Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] 1.9 dci 102KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy i mam pytanie.

Posiadam scenica 1.9 dci 102KM. po przekręceniu kluczyka - przed rozruchem - słychać cały czas jakieś ciche buczenie. wyczytałem, że to pompa paliwowa i że po ok 15 sek powinna zgasnąć.. tyle tylko tylko, że u mnie ona buczy dotąd aż nie odpalę silnika. W sumie nie mierzyłem ile ona buczy..Czy to normalne? A jeśli nie, to co może być przyczyną? Dodam, że właśnie niedawno pompę wymieniałem, bo mi siadła. Przedtem było tak samo (tak samo buczało). z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekf83, u mnie też tak jest, niby powinna się wyłączyć po jakimś czasie, ale zanim się wyłączy ja już odpalam auto, nie mam powodów, żeby trzymać je na zapłonie dłużej niż 8 sekund - tyle grzeją świece żarowe, później się wyłączają i włączają po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Śmiem przypuszczać że nie ma takiego podgrzewacza w silniku 1.9 dci 105 hp...

 

A propos buczenia to buczą grzałki nurkowe podczas niskich temperatur gdy załączą sie wszystkie 3 dają ostro...

 

Poniżej info z innego forum:

 

Witam.

Powodem buczenia objawiającego się przy niskich temperaturach są na bank wspomniane wyżej grzałki nurkowe.

Przerabiałem to zeszłej zimy i fakt faktem chłopaki z servisu zajmującego się tylko Reniami mieli małego zagryziaka z moją lalką i akurat mieli też clio z takimi samymi objawami (sam słuchałem te clio) ale doszli do tego.Bo objawy są takie że pod maską za bardzo nie słychać a wewnątrz auta jest to słyszalne, ale po odpięciu przewodów od grzałek robi się spokojnie.Sprawdziłem też w inny sposób, gdy akurat występuje buczenie złapałem za wąż wodny przy grzałkach to czuć wibracje na tym wężu.Słyszalne jest prawie że tylko wewnątrz auta dlatego że wyjście wodne z bloku grzejącego idzie do nagrzewnicy auta która jest wewnątrz auta.Oczywiście po zagrzaniu się silnika grzałki przestają grzać i buczenie milknie.Podniesione wolne obroty do około 1000 obr/min świadczą o pracy grzałek.

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam, że czegoś takiego nie ma, dlatego zapytałem wyżej gdzie mógłby się on znajdować.

Odnośnie buczenia, też się spotykam już któryś raz z tą teorią o grzałkach nurkowych, ale nie wiem w jaki sposób mogą buczeć świece żarowe - bo w końcu to ten sam wynalazek.

 

Sprawdźcie jeszcze, czy nie buczy czasem czujnik przy lusterku wewnętrznym, jest tam mała turbinka, która buczy po zabrudzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Sprawdziłem u siebie- filtr paliwa niepodgrzewany bez możliwości wymiany wkładu-koszt filtra 120 zł.:P

 

Ktoś wie jak z tymi grzałkami...z buczeniem... u mnie buczy im zimniej tym bardziej co może świadczyć o podpinaniu się kolejnych grzałek (max 3 są załączane) no i daje równo cos jak czajnik elektryczny słyszalne tylko w środku.

 

Dodatkowo może ktoś wypowie się na temat pstrykania,cichego strzelania z okolic alternator-napinacz paska (ten na sprężynie) u mnie lubi sobie czasem popstrykać....

 

U mnie czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez możliwości wymiany wkładu-koszt filtra 120 zł.:P

niestety :P Tak to u nas jest :-|

 

Grzałki nurkowe nie buczą na włączonym zapłonie, musi być spełnione kilka warunków, żeby się włączyły, uruchomiony silnik to jeden z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić ten filtr na ten z wymiennymi wkładami???

Jaki kolor ma kostka do podgrzewanego filtra? Bo mam luźną zieloną na 2 przewody w tych okolicach-pod filtrem...

Co do grzałek to w istocie tylko na pracującym silniku i to nie od startu lecz chwile po starcie...

A jak z tym pstrykaniem,gdzieś znalazłem że to sprzęgiełko alternatora lub ten napinacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić ten filtr na ten z wymiennymi wkładami???

a nie wiem, raz na 120tys km można zapłacić te 120zł i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz na 120tys km można zapłacić te 120zł i mieć spokój.

Fakt...:P aczkolwiek w instrukcji jest wymiana co 60 tys lub co 2 lata...ja wolę częściej trudno...

Kabelki o których pisałem są od podgrzewanego filtra...tylko podgrzewanego filtra brak..he he może kiedyś był....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam podgrzewanego. Sprawdź czy w ogóle ten bajer działa, podłącz żarówkę 12V i obserwuj. Jak nie działa to nie ma się co bawić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!