Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak iskry-auto nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

MEgane 1 ph2 z 99 roku, coupe, 1,6 16v.

 

Dzisiaj stojąc na swiatlach auto jakby nigdy nic zgaslo i nie chce odpalić.

 

Rozrusznik kręci, wszystkie kontrolki wyglądają jakby normalnie. Prosze o pilną pomoc -auto stoi pod marketem a mi sie juz pomysly skonczyly.

 

-Iskry niema,

-wydaje mi sie ze pompa również nie pracuje bo jej nie slysze-jak mozna sprawdzic czy podaje paliwo?

-Czujnik bezwladnosciowy, zdjąłem tą czerwoną przykrywke-próbowalem wciskac palcem ale wydaje sie ze nie da sie wcisnąć, wiec jest wszystko OK.

-SPrawdzalem bezpieczniki wewnątrz auta i jeden (co dziwne) ten na którym są narysowane strzaleczki "góra/dól" LEWY-25A byl spalony-jednak wymiana nie pomogla.

 

Sprawdzalem tez bezpieczniki na lewym kole i wydaje sie byc ok, podmienialem przekaźniki i tak samo. JEdnak po przekreceniu kluczyka do zaplonu nie slysze tak naprawde ze cokolwiek sie dzieje przy silniku. Slychac tylko cos przy rozruszniku i moze alternatorze. Przekaźniki w skrzynce przekaźnikowej nie Pstrykają/cykają. JEdnak 12Vzna tym duzym bezpieczniku chyba 40 A-JEST.

 

Prosze o pomoc co jeszcze moge sprawdzic.

 

Jak na moje oko to wydaje mi sie ze tam jakas wieksza ilosc urzadzen nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winy bym szukał właśnie w bezpiecznikach nie tylko tych w kabinie ale i w przedziale silnikowym -np bezpiecznik przekażnika pompy paliwowej . Jeśli masz miernik to je posprawdzaj raz jeszcze . Czujnik położenia wału się nie zabrudził ? Cewki i przewody WN należało by tez sprawdzić . u mnie są jeszcze bezpieczniki w małej skrzyneczce w podszybiu po lewej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem http://megane.com.pl/megane-i-phi-megane-9...ry-vt27432.html jak byś coś wymyślił to daj znać. U mnie pompa nie pompuje po przekręceniu kluczyka, ale sprawdzałem ją i jest prawna, podaje paliwo.

Może jakoś przekaźnik nawalił i rozrusznik kręci, a z komputera nie wychodzi sygnał ani do pompy ani na cewki? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim

 

Dopiero wszedlem do domu -wrócilem z dalszej walki.

 

Wykrecilem czujnik polozenia wału-czysciutki. Popchnąłem auto kawalek na biegu-w dalszym ciagu nie pali.

Zaraz odpisze-nie idzcie spac :-)

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:04 ]

winy bym szukał właśnie w bezpiecznikach nie tylko tych w kabinie ale i w przedziale silnikowym -np bezpiecznik przekażnika pompy paliwowej . Jeśli masz miernik to je posprawdzaj raz jeszcze . Czujnik położenia wału się nie zabrudził ? Cewki i przewody WN należało by tez sprawdzić . u mnie są jeszcze bezpieczniki w małej skrzyneczce w podszybiu po lewej stronie

 

Kable i cewki we wszystkich cylindrach napewno nie wysiadly na raz.

 

Gdzie jest ta skrzyneczka z bezpiecznikami? Kolo akumulatora?

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:05 ]

Mam ten sam problem http://megane.com.pl/megane-i-phi-megane-9...ry-vt27432.html jak byś coś wymyślił to daj znać. U mnie pompa nie pompuje po przekręceniu kluczyka, ale sprawdzałem ją i jest prawna, podaje paliwo.

Może jakoś przekaźnik nawalił i rozrusznik kręci, a z komputera nie wychodzi sygnał ani do pompy ani na cewki? :-/

 

Jak sprawdzales ze pompa daje paliwo? KTO WIE KTÓRY BEZPIECZNIK JEST DOKLADNIE OD POMPY PALIWA?

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:09 ]

jest porzekażnik pompy paliwa ,sprawdzałeś ?

przekażnik sprawdż ,tak samo bezpieczniki .

