Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prawidłowa temperatura silnika??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Mam powiedzmy sobie mały problem, bo wydaje mi sie od dłuższego czasu, a w summie od początku(czyli od kupna swojej megi :-D), mam troszke niedogrzany silnik. Wkurza mnie to głównie dla tego, ze niedogrzany silnik więcej pali, a spalanie przy spokojnej jeździe po mieście 10L(co prawda z włączoną klimą) to z tego co wyczytałem na forum raczej dużo. Co do opisu problemu: wskazówka temperatury zatrzymuje sie gdzieś kawałek przed drugą kreską(a norma to chyba 3 ???), jadąć kilka kilometrów z temperaturą na wskaźniku kawałek przed drugą kreską jest otwarty duży obieg (a powinien sie chyba koło trzeciej otwierać), a do tego jeszcze wentylator sie włącza po przekroczeniu o kawałek tej durnej 2 kreski(a chyba koło 4 dopiero powinien się włączyć).

Wymieniłem niedawno termostat, a dzisiaj czujnik temperatury(ten co daje sygnał na wskazówkę temperatury na desce) i nic ale to nic sie nie zmieniło.

Czy mi sie tylko wydaje, że coś tu jest nie tak, czy coś naprawde nie gra???

Z góry dzięki za ewentualną ;-) pomoc. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy francuskich cudów techniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam pytanko do użytkownik Meganek I phase II (z nowym licznikiem). Czy moglibyście się wypowiedzieć jaka jest Wasza nominalna temperatura silnika przy normalnej jeździe. Moje pytanie kieruję do Was dlatego, że wydaje mi się, iż u mnie jest ona trochę za niska. Ostatnio auto spaliłomi 8,31l/100km (1.4 16V) przy jeździe po mieście (tyle to mi pali w zimie, a nie teraz sic!), fakt faktem miałem włączoną klimę, ale niedługo (w sumie może z 20 min by się nazbierało jazdy z klimą), więc nie wydaje mi się, żeby ta klima aż tak na to wpłynęła (prawie 1l w porównaniu do innych tankowań), więc zaniepokoiłem się, że być może temperatura silnika jest za mała. Wrzuciłem załącznik - pomarańczowa kreska to kreska normalnej pracy ( u mnie - jest to 4 kreska od dołu) - na tym poziomie utrzymuje się temperatura jak jeżdże normalnie (mało korków, trasa), natomiast w zakresie żółtym jest temperatura jak np jest dużo korków lub zmęczę trochę autko pod górkę na niskim biegu). Pytanie - czy macie podobne temperatury, czy też mam może za niską?

post-2495-1211619519_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie teraz lookałem sobie na inny dział,w którym wklejałeś foto (tam gdzie Ci kazali tankować:-P) i tam widzę, że miałeś jedną kreskę wyżej (5 od dołu - prawie poziom), a ja mam 4tą i jej do poziomu trochę brakuje... Dlatego wydaje mi się, że coś nie tak ;-/ Pytanie tylko czy wymieniać najpierw czujnik temp. czy termostat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się zgadzało, teraz tak jak się temu przyjrzałem.

 

Piok, może nie zwróciłeś uwagi, że czasem jest wyżej, bo taka opcja się za długo nie pojawia :( Wskazówka pójdzie wyżej, włączy się wiatrak i za chwilę już jest znowu na środku <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze jedno tankowanie przejeździł i sprawdził czy sytuacja sie powtórzy. Możesz też sprawdzić - na zimnym silniku. Zapalasz auto otwierasz maske i sprawdzasz temperature tego grubego przewodu do chłodnicy. Powinien być zimny i nagle sie rozgrzać jak otworzy sie termostat jezeli będzie sie rozgrzewał po mału to termostat do wymiany.

pzdr

Easy - zwróciłem uwage ale ten ruch jest tak nieznaczny że mógłbym obie tą kreske korektorem namalować <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że w ciągu 3 może 5 minut ale nie zagwarantuje Ci tego a różnica temperaturowa będzie (powinna być) wyraźnie odczuwalna.

Jeszcze jedno pytanie: a jaką masz temperature w trasie? Spada Ci poniżej tego nominalnego znacznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat. Jest trochę lepiej, ale nadal coś nie tak. Tym razem dość długo go na luzie trzymałem, zagrzewał się troszkę powyżej 5 kreski i wtedy włączał się wentylator. Ale nadal jak jadę mieści się w tym żółtym polu (nawt poniżej 5 kreski trochę). Wydaje mi się, że trzeba też wymienić czujnik (akurat nie mieli na stanie jak przyjechałem i kupiłem sam termostat),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!