Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2.0 16v automat poci się


frugoman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak napisał kolega powyżej. Jak najszybciej sprawdź ilość oleju w skrzyni i uzupełnij ubytek. Mam u siebie ten sam problem tyle że w megane I. Moja poci sie na oringu. Z tego co udało mi sie dowiedzieć to częsty przypadek i żaden mechanik nie za bardzo ma chęć dać gwarancje że jak wymienie to za 2 miechy znów nie zacznie sie pocić, więc co jakieś 4 miechy wchodze pod auto np.(przy okazji wymiany oleju w silniku itp.) i sprawdzam ilość oleju w skrzyni. U mnie poci się bardzo delikatnie, wiec czasem jest tak że nic nie dolewam a czasem z setkę. Sprawdzenie oleju to około 5 min wraz z dolaniem wiec nie jest to dla mnie żaden problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieto - jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

EDIT: Znalazłem w szukajce:

sam nie sprawdzisz trzeba podpiac auto do kompa, na zgaszonym silniku spuścić olej ze skrzyni, nastepnie wlać około 2 litry oleju typu dextron (hydrauliczny) odpalić auto położenie lewarka biegów w pozycji P, auto ustawić na równej powieszchni żadnych przechyłów, i rozgrzać olej w skrzyni do 60stopni celciusza (temperatura do sprawdzenia na podpietym kompie) wtedy odkręcasz korek spustowy oleju dalej na odpalonym silniku i musi minimalnie wylecieć 200ml oleju może być więcej, i czekasz aż będzie kapać kropelka po kropelce zakręcasz korek i poziom masz ok, jesli wyleci mniej niż 200ml, to dolewasz 0.5 litra i procedure powtarzasz od nowa, pamiętaj że oleju ze skrzyni nie da sie całkowićie wymienić wymienia sie zawsze cześć oleju

Nie wygląda na takie 5 min... No ale trzeba będzie zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisałes powyżej to jest wymiana oleju a nie sprawdzenie. Sprawdzenie jest bardzo podobne:

1. Wlewasz dwie setki oleju.

2. Odpalasz auto tak żeby pochodziło chwile aby skrzynia była ciepła do tych "60C"

3. Auto odpalone dźwignia na P.

4. W skrzyni odkręcasz korek do sprawdzenia poziomu oleju - klucz kwadrat (są dwa kwadrat - korek przelewowy słuzy do sprawdzenia poziomu i trójkąt - służy do wymiany oleju)

5. Jak olej wypływa to czekasz aż się wychlusta i jak będzie już kapało to zakręcasz i poziom masz OK.

6. Jesli nie chlustało :mrgreen: to znaczy ze było sporo za mało i jeszcze raz od początku wszytskie kroki możesz dolać wtedy ze 3 sety.

 

Sprawdzenie robimy na odpalonym aucie i z dzwignią ustawioną na P i na równym podłożu w innym wypadku jak odkręcisz korek cały olej ci zleci, a jak bedzie odpalony tylko nadmiar (korek przelewowy).

 

Cały proces który opisałem jest dla megane I bo ja takową posiadam i jak ci brakuje z setki oleju to trwa autentycznie 5 min. Cały pic polega na tym że poprostu musi olej się wylewać tym korkiem. Możesz i zalac odrazu z pół litra ale jak bedziesz miał tylko setkę ze mało w skrzyni to cztery setki ci wypłyną korkiem i o tyle jestes w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!