Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

w instrukcji od filtra MANN jest baaaaaaaaaaaaardzo dokładnie opisane jak to zrobić - poniżej do pobrania dla leniwych

 

A może mógłbyś mi pomóc i podrzucić link z instrukcją do Scenica III 1,5 dCi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio mi pośmiarduje przy pierwszym uruchomieniu klimy więc postanowiłem i ja się przyjrzeć filtrowi kabinowemu, wymieniałem go ostatnio w ASO, ale jak dorwałem taką czytelna instrukcję wymiany więc zabrałem się do dzieła, niestety doszedłem tylko do 3 punktu (czyt. obrazka)instrukcji mianowicie przy próbie zdjęcia maskownicy nad schowkiem trzy zatrzaski poddały się nawet łatwo niestety dwa zaczepy mocujące tą maskownicę od strony panelu klimatyzacji nie chciały za chiny poddać się, po dokładnej analizie obrazków w instrukcji wymiany filtra oraz sprawdzeniu sytuacji jaka jest w samochodzie zauważyłem, że wersja auta użyta do zdjęć wspomnianej instrukcji nie posiada tych dwóch mocowań maskownicy od strony panelu klimatyzacji <piwko> aż nie chcę pomyśleć ile jeszcze zonków napotka się po drodze wymiany filtra :notacrook: swoją drogą samochód w którym nie można samodzielnie zmienić filtra kabinowego nie powinien uzyskać homologacji :) dla tego procesu w megi III :) może któryś z kolegów zdejmował tą maskownicę i podpowie mi jak zwolnić te nieszczęsne zaczepy!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam

Nie chcę zakładać nowego wątku, bo sprawa jest błaha ale nie daje mi spokoju. Ostatnio wymieniałem filtr w zwykłym serwisie (przy okazji odgrzybiania). Nie wiem czy mi przypadkiem nie wyrzucili części tapicerki. Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie przestrzeni pod schowkiem pasażera. Czy jest tam jakiś element maskujący u mnie aktualnie wygląda to jak na zdjęciu. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

post-42964-0-98539300-1330697767_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Rowniez wczoraj wymianielem filtry w swojej megi III najwiekszy bubuel moim zdaniem to za maly otwor na sam filtr kabinowy, bez zgniecenia go nie da sie wlozyc. Warto zaopatrzyc sie w pendzel taki jak do malowania kaloryferow (zagiety) aby oczyscic dobrze skraplacz i odkurzacz z bardzo waska ssawka aby wyciagnac syf ktory wpadl miedzy skraplacz a plstikowa obudowe u jego dolu.

 

No i latarke..

 

Filtr powietrza za to pomyslany wzorowo:)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam użytkowników megane,

Własnie stukneło mojej 30 tys i postanowiłem wymienić olej, filtr oleju, filtr powietrza i kabiny. Pojechałem do "swojego" mechanika (nie jeżdże do ASO na przeglądy, nie stać mnie na płacenie za wymianę oleju 700zł)

Wymiana oleju spoko, tylko podkładka pod korek którą kupiłem w ASO kosztowała 10,20 zł, filtr oleju trochę niewygodnie, ale poszło, powietrza OK. Podeszliśmy do filtra kabiny no i zaczęło się. Instrukcja podaje wyjęcie schowka no to próbowaliśmy zacząć od tej listwy nad schowkiem, oczywiście delikatnie co by nie urwac czegoś. Nieszło.

Wsiadłem w samochód podjechałem do DAKARU na Modlińskiej wszedłem na halę i pytam się mechanika jak oni to robią. Mówi, żeby nie ruszać schowka bo to niewiele da, tylko odpiąć ostatni plastik w tunelu po stronie pasażera i tam jest dojście do filtra. Miał rację, odpieliśmy ten plastik (3 spinki w tym 2 metalowe krokodylki najlepiej je szczypcami od tylu zagnieść) i patrzymy a tam po odkręceniu osłony dziura... moze z 10cm a filtr ma 20cm <czerwona> Mówię kurna no na pewno jest coś nie tak, z powrotem w samochód i do DAKARU a mechanik mówi, ze tak francuzi zrobili i nowy filtr przed włożeniem trzeba...zgnieść. Róże już rozwiązania we francuzach widziałem, ale to kretyństwo przeszło nawet moją dość bujną wyobraźnię. ODRADZAM SAMODZIELNĄ WYMIANĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko podkładka pod korek którą kupiłem w ASO kosztowała 10,20 zł,

Przypuszczam, że jest we wszystkich R taka sama, ja za swoją zapłaciłem chyba 1,6 PLN z sklepie motoryzacyjnym. To jest typowa uszczelka, trzeba tylko znać jej średnicę wewnętrzną i zewnętrzną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róże już rozwiązania we francuzach widziałem, ale to kretyństwo przeszło nawet moją dość bujną wyobraźnię. ODRADZAM SAMODZIELNĄ WYMIANĘ

Tyle, że w ASO też nie odkręcają schowka. Robią dokładnie jak powiedział mechanik - zgniatają filtr. Przy okazji połamią zaczepy od plastików i takie to ASO.

p.s. za 300zł też da radę wymienić olej w ASO - ten sam olej tylko na fakturze inaczej się nazywa, no i trzeba mocno się uprzeć by było taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!