FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: 1,4 16v czasem nie zapala - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
1,4 16v czasem nie zapala

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   CloNu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 10
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4 16V
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 13 listopad 2010 - 09:16

Witam mam dziwny objaw, zdarzyło się to dopiero 2 razy za to w ciągu dwóch dni lecz z wieloma postojami, silnik po prostu nie zapala, wszystko jest jak powinno, wszystkie kontrolki gasną, nic się nie oświeca, rozrusznik kręci jak powinien a silnik nie zapala, pierwszy raz zapalił może po 30 kręceniu rozruchem, za drugim razem może za 20-stym lecz pod maską ruszałem wszystkimi kabelkami - kostkami połączeniowymi, w obu przypadkach nie było wspólnych czynności które wykonałem podczas gdy samochód odpalił.
Jedynie co przychodzi mi do głowy to blokująca się pompa paliwa ale czy jest to możliwe w tym modelu to nie wiem, nigdy jeszcze jej nie słyszałem, nawet jak samochód zapalał, więc nie jestem na słuch w stanie powiedzieć czy to ona nie startowała.
aha, wciskałem czerwony wyłącznik wypadkowy i nic to nie pomagało.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   theeye7777 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-czerwiec 10
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Megane I ph II kombi
  • Silnik:1.6 16v 110KM
  • Przebieg (tys.km):204000

Napisano 14 listopad 2010 - 19:07

A filtr paliwa nie jest zasyfiony??
Bo na zdrowy rozum to albo wina leży po stronie układu paliwowego albo zapłonowego.
Jeśli jest iskra i dochodzi paliwko to musi palić.
Sprawdź sobie filterek paliwa, świece, cewki, masę na rozruszniku (ja musiałem poprawić sobie bo też czasem problem miał z zapaleniem), pompę paliwa czy pompuje (słychać po przekręceniu stacyjki).
A jak kręcisz to nic nie przygasa? Bo może aku??
...kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję... O_o
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 15 listopad 2010 - 16:51

Czujnik położenia wału sprawdzony?
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   mafia21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-wrzesień 09
  • Skąd:Psc
  • Auto:Volvo V40 // Megane Coupe
  • Silnik:1,9 TD // 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):2147483647

Napisano 16 styczeń 2011 - 02:37

Witam moja narzeczona ma podobny problem.

Raz na sto ma problem zapalić na zimnym(lub po przerwie 20-30min przy temp 0st. wiec mocno ostudzony już). Kręci kręci i nie umie załapać. Jak już załapie to po zgaszeniu odpala.
Podczas awarii przekreciłem kluczyk z 3-5 razy i potem próbowałem i nic.
Po paru nie udanych próbach wkońcu zapala.

Auto jest od mojej narzeczonej i mówiła Ona, że "na pych" zapala bez oporów.

Dzieje się to już od ponad roku więc pora roku nie ma znaczenia.

W między czasie z przyczyn innych niź ta zostały wymienione:
- cewka zapłonowa(chyba tak się to nazywało)
- jakieś szczotki w rozruszniku, jakiś automat - powód auto nawet nie kręciło
- działo się to i przed i po wymianie oleju i filtrów(pow, pal, olej i kabinowego).

theeye7777 napisał:

Sprawdź sobie filterek paliwa, świece, cewki, masę na rozruszniku (ja musiałem poprawić sobie bo też czasem problem miał z zapaleniem), pompę paliwa czy pompuje (słychać po przekręceniu stacyjki).
A jak kręcisz to nic nie przygasa? Bo może aku??


Filtr paliwa - OK
Cewki jak wymieniali to sprawdzali(?) więc zakładam, że OK
Masa na rozruszniku - zakładam, że podczas wymiany szczotek zostało to odkręcone i zamocowane ponownie więc - OK
akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

pompa paliwa czy pompuje - no i tutaj zagadka bo fakt odgłos silnika jak by paliwa nie było
świece - od IX 2009 czyli jak kupiłem nie sprawdzałem i nie wymieniałem

Będzie czas i megana na placu to sprawdzę te dwie rzeczy
Volvo V40 1,9TD na codzień, spokojnie, ekonomicznie...
Megane Coupe 1,6 16V na weekend jak mi moje kochanie pożyczy:) spokojniej, ekonomiczniej...
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 16 styczeń 2011 - 12:36

mafia21, jak auto nie będzie chciało odpalić, to wrzuć 2 bieg, sprzęgło i niech ktoś popchnie auto ze 2 metry do przodu i w międzyczasie puść sprzęgło (tak jakbyś chciał odpalić na pych, tylko bez zapłonu), po tym spróbuj odpalić. Daj znać jaki był efekt.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 16 styczeń 2011 - 14:12

Przy stosowaniu takiej terapii trzeba być ostrożnym, aby nie dopuścić do przeskoczenia paska rozrządu radzę pedał sprzęgła zwalniać powoli.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 16 styczeń 2011 - 17:24

Tak jest, zgadzam się. Chodzi tylko o to, żeby delikatnie ruszyło się koło zamachowe.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   theeye7777 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-czerwiec 10
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Megane I ph II kombi
  • Silnik:1.6 16v 110KM
  • Przebieg (tys.km):204000

Napisano 16 styczeń 2011 - 19:14

mafia21 napisał:

akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

To zdecydowanie za duży aku, pewnie ma z 70mAh. Jak za duży to będzie nie doładowywany i szlag go trafi dość szybko.

mafia21 napisał:

pompa paliwa czy pompuje - no i tutaj zagadka bo fakt odgłos silnika jak by paliwa
nie było

No to pod autko, odłącz przewód paliwowy przy filtrze i włącz stacyjkę. Jak zacznie sikać paliwo to pompuje dobrze
.

mafia21 napisał:

Kręci kręci i nie umie załapać. Jak już załapie to po zgaszeniu odpala.

