Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 16v czasem nie zapala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dziwny objaw, zdarzyło się to dopiero 2 razy za to w ciągu dwóch dni lecz z wieloma postojami, silnik po prostu nie zapala, wszystko jest jak powinno, wszystkie kontrolki gasną, nic się nie oświeca, rozrusznik kręci jak powinien a silnik nie zapala, pierwszy raz zapalił może po 30 kręceniu rozruchem, za drugim razem może za 20-stym lecz pod maską ruszałem wszystkimi kabelkami - kostkami połączeniowymi, w obu przypadkach nie było wspólnych czynności które wykonałem podczas gdy samochód odpalił.

Jedynie co przychodzi mi do głowy to blokująca się pompa paliwa ale czy jest to możliwe w tym modelu to nie wiem, nigdy jeszcze jej nie słyszałem, nawet jak samochód zapalał, więc nie jestem na słuch w stanie powiedzieć czy to ona nie startowała.

aha, wciskałem czerwony wyłącznik wypadkowy i nic to nie pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr paliwa nie jest zasyfiony??

Bo na zdrowy rozum to albo wina leży po stronie układu paliwowego albo zapłonowego.

Jeśli jest iskra i dochodzi paliwko to musi palić.

Sprawdź sobie filterek paliwa, świece, cewki, masę na rozruszniku (ja musiałem poprawić sobie bo też czasem problem miał z zapaleniem), pompę paliwa czy pompuje (słychać po przekręceniu stacyjki).

A jak kręcisz to nic nie przygasa? Bo może aku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam moja narzeczona ma podobny problem.

 

Raz na sto ma problem zapalić na zimnym(lub po przerwie 20-30min przy temp 0st. wiec mocno ostudzony już). Kręci kręci i nie umie załapać. Jak już załapie to po zgaszeniu odpala.

Podczas awarii przekreciłem kluczyk z 3-5 razy i potem próbowałem i nic.

Po paru nie udanych próbach wkońcu zapala.

 

Auto jest od mojej narzeczonej i mówiła Ona, że "na pych" zapala bez oporów.

 

Dzieje się to już od ponad roku więc pora roku nie ma znaczenia.

 

W między czasie z przyczyn innych niź ta zostały wymienione:

- cewka zapłonowa(chyba tak się to nazywało)

- jakieś szczotki w rozruszniku, jakiś automat - powód auto nawet nie kręciło

- działo się to i przed i po wymianie oleju i filtrów(pow, pal, olej i kabinowego).

 

Sprawdź sobie filterek paliwa, świece, cewki, masę na rozruszniku (ja musiałem poprawić sobie bo też czasem problem miał z zapaleniem), pompę paliwa czy pompuje (słychać po przekręceniu stacyjki).

A jak kręcisz to nic nie przygasa? Bo może aku??

 

Filtr paliwa - OK

Cewki jak wymieniali to sprawdzali(?) więc zakładam, że OK

Masa na rozruszniku - zakładam, że podczas wymiany szczotek zostało to odkręcone i zamocowane ponownie więc - OK

akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

 

pompa paliwa czy pompuje - no i tutaj zagadka bo fakt odgłos silnika jak by paliwa nie było

świece - od IX 2009 czyli jak kupiłem nie sprawdzałem i nie wymieniałem

 

Będzie czas i megana na placu to sprawdzę te dwie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafia21, jak auto nie będzie chciało odpalić, to wrzuć 2 bieg, sprzęgło i niech ktoś popchnie auto ze 2 metry do przodu i w międzyczasie puść sprzęgło (tak jakbyś chciał odpalić na pych, tylko bez zapłonu), po tym spróbuj odpalić. Daj znać jaki był efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

To zdecydowanie za duży aku, pewnie ma z 70mAh. Jak za duży to będzie nie doładowywany i szlag go trafi dość szybko.

pompa paliwa czy pompuje - no i tutaj zagadka bo fakt odgłos silnika jak by paliwa

nie było

No to pod autko, odłącz przewód paliwowy przy filtrze i włącz stacyjkę. Jak zacznie sikać paliwo to pompuje dobrze

.

Kręci kręci i nie umie załapać. Jak już załapie to po zgaszeniu odpala.

Może jeszcze immo odłącza, a nie masz słabej baterii w pilocie?? Bo nie wiem jak jest w renault, ale w oplu jak miałem słabą baterię to mi raz odpalał a raz nie a komunikatu jeszcze nie wyświetlał. Dopiero jak juz była słaba strasznie to pokazał że bateria słaba. Jak wymieniłem to po problemie :)

 

[ Dodano: 2011-01-16, 19:15 ]

cytat

Hehe, do tego jeszcze nie doszliśmy właśnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdecydowanie za duży aku, pewnie ma z 70mAh

Tyle to ma bateryjka w zegarku. :-P

Ja bym zaczął do sprawdzenia wtyczek wszystkich czujników, rozłączyć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym.

Co do pompy paliwa, wystarczy podnieść tylną kanapę i włączyć zapłon powinno ją być słychać. Ale nie wykluczone, że pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, skoro za drugim razem zapala. Spróbuj przytrzymać zapłon 3-5 sekund zanim włączysz rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeszcze tak wtrącę z innej beczki, nie da rady zmienić tego regulaminu odnośnie cytowania postów?? Bo w moim przypadku post miał 5 słów i było to pytanie na dodatek więc nie szło raczej tego okroić (no chyba że bez ?) i został wycięty :-/

 

Nie jest to miejsce na tego typu dyskusje. Trzeba było odpowiednio napisać następny post i nie było by problemu.

 

A wracając do tematu to jak ja szukałem przyczyny u siebie to trafiłem na 2 osoby które miały tak że przewód paliwowy był trochę struchlały czy jakaś minimalna dziurka była i ciśnienie uciekało.

 

I jeszcze zapytam, czy w dobrą stronę założyłeś filtr paliwa?? Bo to błahostka ale możliwa :)

I kiedy wymieniałeś ten filtr, bo jak syfu duże zebrał to może i być przez to

 

struchlały «bardzo przerażony; też: świadczący o takim stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś:

-Filtr ponownie sprawdzony i wymieniony(po 3tyś km)

akumulator - może ma z pół roku i mojego diesela zapalał więc 100% OK

theeye7777

Nie akumulator ma słabszy jak będę przy megane to sprawdzę.

Narazie autko pali więc nie jestem w stanie nic zaobserwować.

Tam ktoś napisał, że skoro auto odpala za drugim razem to może za słabe ciśnienie. Więc odpowiem, że Megi raz odpala za 4 raz za 10 razem.

 

P.S. Co to jest:

pod maską z lewej strony za światłem. Taki czarny bidon z jakimiś rurkami? Megi wpadła w zaspę i uchwyt pordzewiały który to trzymał się zerwał. Przymocowałem to metalowymi opaskami ale z ciekawości co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie takie nie odpalanie co jakiś czas to może być czujnik położenia wału, przy najmniej u mnie tak było, wyczyściłem czujnik i jego złącze i jak na razie pali od pierwszego zakręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!