszcze jedno pytanie: a jaką masz temperature w trasie? Spada Ci poniżej tego nominalnego znacznika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

W takim razie idę testować. Temperatura w czasie trasy nie spada poniżej tego znacznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leman    2

U mnie w wskazówka przy normalnej jeździe jest w poziomie a korki to max 1 więcej jak Easy pisał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

Wymieniłem termostat. Jest trochę lepiej, ale nadal coś nie tak. Tym razem dość długo go na luzie trzymałem, zagrzewał się troszkę powyżej 5 kreski i wtedy włączał się wentylator. Ale nadal jak jadę mieści się w tym żółtym polu (nawt poniżej 5 kreski trochę). Wydaje mi się, że trzeba też wymienić czujnik (akurat nie mieli na stanie jak przyjechałem i kupiłem sam termostat),

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4

CareK, co do spalania to twoje nowe felgi tez mają w tym zasługę <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
CareK    4

bronius - raczej nie bardzo. Przejechałem na tych felgach 2 tyś i miałem spalanie 7,3-7,5 - w tych granicach. Nagle teraz skoczyło na 8,3. Nie jest to wina felg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×