 

Dzieki Andrzej-przekaźnik wlasnie od pompy sprawdzalem-dobrze pamietalem ale mialem tam tylko dwa bezpieczniki po 7.5 A w calej skrzyneczce z tymi przekaźnikami i jeden duzy 40A.

 

 

Tak czy inaczej. Zaraz jeszcze zerkne na tego downloada.

 

Dziekuje wam bardzo za tak szybki odzew-jestem pozytywnie zaskoczony. Jutro do pracy na rowerze a potem ciag dalszy walki. Jak bedziecie jeszcze mieli jakies pomysly to chetnie sprawdze.

 

Jeszcze raz dzieki za rady.

 

[ Dodano: 2010-12-14, 23:11 ]

Mam ten sam problem h :-/

 

Ty masz chyba PH1 wiec tam jest inaczej rozwiązana kwestia iskry na swiecach-masz kable WN i cewke jedną, palec kopulke itd. W PH2 jest cawka na kazdy cylinder i to juz chyba wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam ph I - ale sorry będę pisał w tym wątku bo tu się coś dzieje, cewki mam dwie z tego co wiem, chyba że źle w ogóle nazywam to o czym mówię.

Mniejsza o to, problem tkwi w czymś innym i tak.

 

Pompę sprawdziłem podpinając ją bezpośrednio pod akumulator stąd wiem że działa, jednak podczas rozruchu nie pompuje i brak tej iskry.

 

Immobiliser też działa prawidłowo (kontrolka gaśnie po otworzeniu auta)

 

Czekam na znajomego który co nieco wie o elektryce, może podepnie mi auto pod komputer, ale nie wiem czy sie doczekam :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adin, czyli masz takie auto jak moje ,skoro pompa na krótko działa ,to trzeba sprawdzić ,czy przewody paliwowe nie zatkały się ,oraz czy przekażnik pompy jest sprawny ,najlepiej go podmienić . W obu przypadkach kolegów wypadało by zresetować kompa -na chwilę odłączyć aku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taki przypadek ,że kontrolka od immo nie migała ,gasła normalnie a auto nie odpalało ,kombinowałem na wszystkie sposoby ,a okazało się że dopiero jak się komp zresetował auto odpaliło 8-) z francuzką elektryką już mnie nic nie zdziwi ,tymbardziej zimą .Tommi3737, na jakim etapie jesteś z autem,co już sprawdziłeś i wiesz,że na 100% sprawne ? zerknę zaraz do manuala od Twojego auta to może coś się jeszcze wykombinuje ,choć jeśli wszystkie bezpieczniki,przekażniki sprawne ,immo nie blokuje auta a iskry dalej niema to zostaną cewki do sprawdzenia ,gdzieś widziałem w manualu pomiary dla cewek . Przekażnik główny jest sprawny ?

meganelift.jpg

[/url] i tu wazna informacja :

meganeliftcewki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim

 

Co zostalo sprawdzone to napisalem na górze-teraz jestem w pracy wiec za bardzo sie rozpisywac nie moge ale jest to napisane powyzej. Na ten moment pozostaje mi do sprawdzenia skrzynka z bezpiecznikami kolo akumulatora.

 

Moja diagnoza na ten moment jest taka ze nie ma iskry i pompa chyba nie dziala-nie wiem jak ja sprawdzic.

 

Wszystkie kontrolki swieca sie normalnie.

 

Metode z odlaczeniem aku sprawdze.

 

Jeszcze jedno pytanie do znawców-bo mam taki pomysl aby puscić PLUSa z drugiej strony, czyli na cewki i zobaczyc czy odpali. Tylko ze nie wiem który kabel na której cewce to jest plus. WIe ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Sorry-nie wiedzialem o tym. Poprawię się :-)

 

[ Dodano: 2010-12-15, 14:37 ]

Bylem przy aucie, sprawdzilem bezpieczniki po stronie aku, wyjalem aku na chwile-w dalszym ciagu to samo.

 

Masakra

 

[ Dodano: 2010-12-15, 14:51 ]

A kto wie gdziie jest i który to jest głowny przekaźnik? PILNE

 

[ Dodano: 2010-12-16, 06:29 ]

Andrzej27r- masz jeszcze jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!