Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
CloNu

Megane I phII 1,4 16v czasem nie zapala

Recommended Posts

CloNu    0

Witam mam dziwny objaw, zdarzyło się to dopiero 2 razy za to w ciągu dwóch dni lecz z wieloma postojami, silnik po prostu nie zapala, wszystko jest jak powinno, wszystkie kontrolki gasną, nic się nie oświeca, rozrusznik kręci jak powinien a silnik nie zapala, pierwszy raz zapalił może po 30 kręceniu rozruchem, za drugim razem może za 20-stym lecz pod maską ruszałem wszystkimi kabelkami - kostkami połączeniowymi, w obu przypadkach nie było wspólnych czynności które wykonałem podczas gdy samochód odpalił.

Jedynie co przychodzi mi do głowy to blokująca się pompa paliwa ale czy jest to możliwe w tym modelu to nie wiem, nigdy jeszcze jej nie słyszałem, nawet jak samochód zapalał, więc nie jestem na słuch w stanie powiedzieć czy to ona nie startowała.

aha, wciskałem czerwony wyłącznik wypadkowy i nic to nie pomagało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
theeye7777    0

A filtr paliwa nie jest zasyfiony??

Bo na zdrowy rozum to albo wina leży po stronie układu paliwowego albo zapłonowego.

Jeśli jest iskra i dochodzi paliwko to musi palić.

Sprawdź sobie filterek paliwa, świece, cewki, masę na rozruszniku (ja musiałem poprawić sobie bo też czasem problem miał z zapaleniem), pompę paliwa czy pompuje (słychać po przekręceniu stacyjki).

A jak kręcisz to nic nie przygasa? Bo może aku??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik położenia wału sprawdzony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mafia21    0

Witam moja narzeczona ma podobny problem.

 

Raz na sto ma problem zapalić na zimnym(lub po przerwie 20-30min przy temp 0st. wiec mocno ostudzony już). Kręci kręci i nie umie załapać. Jak już załapie to po zgaszeniu odpala.

Podczas awarii przekreciłem kluczyk z 3-5 razy i potem próbowałem i nic.

Po paru nie udanych próbach wkońcu zapala.

 

Auto jest od mojej narzeczonej i mówiła Ona, że "na pych" zapala bez oporów.

 

Dzieje się to już od ponad roku więc pora roku nie ma znaczenia.

 

W między czasie z przyczyn innych niź ta zostały wymienione:

- cewka zapłonowa(chyba tak się to nazywało)

- jakieś szczotki w rozruszniku, jakiś automat - powód auto nawet nie kręciło

- działo się to i przed i po wymianie oleju i filtrów(pow, pal, olej i kabinowego).

 

Sprawdź sobie filterek paliwa, świece, cewki, masę na rozruszniku (ja musiałem poprawić sobie bo też czasem problem miał z zapaleniem), pompę paliwa czy pompuje (słychać po przekręceniu stacyjki).

A jak kręcisz to nic nie przygasa? Bo może aku??

 

Filtr paliwa - OK

Cewki jak wymieniali to sprawdzali(?) więc zakładam, że OK

Masa na rozruszniku - zakładam, że podczas wymiany szczotek zostało to odkręcone i zamocowane ponownie więc - OK

akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

 

pompa paliwa czy pompuje - no i tutaj zagadka bo fakt odgłos silnika jak by paliwa nie było

świece - od IX 2009 czyli jak kupiłem nie sprawdzałem i nie wymieniałem

 

Będzie czas i megana na placu to sprawdzę te dwie rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

mafia21, jak auto nie będzie chciało odpalić, to wrzuć 2 bieg, sprzęgło i niech ktoś popchnie auto ze 2 metry do przodu i w międzyczasie puść sprzęgło (tak jakbyś chciał odpalić na pych, tylko bez zapłonu), po tym spróbuj odpalić. Daj znać jaki był efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gimak    25

Przy stosowaniu takiej terapii trzeba być ostrożnym, aby nie dopuścić do przeskoczenia paska rozrządu radzę pedał sprzęgła zwalniać powoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest, zgadzam się. Chodzi tylko o to, żeby delikatnie ruszyło się koło zamachowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
theeye7777    0
akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

To zdecydowanie za duży aku, pewnie ma z 70mAh. Jak za duży to będzie nie doładowywany i szlag go trafi dość szybko.

pompa paliwa czy pompuje - no i tutaj zagadka bo fakt odgłos silnika jak by paliwa

nie było

No to pod autko, odłącz przewód paliwowy przy filtrze i włącz stacyjkę. Jak zacznie sikać paliwo to pompuje dobrze

.