Może jeszcze immo odłącza, a nie masz słabej baterii w pilocie?? Bo nie wiem jak jest w renault, ale w oplu jak miałem słabą baterię to mi raz odpalał a raz nie a komunikatu jeszcze nie wyświetlał. Dopiero jak juz była słaba strasznie to pokazał że bateria słaba. Jak wymieniłem to po problemie :)

[ Dodano: 2011-01-16, 19:15 ]

FRM napisał:

cytat

Hehe, do tego jeszcze nie doszliśmy właśnie :)
...kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję... O_o
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 16 styczeń 2011 - 21:04

theeye7777 napisał:

To zdecydowanie za duży aku, pewnie ma z 70mAh

Tyle to ma bateryjka w zegarku. :-P
Ja bym zaczął do sprawdzenia wtyczek wszystkich czujników, rozłączyć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym.
Co do pompy paliwa, wystarczy podnieść tylną kanapę i włączyć zapłon powinno ją być słychać. Ale nie wykluczone, że pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, skoro za drugim razem zapala. Spróbuj przytrzymać zapłon 3-5 sekund zanim włączysz rozrusznik.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   theeye7777 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-czerwiec 10
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Megane I ph II kombi
  • Silnik:1.6 16v 110KM
  • Przebieg (tys.km):204000

Napisano 16 styczeń 2011 - 21:52

Panowie a jeszcze tak wtrącę z innej beczki, nie da rady zmienić tego regulaminu odnośnie cytowania postów?? Bo w moim przypadku post miał 5 słów i było to pytanie na dodatek więc nie szło raczej tego okroić (no chyba że bez ?) i został wycięty :-/

Nie jest to miejsce na tego typu dyskusje. Trzeba było odpowiednio napisać następny post i nie było by problemu.

A wracając do tematu to jak ja szukałem przyczyny u siebie to trafiłem na 2 osoby które miały tak że przewód paliwowy był trochę struchlały czy jakaś minimalna dziurka była i ciśnienie uciekało.

I jeszcze zapytam, czy w dobrą stronę założyłeś filtr paliwa?? Bo to błahostka ale możliwa :)
I kiedy wymieniałeś ten filtr, bo jak syfu duże zebrał to może i być przez to

struchlały «bardzo przerażony; też: świadczący o takim stanie
...kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję... O_o
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   mafia21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-wrzesień 09
  • Skąd:Psc
  • Auto:Volvo V40 // Megane Coupe
  • Silnik:1,9 TD // 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):2147483647

Napisano 20 styczeń 2011 - 16:30

Dziś:
-Filtr ponownie sprawdzony i wymieniony(po 3tyś km)
akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK
theeye7777
Nie akumulator ma słabszy jak będę przy megane to sprawdzę.
Narazie autko pali więc nie jestem w stanie nic zaobserwować.
Tam ktoś napisał, że skoro auto odpala za drugim razem to może za słabe ciśnienie. Więc odpowiem, że Megi raz odpala za 4 raz za 10 razem.

P.S. Co to jest:
pod maską z lewej strony za światłem. Taki czarny bidon z jakimiś rurkami? Megi wpadła w zaspę i uchwyt pordzewiały który to trzymał się zerwał. Przymocowałem to metalowymi opaskami ale z ciekawości co to jest?
Volvo V40 1,9TD na codzień, spokojnie, ekonomicznie...
Megane Coupe 1,6 16V na weekend jak mi moje kochanie pożyczy:) spokojniej, ekonomiczniej...
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 20 styczeń 2011 - 18:38

mafia21 napisał:

Taki czarny bidon z jakimiś rurkami?

Pochłaniacz par paliwa zapewne.
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   j3ryw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-luty 07
  • Skąd:Będzin
  • Auto:Megane 1ph2 Clasic AIR
  • Silnik:1,4 16v
  • Przebieg (tys.km):146

Napisano 20 styczeń 2011 - 23:20

Jak dla mnie takie nie odpalanie co jakiś czas to może być czujnik położenia wału, przy najmniej u mnie tak było, wyczyściłem czujnik i jego złącze i jak na razie pali od pierwszego zakręcenia.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   RemikKs 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-październik 11
  • Skąd:Ruciane-Nida
  • Auto:Megane
  • Silnik:1400 16v
  • Przebieg (tys.km):223000

Napisano 25 październik 2011 - 15:48

Ja miałem taki sam przypadek.Wymieniony został czujnik obrotów wału korbowego i już trzy miesiące jest spokój.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Metys79 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-październik 11
  • Skąd:Koszalin
  • Auto:Scenic IPHII
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):163000

Napisano 26 październik 2011 - 21:13

Czujnik położenia wału na 90%. Jeżeli masz możliwość podpięcia się kompem to wyjdzie Ci błąd tego czujnika np brak sygnału .
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer