Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz ciągnąć tylko tobie chyba chodzi o Scenica III jeśli tak to tu masz https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBfuLL4W.pdf

 

Użyj śrubokręta płaskiego do podważenia delikatnie..

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Też to dziś zrobiłem. Wg mnie konstruktor powinien nobla dostać za dostęp. Pół auta trzeba rozebrać, wyrywać na siłę zatrzaski a potem jeszcze pognieść cały filtr by się zmieścił w nieszczęsną dziurkę, którą zostawili na wymianę. Żenada. Znam auta z lepszym dostępem. Życzę wszystkim wytrwałości przy wymianie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej. Bez urazy ale jeśli ktoś z instrukcją obrazkową nie potrafi wymienić filtra kabinowego w M III Coupe - no comment :) Przypadkiem przeczytałam ten temat z przerażeniem jaki to kłopot, zły dostęp, ile rozkręcania i jak ciężko włożyć filtr. Wcześniej zamówiłam cały schowek, bo mój był tak porysowany, że żal patrzeć :P Zamówiłam też więc identyczny filtr kabinowy jak obecny jakiś Renault made in germany i do dzieła...Listwa bez problemu, ogólnie z 8 śrubek i filtr widoczny, wyszedł bez problemu, podmianka oświetlenia schowka, nowy LEKKO ściśnięty wszedł, potem go lekko w lewo ku górze i tyle....czas rozkręcania, wymiany, skręcania MOŻE 10min. Dla jasności NIE jestem mechanikiem itp. mało tego nie wiem czy sama bym potrafiła koło wymienić ;)

 

p.s. Chyba, że ktoś stosuje filtr o większych wymiarach (mimo, ze niby do naszego modelu auta) i do tego chce go wymienić BEZ wyjmowania schowka :) Wtedy MASAKRA.

Edytowane przez violcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem temat i teraz to już prosta sprawa. Generalnie to tylko strach by nie pourywać zaczepów. Zdjęcie schowka daje super dostęp i przy okazji można porządnie zdezynfekować sobie parownik. Mam fotki i w wolnej chwili zrobię instrukcję. Zerknijcie na fotkę jaki dobry dostęp po zdjęciu schowka się robi.

post-5399-0-87214700-1374260508_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy ktoś wkładał filtr kabinowy Mann? Jak widzę z opisu tego filtra ma on 150 mm szerokości. Tymczasem inne filtry mają po ok. 173 mm. Może dzięki temu filtr Mann łatwiej wkładać (bez zgniatania)? Ale czy potem nie jest on luźny wewnątrz obudowy?

Jeszcze jedno, w temacie o filtrze powierza jeden z kolegów pisał, że Filtron zmodyfikował filtr kabinowy, aby łatwiej było go wkładać. Na czy polega ta modyfikacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem na czym polega; w/g mnie jest dodatkowa zkładka na brzegu która sie podnosi po wsunięciu filtra i zapewene jest węższy (nie przykłądałem ich) ale wszedł zdecydowanie lapiej niż przy poprzedniej wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po wymianie filtra, dużo gorszy dostęp i więcej rozkręcania niż w MII (tam nawet można bez wyciągania schowka i żadnego rozkręcania), a na koniec trzeba jeszcze pogiąć filtr bo wejście jest mniejsze :) W środku był fabryczny Valeo węglowy numer 272778970R - na oko więcej materiału filtrującego (grubszy) od kupionego Purflux-a.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołączam do tych, którzy mają samodzielną wymianę filtra kabinowego za sobą. Zrobiłem to z wyjęciem schowka, ponieważ był to mój pierwszy raz i chciałem mieć wszystko na widoku. Sam demontaż schowka nie jest skomplikowany, jest trochę mocowania z zaczepami. Co mnie zaskoczyło to to, że po zdjęciu schowka wcale od razu nie rzuca się w oczy miejsce (puszka), gdzie jest umieszczony filtr :angry: Wszędzie czarne, zlewające się plastiki, sporo wkrętów, tak że trzeba wpatrzeć się, żeby dojrzeć klapkę, pod którą jest filtr. Jest ona blisko ściany przedniej (na tej, gdzie pasażer zwykle opiera nogi) przykręcona wkrętami torx. Jeżeli ktoś zamierza wymienić filtr po raz pierwszy to nie polecam ominięcia demontażu schowka, ponieważ będzie błądził po omacku. Co innego jak ktoś już wie dokładnie gdzie jest filtr, wymieniał już - wtedy faktycznie można się pokusić o odpuszczenie etapu schowka. Aczkolwiek dobra lampka i zwinność łasicy - wskazana. Jak ktoś jest wprawiony (serwisy) to pewnie robi to po ciemku. Mnie też pierwszy raz wymieniał serwis. Na pewno bez zdejmowania schowka (bo nie było śladów). I oczywiście za bardzo się nie przyłożono. Złamany był jeden zaczep blaszany i miałem trudności, żeby zdjąć dolną osłonę, na niej samej wewnątrz ślady nachalnego podważania śrubokrętem, dalej nie wkręcony jeden z wkrętów.