Kręci kręci i nie umie załapać. Jak już załapie to po zgaszeniu odpala.

Może jeszcze immo odłącza, a nie masz słabej baterii w pilocie?? Bo nie wiem jak jest w renault, ale w oplu jak miałem słabą baterię to mi raz odpalał a raz nie a komunikatu jeszcze nie wyświetlał. Dopiero jak juz była słaba strasznie to pokazał że bateria słaba. Jak wymieniłem to po problemie :)

 

[ Dodano: 2011-01-16, 19:15 ]

cytat

Hehe, do tego jeszcze nie doszliśmy właśnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155
To zdecydowanie za duży aku, pewnie ma z 70mAh

Tyle to ma bateryjka w zegarku. :-P

Ja bym zaczął do sprawdzenia wtyczek wszystkich czujników, rozłączyć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym.

Co do pompy paliwa, wystarczy podnieść tylną kanapę i włączyć zapłon powinno ją być słychać. Ale nie wykluczone, że pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, skoro za drugim razem zapala. Spróbuj przytrzymać zapłon 3-5 sekund zanim włączysz rozrusznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
theeye7777    0

Panowie a jeszcze tak wtrącę z innej beczki, nie da rady zmienić tego regulaminu odnośnie cytowania postów?? Bo w moim przypadku post miał 5 słów i było to pytanie na dodatek więc nie szło raczej tego okroić (no chyba że bez ?) i został wycięty :-/

 

Nie jest to miejsce na tego typu dyskusje. Trzeba było odpowiednio napisać następny post i nie było by problemu.

 

A wracając do tematu to jak ja szukałem przyczyny u siebie to trafiłem na 2 osoby które miały tak że przewód paliwowy był trochę struchlały czy jakaś minimalna dziurka była i ciśnienie uciekało.

 

I jeszcze zapytam, czy w dobrą stronę założyłeś filtr paliwa?? Bo to błahostka ale możliwa :)

I kiedy wymieniałeś ten filtr, bo jak syfu duże zebrał to może i być przez to

 

struchlały «bardzo przerażony; też: świadczący o takim stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
mafia21    0

Dziś:

-Filtr ponownie sprawdzony i wymieniony(po 3tyś km)

akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

theeye7777

Nie akumulator ma słabszy jak będę przy megane to sprawdzę.

Narazie autko pali więc nie jestem w stanie nic zaobserwować.

Tam ktoś napisał, że skoro auto odpala za drugim razem to może za słabe ciśnienie. Więc odpowiem, że Megi raz odpala za 4 raz za 10 razem.

 

P.S. Co to jest:

pod maską z lewej strony za światłem. Taki czarny bidon z jakimiś rurkami? Megi wpadła w zaspę i uchwyt pordzewiały który to trzymał się zerwał. Przymocowałem to metalowymi opaskami ale z ciekawości co to jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taki czarny bidon z jakimiś rurkami?

Pochłaniacz par paliwa zapewne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
j3ryw    0

Jak dla mnie takie nie odpalanie co jakiś czas to może być czujnik położenia wału, przy najmniej u mnie tak było, wyczyściłem czujnik i jego złącze i jak na razie pali od pierwszego zakręcenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RemikKs    1

Ja miałem taki sam przypadek.Wymieniony został czujnik obrotów wału korbowego i już trzy miesiące jest spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metys79    0

Czujnik położenia wału na 90%. Jeżeli masz możliwość podpięcia się kompem to wyjdzie Ci błąd tego czujnika np brak sygnału .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×