Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana Foteli na skórzane z Scenic I phII


mati681

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym odmienić swojego szczeniaczka i postanowiłem zmienić fotele na te półskórzane.

Obczaiłem jedne na allegro w dobrej cennie, są z anglika. I teraz pytanie: Czy będą one pasowały do mojego (rocznik 1997 a fotele z 2002)? jeśli nie to jakie mody trzeba wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu nie ma problemu, z przodem jest taki, że nie zamienisz fotela kierowcy z fotelem pasażera, ze względu na poduszki i regulację fotela, która jest w środku.

Nie wiem, możesz spróbować zdjąć samą tapicerkę i przełożyć na obecnie posiadane fotele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, w niektórych scenikach z tego rocznika (1997), np. w moim staruszku, nie ma poduszek w fotelach, wiec takie fotele z poduszkami nie robią różnicy. Pomimo, że je posiadają nie muszą być podłączone, co nie zaniży poziomu bezpieczeństwa w tym aucie. Jedynie tak jak piszesz, przy fotelach z angola, regulacje będą odwrotne, co jest mało ciekawym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, gojgien, foteli się nie zamienia miejscami. Przekłada się bez problemu, tylko po przełożeniu kierowca nie będzie miał możliwości regulacji odcinka lędźwiowego. Często w anglikach zdarzają się podłokietniki ale w takim przypadku po przełożeniu będzie mógł z niego korzystać pasażer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, masz rację, zasugerowałem się wypowiedzią kol. P_r_z_e_m_o o tych regulacjach. A tyle razy już to opisywane było. :mrgreen:

No i podnoszenia siedzenia też kierowca mieć nie będzie. Chociaż to by się może dało z obecnego fotela przełożyć. Nie pamiętam jak to jest z tyłu siedzenia rozwiązane, przód jest na 2 śrubach pomiędzy siedzeniem a stelażem na szynach. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chłopaki czytajcie uważnie :!: Co ja napisałem :mrgreen:

z przodem jest taki, że nie zamienisz fotela kierowcy z fotelem pasażera, ze względu na poduszki i regulację fotela, która jest w środku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i podnoszenia siedzenia też kierowca mieć nie będzie.

w scenicach phII chyba standardowo było podnoszenie obu foteli. W megankach różnie to bywało.

P_r_z_e_m_o, hmmm, jakoś inaczej to chyba zrozumiałem za pierwszym razem :-o

Masz rację :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w scenicach phII chyba standardowo było podnoszenie obu foteli.

No to jeszcze jest problem tego stelaża. W S I Ph I po stronie pasażera w wersji europejskiej jest akumulator. Chyba jedynie przekładka stelaży z obecnych foteli załatwia sprawę.

No ale za wiele tych "chyba". Poczekajmy na wypowiedź kogoś, kto już w praktyce to przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jedynie przekładka stelaży z obecnych foteli załatwia sprawę.

Ech!!

Fotele, jeżeli chodzi o stelaż, są takie same. Nie widzę więc problemu, żeby przełożyć samą tapicerkę. Zresztą i tak wiąże się to z wyjęciem foteli. Chyba, że nie idziemy na żywca i przekładamy. Nie wiem tylko co z akumulatorem pod siedzeniem pasażera? Gdzie w angliku jest akumulator? Pod siedzeniem kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, przekładka stelaży w sensie od szyn do siedziska i tu są różnice w prawym i lewym fotelu. To co pod tapicerką będzie prawie takie same (inaczej wspawane tulejki w bok oparcia). Różnica tkwi właśnie w systemie podnoszenia fotela kierowcy (kabłąkowo wygięta rurka w tylnej części stelaża, która uniemożliwi przesuwanie zahaczając od tyłu o aku. w wersji europejskiej, układ sprężyn, zębatek i dźwigni w tym stelażu i przednie mocowanie siedziska na 2 śrubach TORX.

Czyli prawego fotela kierowcy z anglika nie zastosujemy jako prawego fotela pasażera do europejskiej wersji bez zamiany tych stelaży na te z obecnych foteli. Pod prawy angielski musi trafić stelaż prawego europejskiego, z haczykami do odchylania fotela i rozkręcanym kabłąkiem zwalniania blokady przesuwania fotela.

W związku z tym lewy fotel też trzeba przerabiać.

Można oczywiście bawić się w podmianę samych tapicerek (pokrowców) ale czy to ma sens bardziej fotele (4 szt) rozbierać jak do sposobu podmiany o której ja piszę.

Zauważ, że w pierwszym poście jest pytanie o ZMIANĘ, Ty piszesz o ZAMIANIE w poście 2 tego tematu, więc przedstawiam problemy jakie z ZAMIANĄ są związane.

Ech!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie za wszystkie pomocne wypowiedzi :mrgreen: jeszcze spytam się czy ta podmianka którą opisał gojgien, jest trudna do wykonania ? czy to po prostu wykręcic z europy i z angola i zamienić je miejscami ? te stelaże foteli to są na śrubkach ? czy trzeba je wycinać czy coś w tym stylu ?

Z góry dzieki za podpowiedz. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość (jestem zielony w tym temacie :-D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati681, W tym co opisuję, jeśli nie chcesz się bawić w tapicera, przekładając same pokrowce, to stelaże, te czarne lakierowane elementy muszą pozostać te co masz i w tych samych miejscach. Popatrz sobie pod fotele jakie masz, to zauważysz różnice i jak to jest połączone z resztą fotela. Wiem z własnego doświadczenia, że poskładanie fotela kierowcy po odkręceniu tych przednich śrub (wydaje mi się że to TORX ale nie jestem pewny, bo dawno to rozbierałem) jest bardzo trudne, przynajmniej jak są zamontowane w aucie.

Wiem, że chciałem wtedy zmienić kąt pochylenia siedzenia zaraz po zakupie sceniola, więc te śruby odkręciłem i po przestawieniu zakręciłem w następne 2 gwintowane, a wolne otwory. Nie było to wygodne więc wróciłem do fabrycznego ustawienia, a swoje "4 litery" do fotela przyzwyczaiłem. :-D

Drugie podejście do foteli robiłem wkładając pod fotel kierowcy zmieniarkę instalując ją na obudowie schowka/ szuflady, tak by zmieściła się przed mechanizm podnoszenia. Tu przerabiałem kabłąk blokady przesuwania fotela.

Niestety więcej z fotelami styczności nie miałem, poza oczywiście siedzeniem na nich. :mrgreen::-D :P

Plusem takiej przekładki jest to, że zachowujesz przesuwanie w obu fotelach, podnoszenie fotela kierowcy, odchylanie fotela pasażera w celu dostępu do aku. regulację pochylenia oparć. Tracisz jedynie regulację podparcia lędźwi na rzecz pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w seri nie mam podnoszonego fotela. Mam scenica wręcz gołego i właśnie fotelami skorzanymi z podgrzewaniem, mało zniszczonymi chciałem go upiekszyc. Nie wiem czy kupywać te fotele za 500 zł, bo te przekładanie wydaje sie trudne. A wiesz może jak wyjąć z samochodu przednie fotele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obydwa przednie fotele podnoszone, ponadto kierowcy jest z ustawienie lędźwi i podłokietnikiem, Być może za to że mam RX4, nawet zastanawiałem się nad kupieniem i założeniem fotela z angola dla pasażera, ale niestety po przeanalizowaniu, stwierdziłem, że podłokietniki będą się biły ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!