FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: prawidłowa temperatura silnika?? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
prawidłowa temperatura silnika??

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Piters 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-lipiec 07
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:1,6 8V
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 18 lipiec 2007 - 16:08

Witam Wszystkich.
Mam powiedzmy sobie mały problem, bo wydaje mi sie od dłuższego czasu, a w summie od początku(czyli od kupna swojej megi :-D), mam troszke niedogrzany silnik. Wkurza mnie to głównie dla tego, ze niedogrzany silnik więcej pali, a spalanie przy spokojnej jeździe po mieście 10L(co prawda z włączoną klimą) to z tego co wyczytałem na forum raczej dużo. Co do opisu problemu: wskazówka temperatury zatrzymuje sie gdzieś kawałek przed drugą kreską(a norma to chyba 3 ???), jadąć kilka kilometrów z temperaturą na wskaźniku kawałek przed drugą kreską jest otwarty duży obieg (a powinien sie chyba koło trzeciej otwierać), a do tego jeszcze wentylator sie włącza po przekroczeniu o kawałek tej durnej 2 kreski(a chyba koło 4 dopiero powinien się włączyć).
Wymieniłem niedawno termostat, a dzisiaj czujnik temperatury(ten co daje sygnał na wskazówkę temperatury na desce) i nic ale to nic sie nie zmieniło.
Czy mi sie tylko wydaje, że coś tu jest nie tak, czy coś naprawde nie gra???
Z góry dzięki za ewentualną ;-) pomoc. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy francuskich cudów techniki :)
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 24 maj 2008 - 10:58

Mam pytanko do użytkownik Meganek I phase II (z nowym licznikiem). Czy moglibyście się wypowiedzieć jaka jest Wasza nominalna temperatura silnika przy normalnej jeździe. Moje pytanie kieruję do Was dlatego, że wydaje mi się, iż u mnie jest ona trochę za niska. Ostatnio auto spaliłomi 8,31l/100km (1.4 16V) przy jeździe po mieście (tyle to mi pali w zimie, a nie teraz sic!), fakt faktem miałem włączoną klimę, ale niedługo (w sumie może z 20 min by się nazbierało jazdy z klimą), więc nie wydaje mi się, żeby ta klima aż tak na to wpłynęła (prawie 1l w porównaniu do innych tankowań), więc zaniepokoiłem się, że być może temperatura silnika jest za mała. Wrzuciłem załącznik - pomarańczowa kreska to kreska normalnej pracy ( u mnie - jest to 4 kreska od dołu) - na tym poziomie utrzymuje się temperatura jak jeżdże normalnie (mało korków, trasa), natomiast w zakresie żółtym jest temperatura jak np jest dużo korków lub zmęczę trochę autko pod górkę na niskim biegu). Pytanie - czy macie podobne temperatury, czy też mam może za niską?

Załączone pliki


0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Easy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 07
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:K4J
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 24 maj 2008 - 11:39

Nie jestem teraz pewien, ale to jest raczej ta kreska. Tzn w czasie normalnej jazdy wskazówka idealnie poziomo, przy korkach max jedna kreska wyżej.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 24 maj 2008 - 11:42

No właśnie teraz lookałem sobie na inny dział,w którym wklejałeś foto (tam gdzie Ci kazali tankować:-P) i tam widzę, że miałeś jedną kreskę wyżej (5 od dołu - prawie poziom), a ja mam 4tą i jej do poziomu trochę brakuje... Dlatego wydaje mi się, że coś nie tak ;-/ Pytanie tylko czy wymieniać najpierw czujnik temp. czy termostat...
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Piok 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-kwiecień 07
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K4J 750
  • Przebieg (tys.km):55000

Napisano 24 maj 2008 - 11:45

U mnie temperatura jest na górnej granicy twojego zaznaczenia, tuż nad kreską (5) i nie ma u mnie znaczenia czy to korki. Jak silnik sie rozgrzeje to takie jest wskazanie.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 24 maj 2008 - 11:48

Czyli jednak moje obawy są słuszne - temperatura jest za niska, tylko poradzcie co najpierw - czujnik czy termostat?
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Easy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 07
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:K4J
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 24 maj 2008 - 11:52

To by się zgadzało, teraz tak jak się temu przyjrzałem.

Piok, może nie zwróciłeś uwagi, że czasem jest wyżej, bo taka opcja się za długo nie pojawia :( Wskazówka pójdzie wyżej, włączy się wiatrak i za chwilę już jest znowu na środku <ok>
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Piok 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-kwiecień 07
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K4J 750
  • Przebieg (tys.km):55000

Napisano 24 maj 2008 - 11:53

Ja bym jeszcze jedno tankowanie przejeździł i sprawdził czy sytuacja sie powtórzy. Możesz też sprawdzić - na zimnym silniku. Zapalasz auto otwierasz maske i sprawdzasz temperature tego grubego przewodu do chłodnicy. Powinien być zimny i nagle sie rozgrzać jak otworzy sie termostat jezeli będzie sie rozgrzewał po mału to termostat do wymiany.
pzdr
Easy - zwróciłem uwage ale ten ruch jest tak nieznaczny że mógłbym obie tą kreske korektorem namalować <ok>
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 24 maj 2008 - 12:01

Piok - sprawdzę jak radzisz, tylko powiedz po jakim czasie ten termostat powinien się otworzyć i stać się od razu gorący?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Piok 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-kwiecień 07
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:K4J 750
  • Przebieg (tys.km):55000

Napisano 24 maj 2008 - 12:09

Obstawiam że w ciągu 3 może 5 minut ale nie zagwarantuje Ci tego a różnica temperaturowa będzie (powinna być) wyraźnie odczuwalna.
Jeszcze jedno pytanie: a jaką masz temperature w trasie? Spada Ci poniżej tego nominalnego znacznika?
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 24 maj 2008 - 12:52

W takim razie idę testować. Temperatura w czasie trasy nie spada poniżej tego znacznika.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Leman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-kwiecień 07
  • Skąd:Knurów
  • Auto:Megane Grandtour
  • Silnik:1.2
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 24 maj 2008 - 13:41

U mnie w wskazówka przy normalnej jeździe jest w poziomie a korki to max 1 więcej jak Easy pisał.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 24 maj 2008 - 16:59

Wymieniłem termostat. Jest trochę lepiej, ale nadal coś nie tak. Tym razem dość długo go na luzie trzymałem, zagrzewał się troszkę powyżej 5 kreski i wtedy włączał się wentylator. Ale nadal jak jadę mieści się w tym żółtym polu (nawt poniżej 5 kreski trochę). Wydaje mi się, że trzeba też wymienić czujnik (akurat nie mieli na stanie jak przyjechałem i kupiłem sam termostat),
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   bronius 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-listopad 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MII, V40 i MX-5
  • Silnik:2x 1.9dci
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 24 maj 2008 - 18:29

CareK, co do spalania to twoje nowe felgi tez mają w tym zasługę <ok>
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   CareK 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Krosno
  • Auto:KIA Ceed SW 2012 M
  • Silnik:1.6 GDI
  • Przebieg (tys.km):13,6

Napisano 25 maj 2008 - 09:02

bronius - raczej nie bardzo. Przejechałem na tych felgach 2 tyś i miałem spalanie 7,3-7,5 - w tych granicach. Nagle teraz skoczyło na 8,3. Nie jest to wina felg.
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   bronius 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-listopad 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MII, V40 i MX-5
  • Silnik:2x 1.9dci
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 25 maj 2008 - 09:47

CareK, na pewno szersze opony mają wpływ na spalanie bo powodują większe tarcie, może któraś z sond Lambda Ci padła?
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce