Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
woser

Scenic I phII Jak wymienic cewki

Recommended Posts

woser    0

Witam serdecznie, chce nie dac zarobic mechanikowi i samemu wymienic cewki i przy okazji swiece, swiece mam nowe, a cewki dostalem dobre beru z demontazu z rozbitego auta, ale kurcze nie wiem jak sie za to zabrac i gdzie to wszystko siedzi, moze jakies zdjecia jak to rozontowac silnik to 1.6 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Potrzebujesz klucza TORX, chyba 20 i klucza do świec 16 z długą przedłużką.

Przy cewkach masz śruby TORX odkręcasz, wyjmujesz cewkę i dziurę wkładasz klucz do świec i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
woser    0

zdjalem obudowe i co zobaczylem chyba ktos juz wymienil jedna cewke 3 sa innego koloru niz jedna, sorry za glupie pytanie ale chodzi o ta srube ktora widac na zdjeciu ? Bo z tego co mi wiadomo to tak torx nie wyglada :roll:

 

scenic.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Tak, dokładnie o nią chodzi. Widocznie przy odkręcaniu oryginalna została uszkodzona i została wymieniona. Tez tak mam na 1-szym cylindrze i zupełnie się tym nie przejmuję. A nawet jestem zadowolony. Taką śrubkę lepiej się odkręca niż oryginalnego TORX-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
woser    0

jest jakis sposob aby miernikiem zmierzyc taka cewke ? bo kurcze mam slaby akumulator a ciezko mi tutaj o prostownik :/ wiec odlaczanie kabli na zapalonym silniku ciezko zrobic, z reszta auto bardzo czesto i tak gasnie do tego czuc mocno benzyna w srodku jak wlaczy sie nawiew, cewki jakie siedza to 1 Valeo i 3 Sagem

 

Na forum piszemy stosując pl-literki :!: Nie zapominaj o tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
j3ryw    0

Jak cewka będzie miała przebicie do masy na wysokim to pomiary omomierzem nic nie dadzą, trzeba by mieć induktor, a tak najczęściej się uszkadzają sagemy. Innym uszkodzeniem cewki może być przerwa w uzwojeniach lub zwarcie zwojowe takie uszkodzenia można wybadać omomierzem. Jeśli jakiś czas silnik pracował z uszkodzoną cewką to będzie widać która cewka jest uszkodzona po wyglądzie świecy świeca będzie ciemniejsza od innych i tak jakby wilgotna. Ja tak wyczaiłem która jest uszkodzona. Cewki w naszych autkach pracują parami 1 i 4 oraz 2 i 3 więc jak będzie przerwa w uzwojeniu pierwotnym czyli niskiego napięcia to nie będą pracować dwie cewki ale uszkodzona może być tylko jedna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
woser    0

Dzieki za pomoc, cewka wymiona metoda prób i błędów gdyż przebywam po za miejscem zamieszkania i niestety nie posiadalem klucza do świec tylko podstawowy zestaw kluczy, auto jeździ już normalnie. Wymienić do tego wszystkie świece, bo z tego co wiem to raczej długo nie były wymieniane ? Martwi mnie jedna rzecz, przejechałem się kawałek autem i po wyjsciu z samochodu czuć jakimś zgniłym jajkiem, mam nadzieje że nie uszkodziłem katalizatora ?

 

[ Dodano: 2010-12-07, 10:55 ]

Ehh poczytałem trochę o numerze VIN zadzwoniłem do serwisu w Grudziądzu podali mi informacje na telefon i okazuje się że scenic którym obecnie jeżdżę mial w 2008r. 160tys km stan obecny jaki ja mam na liczniku to 141 tys. km w tym ja przejechałem nim 40 tys km. własnie ta jedna cewka była wymieniona w 2008r., martwi mnie ze auto chodzi bardzo głośno już przy obrotach 2tys co może być przyczyną ??

 

Może jest jakiś posiadacz scenica 1.6 16v z Wrocławia i chciałby się przejechać autem i powiedzieć czy jego tez pracuje tak głośno?

 

Podczas pisania postów/tematów używa się polskiej czcionki tzw. klawisz "alt"-popraw ten post--> regulamin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×