Przy okazji wymiany nasunęły mi się praktyczne uwagi, które wg mnie są dość istotne, a których dotychczas nikt nie poruszył. Otóż wnętrze gdzie umieszcza się filtr jest prostopadłościanem, w którym górna ściana (jedna z dwóch dłuższych) jest skośna, czyli w istocie jest to graniastosłup o podstawie trapezu prostokątnego. Np. filtr Valeo jest do tego dostosowany, bo na dłuższych ścianach ma plastikowe wzmocnienia i ma właśnie taki kształt. Niestety filtr ten jest tak złożony, że harmonijka jest poprzeczna do dłuższych ścian. W rezultacie troszkę trudniej jest go ścisnąć, bo gnie się go w poprzek zagięć. Ale dzięki temu, że ma kształt dokładnie taki jak puszka i ma wzmocnienia dość łatwo wchodzi na miejsce. Filtr Mann z kolei to harmonijka zaginana wzdłuż dłuższych ścian, nie ma wzmocnień, więc jest trochę wiotki. Łatwo się go wkłada, bo łatwo się go zmniejsza (po prostu tak jak harmonię). Teoretycznie Valeo ma lepszy materiał, bo węgiel aktywny. W sumie idealny filtr powinien być harmonijką zwijaną wzdłuż dłuższych ścian, mieć wzmocnienia wzdłuż dłuższych ścian, z których jedna powinna być skośna, dość sztywny, żeby nie "złożył" się z czasem (teoretycznie jest to możliwe, gdy harmonijka jest wzdłużna), no i być z dobrego materiału filtrującego. Ja miałem tylko te dwa, więc nie wiem jak wyglądają innych firm.

Jeszcze jedno, najlepsza instrukcja montażu jest Manna. Dołączona do Valeo to nic nie warte cztery, prymitywne obrazki, u Purfluxa lepiej, bo więcej obrazków i dokładniejszych, ale raczej dla tych, którzy już wiedzą co i jak. :D

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana bez demontarzu schowka często skutkuje połamanymi plastikami lub mocowaniami, ASO właśnie tak robi i już widziałem jak połamali ten cały plastik w nogach.

Oczywiscie oczyszczenie komory też nie nastepuje więc zdecydowanie odradzam wymiane bez wyjmowania schowka.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj ten filtr sememu, co dla mnie jest osiągnięciem.

Dzięki wszystkim za wskazówki i mechanikom w ASO, za to, że po poprzedniej wymianie "zapomniało" im się wkręcić dwie śruby w obudowie filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Do wszystkich co planuja wymienić samodzielnie filtr kabinowy to po pierwsze nie demontujemy schowka bo jest to czynność calkowicie zbęda, kładziemy sie na podłodze po stranie pasażera i po odkręceniu dwóch śrubek zdejmujemy osłone filtra i wyciagamy go. Jedyny problem to zamontować nowy filtr bo otwór jest o połowe mniejszy od samego filtra i trzeba go najzwyczajniej w świecie zgniesć:) Cała czynność zajmuje około 10 min. Wyciąganie schowka nic nie daje :) Pozdrawiam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<czerwona> Mówię kurna no na pewno jest coś nie tak, z powrotem w samochód i do DAKARU a mechanik mówi, ze tak francuzi zrobili i nowy filtr przed włożeniem trzeba...zgnieść. Róże już rozwiązania we francuzach widziałem, ale to kretyństwo przeszło nawet moją dość bujną wyobraźnię. ODRADZAM SAMODZIELNĄ WYMIANĘ

Aż dresze biorą jak doradzają.

Faktycznie tak najłatwiej ale trzeba wziąć pod uwagę fakt że wkładasz filtr zgnieciony który nie wypełnia pełnego otworu powerze wali ci do środka poza filtrem , pytanie więc po co go stosować . Najdziwniejsze ze tak doradza ASO.

Reasumując : W Meganie konieczne odpięcie listewki wysunięcie schowka i dokładnie dostajesz się do otworu , przed wymianą konieczne odkurzenie syfu który tam sie zgromadził a bywają liście , kurz itp. Mając wyjety filtr warto by było skutecznie odgrzybić w MEG III jest ten plus ze parownik jest widoczny więc łatwo go spryskać aby zdezynfekować.

Wymiana filtra pełna procedurą trwa 20 minut i masz założony pełny nie zgnieciony filtr . Polecam Węglowy szczególnie VALEO, jeżeli chcesz zaoszczędzić to PURFLUX DENSO, KNECHT MANN.

Jeżeli chodzi o koszt wymiany to katalog przewiduje 0,4 godziny teraz kwestia w jakim serwisie jaka stawka. Na przegląd możesz zawieźć swój filt np tych firm spełnia wymogi atestu a nie tracisz gwarancji i nie mogą odmówić wymiany na własny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!